15 mei 2025, 07:42:07

handopfok

Gestart door tweelingtjes, 4 mei 2013, 19:08:07

« vorige - volgende »

tweelingtjes

mag een vogel van 2 jaar bij een vogel van handopfok
en voor later te kweken

Johny en Evelien

Heb je een handopfok of wil je die aanschaffen?

Als je hem wil aanschaffen zou ik je dat echt ten zeerste afraden! Als je een tam valkje wil zijn er op het forum kwekers genoeg die jonge tamme valkjes hebben die gewoon bij de ouders blijven en de ouders ook voeren tot ze zelfstandig zijn.
Als je er al 1 hebt, kan je het proberen maar handopfokjes leren niet om vogel te zijn dus als je wil kweken dan is het maar de vraag of het goed gaat!

Er is op het forum genoeg te vinden over handopfok en de gevolgen!

Groet Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

tweelingtjes

ik ga mij een aanschaafen

Lydia

Waarom stel je die vraag, als je toch niet luisterd naar het antwoord, en toch een handopfok valkparkietje ga kopen  ???

Ik heb zelf een handopfok valkje. Noodgedwongen omdat ze tot bloedens toe werd geplukt .
En idd ze is heeeell erg tam, en nergens bang voor.
Maar ze trekt ook niet op met de andere 'normale' valkparkieten. Ze is echt een 'lonely' onder de valken.
Tuurlijk is ze een blijde gelukkige valkparkiet.

Maar een natuurbroed valkparkiet kan net zo'n tamme valkparkiet zijn. Maar is dan meestal wel een echte valkparkiet onder de valkparkieten. Snap je?

Uiteraard moet je het zelf weten. Maar stel dan die vraag niet, als je het toch al van plan ben ;)

Groetjes Lydia

Rianne

Grote kans dat dat nooit een koppel wordt.

tweelingtjes

ik mag het toch vraag

Lydia

Tuurlijk mag je alles vragen.
Maar je krijgt als antwoord dat je beter geen handopfok vogel kan kopen.
Maar je gaat toch een handopfok kopen. Waarom stel je die vraag dan, als je toch niet luisterd?
Maar dat is mijn mening maar.

Lydia

En dat doe je bij meerderen topics van je !!!!

tweelingtjes

ik ben van plan voor geen handopfok te koop

Lydia

ruben83

29 mei 2013, 23:45:13 #10 Last Edit: 29 mei 2013, 23:47:35 by ruben83
Mijn handgefokt valkje heeft net zen eerste jong nu :-) Het kan dus wel en alles gaat zeer goed. Ze blijft ook even braaf.
Maar ik begrijp wel de reactie hoor ik kende ook de nadelen van handopfok niet en het was een schok toen ik het allemaal las.
Het jong dat ik nu heb is een mengeling omdat handgefokt nu eenmaal veel gevraagd word.
De vogels krijgen smorgens fokvoer maar alvoor het in de kooi te hangen neem ik ongeveer 3 a 5cl en voeder dit met de spuit (zonder voedernaald of buisje, gewoon beetje per beetje in het bekje). Het is hongerig dan en eet zeer gewillig bij mij. Het is ook totaal niet meer bang. De rest van de dag/nacht doen de ouders al het werk. Zo denk ik het voordeel uit beide systemen te halen.
Hij komt ook tweemaal per dag uit het bakje, is nu 20 dagen en super tam.