Wat is het geslacht van mijn lieverdjes?

Gestart door BroertjeLydia, 30 mei 2013, 20:24:44

« vorige - volgende »

BroertjeLydia

Haha, ook een leuk verhaal.
Maar Pico (het popje dus) kan fluiten dus ik nam wel aan dat het een mannetje was..
Maar bij ons gaat altijd alles anders, dus eigenlijk verbaast het me uiteindelijk ook weer niks ;)

Groetjes Lydia

Suus91

Oer het algemeen zijn de mannetjes fluiters maar je hebt er natuurlijk uitzonderingen bij.
Jou popje is dus zo een uitzondering;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

BroertjeLydia

Haha, ja, wij hebben weer eens een uitzondering  ;)
Ze fluit prachtig  :D

Larissa

Hoi

Ik heb alle foto's gezien de wildkleur dat is duidelijk dat is een man.
Die andere is een BONT valkje hier van kun je aan het uiterlijk niet zien of het een man of pop betreft.

Het is namelijk zo dat een bonte valk nogal lang zijn visgraatmotief in zijn staart wil behouden.

Ik zie nergens een Lutino...of ik moet alsnog een foto gemist hebben

Larissa

Owww en als die Bont dus parels heeft gehad dan is het een man

en heb je dus twee mannen

Doe je er even een foto bij van 1 van mijn bont valkparkiet man, deze verliest elkaar een deel van zijn parels

BroertjeLydia

Hoi Larissa,

Bedankt voor je reactie!
In dat geval zal ik even wat oude foto's moeten bekijken...
Moment!

Groetjes!

BroertjeLydia

Hoi hoi,

daar was ik weer...
Dit was Bella vorig jaar (toen ze bijna 1 werd) daarom dachten we dat het een popje was...
http://s1258.photobucket.com/user/BroertjeLydia/media/image-6.jpg.html
Bij Pico (de bonte) kan ik niet met heel veel zekerheid zeggen dat hij nu minder parels heeft.. Hij/zij heeft er nooit heel veel gehad...
Ik hoop zo dat ik nu niet 2 mammetjes heb...  :(

Groetjes Lydia

smiley

Hallo Lydia

Ik sluit mij bij Larissa aan en zeg ook dat je twee mannen hebt.
Geen fluitende pop maar een bont cinnamon geparelde man en een wildkleur man .

Groetjes conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

BroertjeLydia

Heey,

bedankt voor de reactie!
Dat is wel heel erg balen...
Mij was echt verteld dat ik een koppel had... Mijn bont cinnamon geparelde vertoond ook helemaal geen macho gedrag of tikken tegen het tralies...
Daarom geloofde ik het wel...

Groetjes Lydia

BroertjeLydia

En het vissengraat patroon dan?
Hoort dat daar ook bij?
En hoe kan het dat Bella toen ze bijna 1 werd er nog zo uitzag
http://s1258.photobucket.com/user/BroertjeLydia/media/image-6.jpg.html
en dat ze nu die vissengraat staartveren niet meer heeft (niet meer terug groeien?
Heel erg bedankt voor het antwoord op mijn vragen  ::) ::)

Groetjes Lydia

Suus91

De visgraatmotief wordt al zo lang gebruikt ook spots onder de vleugels geeft ook aan pop. En anders kun je af veertjes van beiden opsturen voor een DNA test, dan heb je gelijk de zekerheid
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Larissa

Jonge valken worden allemaal geboren met een visgraat motief in de staart.

De mannen verliezen deze na de jeugdrui ( +/- 9 maand) dan worden de staarten egaal van kleur maar kleurt het masker naar geel (bij wildkleur/Cinnamon).

De poppen blijven het visgraat  motief houden in de staart ook na de jeugdrui zei blijven over het algemeen (bij wildkleur) ook donker in het masker.

Waarom de mannen een egale staart krijgen en de poppen niet daar kan ik je helaas geen antwoord op geven denk dat dat de natuur is want daar zijn de vrouwtje altijd donkerde van kleur (in het wild). Mannetje moeten immers altijd meer opvallen

Ik zag trouwens dat mijn foto van mijn man al wat ouder is hier een nieuwe foto

Zoals je kunt zien verliest hij nog steeds zijn parels hij zit op de bovenste stok achter in

Larissa

@Suus

De visgraat motief theorie is heel leuk maar gaat met een bont valk niet op.

Mijn bonte valk (man/getest) heeft ook nog dat motief inclusief parels en deze is nu al ruim 3 jaar

BroertjeLydia

Hoihoi,

Weer heel erg bedankt voor de reacties!
Dus je denkt zeker te weten dat het een man is?
Want waarom zou het dan niet net zo goed een vrouwtje kunnen zijn  ??? Sorry dat ik zo veel vraag, maar ik had zo gehoopt dat het gewoon een koppeltje was...  :-X

Groetjes Lydia

smiley

Hallo

omdat het valkje pareltjes(vlekjes ) op zijn rug heeft gehad en alleen bij mannen worden de parels steeds een beetje minder .
Het kan soms wel 3 jaar duren voordat de parels weg zijn .
Maak maar eens een foto van de rug en kijk of je nog een oude foto hebt van toen je hem net had !
Plaats ze allebei en dan weten we het zeker ....is het dan nog niet duidelijk dan bied een DNA test zekerheid ..

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht