21 juni 2025, 17:28:11

Het begin van een volière

Gestart door Burung, 28 juli 2013, 13:14:06

« vorige - volgende »

Burung

Hallo,

Ik zit er aan te denken ook een volière in de tuin te gaan bouwen zodat mijn valkjes Burung en Cerah ook naar buiten kunnen.
Nu heb ik al het een en ander aan informatie gevonden over de grootte van de volière en materialen die je het beste kunt gaan gebruiken.
Mijn idee is om een deel van de schuur af te zetten voor een binnenverblijf. Aan de schuur wil ik dan een buitenverblijf gaan bouwen. Dit buitenverblijf wil ik wat groter maken omdat ik met de tijd graag wat meer valkjes zou willen. Het binnenverblijf maak ik natuurlijk ook al wat groter dan.  ;)
Maakt het trouwens uit hoe groot ik de verblijven maak als ik er in het begin maar 2 valkjes inzet of is het verstandiger tegen die tijd opzoek te gaan naar bijv 2 valkjes extra die ik erbij kan zetten?
Nou lees ik dat vanaf april/ mei de beste tijd is om de valkjes naar buiten te doen. Omdat we nu in juli, zo goed als in augustus zitten vraag ik mij af tot welke maand je ze naar buiten kunt doen? De jongste Cerah komt uit een volière maar Burung (van april dit jaar) heeft altijd binnen gezeten.
Ook lees en zie ik regelmatig dat mensen diamantduifjes, kwartels enz bij de valkjes in de volière doen. Is dit om een bepaalde reden of vinden ze kwartels en diamantduifjes gewoon gezellig? ;D

Groetjes

jfvhl

Heb je een PB en foto's gestuurd, succes met alles hoor.
Jantina

Burung

Hoi jantina,

Ik heb geen pb ontvangen  ???

jfvhl

Nou, da's raar, ik heb geen error ontvangen en heb een paar mails gestuurd met foto's, gewoon leuk voor ideetjes.
Als ik antw. krijg van je op mijn mail, probeer ik het nog een keer, neem aan dat het mailadres op je profiel goed is?
Anders had ik de hele mikmak toch terug gekregen. Nou, zal het even afwachten, succes hoor met alles. Lekker warm om te klussen komende dagen....
groeten
Jantina