15 mei 2025, 14:39:40

Ringvraag

Gestart door Mamatini, 11 juli 2013, 01:00:20

« vorige - volgende »

Mamatini

Veel vogels zijn natuurlijk geringd en ik lees overal dat (hobby)kwekers ze zelf ringen.
Nu begreep ik dat ringen vooraf besteld worden bij een vereniging, maar ik vraag me dan af, hoe komen die nummers op de ring?
Doet de vereniging dat? En als je onverwacht jongen hebt, hoe kan je die ringen als je niet meer kan bestellen?

Ps. puur uit nieuwsgierigheid, ik ben geenszin van plan (in ieder geval voorlopig en met deze valkjes) te gaan kweken

smiley

Hallo mamatini

Veel kwekers ringen inderdaad hun jongen en ook ik ben er daar 1 van .
Je moet lid worden van een vogelvereniging en dan krijg je een nummer en letters .
Dit zijn persoonlijke gegevens en bv.de eerste letters van voor en achternaam en een nummer .
Je besteld je ringen eens per jaar en moet daar ook voor betalen ..
Krijg je onverwacht meer jongen dan dat je ringen hebt dan kan je een extra bestelling doen dat heet spoed bestelling
Door moet je ook flink extra voor betalen ..

Groetjes Conny ;)

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

sepke

Het is ook mogelijk om ringen bij de bond te bestellen als je geen lid bent. Alleen zijn de kosten dan wat hoger. Ik zelf ben geen lid van een bond of vereniging maar bestel mijn ringen jaarlijks bij de NBvV. Je wordt wel bij de bond geregisteerd zodat je een eigen kweeknummer krijgt.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet