29 april 2024, 19:11:36

Jongen tussen twee vuren

Gestart door BvZwolle, 1 juli 2013, 17:10:20

« vorige - volgende »

BvZwolle

1 juli 2013, 17:10:20 Last Edit: 1 juli 2013, 17:17:54 by BvZwolle
Wie heeft advies  ???
Ik heb een nestje met 3 jongen die door een ander valkenkoppel in de verdrukking komen. Ik heb twee paartjes: 1 koppel met 6 bijna zelfstandige jongen en 1 koppel met 3 piepjonge ukkies.
Nu wil het koppel met 6 jongen het blok van het andere koppel hebben en daardoor kan het andere koppel niet vaak genoeg bij de jongen zijn om te voeren. Twee jongen hebben een volle krop, maar het kleinste jong niet.
Wat is wijsheid?
Het koppel met de 6 jongen weghalen uit de voliere? Dan moet ik helaas ook de 6 jongen eruit halen en daarvoor heb ik geen plek..  :-[

Als er iemand in de buurt van Zwolle woont en mij kan helpen, graag!

Lin

Hoe oud zijn de zes jongen dan? Zijn die nog niet zelfstandig? Anders zou ik daarvan alleen de ouders apart zetten. Hoeveel blokken heb je hangen en hoeveel valkparkieten heb je als koppel? Hangt er voldoende aan blokken?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

BvZwolle

De zes zijn nu 7a8 weken oud. Ik heb 2 paartjes en 4 blokken.
Ik heb nu het koppel met de 6 jongen in het binnenhok opgesloten, maar ik ben bang dat de kleintjes niet gaan redden.
Ze zijn gebeten door het koppel en lijken uitdrogingsverschijnselen te hebben. Ik hoop dat de ouders snel gaan voeden anders is het te laat.
Als iemand ervaring heeft met handvoeden mogen ze per direct de 3 jongen komen halen!!!

Ik woon in Zwolle.

Yens

Ik heb ervaring ermee en wil het graag doen maar ik woon in BelgiĆ« dus dat is zeker te ver!  :-[
Een dag zonder mijn valkparkiet is een dag niet geleefd.
Groetjes Yens, Pino,Loko,Krokie,Candy,Falk en Piko

Suus91

Helaas geen ervaring met voeden maar ik woon wel vlakbij joure.
En heb hier wel koppel wat eerder al ouders zijn geweest
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

smiley

Ik zie dat er verder niemand heeft gereageerd en ik hoop dan ook dat mijn hulp niet te laat komt .
Haal per direct de ouders en jongen van 6 /7 weken eruit deze jongen moeten zo al zelfstandig zijn ...
Als deze weg zijn dan kunnen de ouders er weer bij !!


Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

BvZwolle

Ik heb inderdaad gisteravond nog het koppel van de "6" eruit gehaald en in het binnenhok gezet.
De 6 jongen worden vandaag en in de loop van de week opgehaald, dus daardoor zal de rust ook wel terugkeren. Zonet nog even nestcontrole gedaan: ze leven alle drie nog en de kropjes zijn weer vol, dus het lijkt erop dat de ouders gelukkig doorgaan met voeden.
Bedankt voor je tip Smiley!!! ;)

smiley

Hallo

Super dat je kleintjes het hebben gered !! daar ben ik enorm blij om ...
Hoop dat het verder goed blijft gaan ...succes verder

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

BvZwolle

Zal zo ff kijken of ik een foto kan maken.. ;-)

BvZwolle

Inmiddels beginnen de jonkies veerpennen te krijgen en de ouders zijn druk in de weer!

De andere valkjes zitten binnen in de (warme) schuur, maar het moet maar even zo. Gelukkig kan de deur van de schuur wel de hele dag open staan, dus ventilatie genoeg!