29 april 2024, 16:30:16

Dit zijn mijn lieve parkieten

Gestart door Selene1, 5 juni 2013, 23:17:15

« vorige - volgende »

Selene1

Hallo allemaal,
Ik ben Selene, 25 jaar en woon in Baarn met mijn 4 valkparkieten en 2 grasparkieten.
Hier wat foto's:

De eerste foto dat is Koekoe, het is een mannetje en hij is nu 4 jaar oud. (Koekoe vormt samen met Chico een koppeltje)

De tweede foto dat is Chico, het is een popje en ze is nu 15 maanden oud. (Chico vormt samen met Koekoe een koppeltje)

De derde foto dat zijn Zino (links) en Koechie (rechts), Zino is een popje en 8 maanden oud, Koechie is een mannetje, leeftijd is niet bekend, ik heb Koechie overgekocht van een kinderboerderij, Koechie is een tamme vogel en zat tussen allemaal drukke parkieten in een voliere buiten, nu hij bij mij is, is hij denk ik veel gelukkiger, hij wil de hele dag bij me zitten en houd er niet van om in zijn kooi te zitten.

De vierde foto dat zijn Speedy (links) en Buddy (rechts), Speedy is een popje en nu 9 maanden oud, Buddy is een mannetje en nu 1 jaar oud.

Ik laat ze elke dag los vliegen in de woonkamer. Ik heb 2 papegaaien kooien, Koekoe en Chico zitten in 1 zo'n kooi, en Zino en Koechie zitten ook in zo'n kooi. De grasparkieten zitten in een wat kleinere kooi, ze zaten eerst ook in een papegaaienkooi, maar daar konden ze altijd uit ontsnappen omdat ze door de tralies heen konden, nu kan dat niet meer.

Ik ben hier op de site om wat meer te leren en om soms om advies te vragen

Groetjes Selene

Rozzy-lee

Ola, welkom hier. Leuke "verzameling" heb je.  :)

Selene1