10 mei 2025, 00:02:20

mannetje wil niet op de pop

Gestart door babs, 30 april 2003, 00:14:27

« vorige - volgende »

babs

ik heb 2 pvalken maar hij wil niet op de pop te gaan zal hij te oud zijn daar voor hij is 15 jaar

gr bianca

Tara

Hoi Bianca,

je mannetje is zeker niet te oud hoor, maar soms zijn de valkjes gewoon niet de 'ware' voor elkaar. Proberen ze met elkaar te paren dan?

Groetjes, Tara

babs

als hij fluit dan gaat haar achterste omhoog zei wil wel maar heb zo dat hij niet wil maar ze zitten elke keer heel erg dict bij elkaar en als zei in de broed hok zit gaat hij er ook bij zitten  ze zit heel erg veel in de broed hok maar er komt maar niks doen ze het ook dan als er iemand bij is of doen ze het pas als het stil is

gr bianca

Tara

Hoi Bianca,

ze gaan in ieder geval de goede kant op, dit gebeurt altijd als eerste stap. In de nestkast gaan, en als ze samen gaan is het nog beter!! Dus maak je nog maar geen zorgen, de tekens zijn al goed. Natuurlijk gaan ze niet meteen paren als je er bij zit, vaak doen ze als je het niet ziet, is bij mensen toch ook zo :). Maar in ieder geval, het zal snel gaan, weet ik zeker, ik ken die symptonen.

Groetjes, Tara

babs

dank je wel als  er wat gebeurd dat ze eitjes leggen hoor je het van me  dank je wel voor het beantwoorden van mijn vraag ik wist het ff niet meer of hij nou te oud was of dat het nog wel kon

gr bianca

Paul

Hoi Bianca,
De kweker waar ik altijd kwam kweekte met de valkjes tot ze 17 jaar waren en dan gingen ze met pensioen :-)
Dus 15 jaar moet nog zeker kunnen dan.
En zoals Tara al zei dat ze het broedhok in gaan is een goed teken in elk geval.
Dan kan het nog wel een paar weken duren voor ze gaan leggen hoor.
Bij mij zoeken de valkjes hun partner echt uit heb ik gemerkt.
Ik kon een popje niet aan de man krijgen hier en er kwam een nieuwe bij en ze waren op slag verliefd en een paar weken laten meteen eitjes.
Het kan soms dus heel raar lopen :-)
Succes met je nestje.

Groetjes,  Paul

babs