28 april 2024, 17:38:45

mannetje is tam maar bijt

Gestart door arie-ellen, 28 juni 2013, 22:17:15

« vorige - volgende »

arie-ellen

wie o wie kan mij helpen
ik heb sinds 3 weken 2 valkparkieten van ongeveer 3 jaar oud
ze zijn redelijk tam eet uit mijn hand
maar het vrouwtje kan ik gewoon pakken en blijft dan ook wel op mijn schouder zitten
het mannetje komt vanzelf op mijn hoofd zitten en gaat dan melodietjes fluiten en verteld aardig wat
maar vanmiddag wou ik hem pakken? eerste keer dat ik dit probeer bij het mannetje toen beet hij mij 4 keer
en hard ik heb aardig staan jodelen
maar de vorige eigenaar had 2 katten en een hond, toen wij de vogels kregen had het mannetje een wondje op zijn wangetje het leek wel een haal van een kat
wat kan ik doen om het bijten af te leren of zal dit niet meer lukken
alvast bedankt ellen

Suus91

Het beste is gewoon negeren.
Ook belangrijk is dat je niet bang bent voor zijn snavel.
Wat ik wel eens doe is gewoon de snavel aaien, zelfs als ze dan beetje gaan dreigen met de snavel, maar op bijtertje dagen probeer hem dan niet uit te dagen met je vinger wordt het juist erger.
Beste blijft negeren, en geen aandacht aan hem geven als hij bijt.

En bedoel je met pakken op de hand laten opstappen of echt gewoon met de hele hand pakken?
Echt vastpakken doe je namelijk alleen bij medicatie dus als het echt nodig is.

Tips voor het opstappen gewoon je hand beetje tot vuist maken en dan de hand zo voor je parkiet zijn pootjes houden. Als hij dan gaat bijten ken ie ieder geval niet je vingers pakken.

Ik heb hier namelijk ook een hapgraag manneke die wel eens wilt bijten hou ik of mijn vinger boven zijn hoofd zodat hij er niet bij ken of vuist van de hand maken en hem daar tegen laten happen zonder dat ie me echt pijn ken doen. Wacht ik tot hij rustiger is laat ik hem dan opstappen.
Hij is dan ook wel een boef, graag hapgraag maar heeft ook zo zijn troetelmomenten en dan is hij echt in de zevende hemel en zit hij even op een roze wolk
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky