3 mei 2025, 05:15:49

Babyvalke +/- 5 weken

Gestart door Shanniehj1991, 21 juni 2013, 19:29:08

« vorige - volgende »

Hoe vaak per dag voeren?

3
0 (0%)
4
2 (100%)

Totaal aantal stemmen: 2

Shanniehj1991

Hallo allemaal,

Wij hebben sinds vandaag een valk parkietje van +/- 5 weekjes oud die nog gevoerd moet worden.

Hoe vaak per dag moet ik hem nog voeren?

In het begin blaasde die erg naar ons maar heeft nu al zowat een uur bij ons gezeten en wil steeds kroelen.

Gr Shanna

Rianne

Heeft de kweker/winkel je dat niet uitgelegd? Slechte zaak.
Ik type op mijn gsm dus verwijs je even naar de info topics op het Handopfok forum. Typen is zo geen pretje ;)

Shanniehj1991

Hij heeft mij gezegd 3x per dag

Gr Shanna

jfvhl

Wat elders ook op het forum voorkomt is het probleem dat vogels veel te vroeg bij de ouders vandaan gehaald worden. Wat is nu 5 weekjes..... sorry, maar ik snap niet dat iemand aan zo'n jong vogeltje gaat beginnen, tenzij er een anders schrijnende kwestie aan de hand is, bijv. sterfte van de ouders. Of vanwege extreme veerplukken.... Hoe kan je nu de handelingen die een vogel aangeleerd wordt door pa en ma voordoen aan een vogel. Het diertje zal de veertjes ook vettig moeten gaan houden door de klier achterop te activeren, hoe leer je dat? Hoop dat het diertje dit instinctief gaat doen. Ik ben zeer tegen op de aanschaf van zulke jonge vogels,
sorry, maar zo denk ik er over, maar ik hoop dat je de vogel niet gekocht hebt van iemand die vogels als bussines ziet, maar als het diertje op een andere nare manier bij jullie is, dan wens ik jullie veel sterkte want het is heel intensief om te pappen.
En het vergt handigheid en heel veel geduld.
groet, Jantina

Jeany

Ik heb er ook een die nu bijna 6 weken is en die voed ik ongeveer 4 keer per dag.
Meestal drie keer maar ik kijk nu goed naar de krop.
Als die nog vol zit dan voer ik niet maar als die niet te zien is voed ik eerder.