26 april 2024, 02:18:39

Sven's vogeltjes 'kweek preriode'

Gestart door Sven de Valk, 24 april 2013, 12:38:04

« vorige - volgende »

Sven de Valk

24 april 2013, 12:38:04 Last Edit: 26 april 2013, 12:19:46 by Sven de Valk
Heey,

ik dacht is te beginnen aan een nieuw dagboek.

ik zal eerst wat over me zelf vertellen, ik ben 17 jaar oud en woon in Bennekom. ik heb op dit moment 6 valkjes die jullie zeker weten allemaal gaan zien. en ook 2 splendid parkietjes.

Ik heen foto van me nieuwste valk, ik heb hem/haar gister gekocht. ik weet alleen niet als het een man of pop is..




Ook heb ik nu een foto van een ander mannetje die ik vorig jaar gekregen heb van een vriend.


en ook heb ik nog een foto van mijn splendid popje, echt super leuke vogels zeker een aanrader!




Zelf hou ik heel erg van foto's maken, ik geberuik een Nikon D3100 voor mensen die dat leuk vinden.

ik ga waarschijnlijk heel veel foto's uploaden.

als je vragen hebt of opmerkingen graag plaatsen!! dat vind ik super leuk!

groetjes Sven


carco

Prachtige foto's en mooie vogels ;)
Zelf heb ik ook splendids tussen mijn valkjes vliegen en vind ze ook superleuk. Helaas wel zwakkere vogels :-\
Je albino is niet van te zeggen of het een man of een pop is, dat moet je uit het gedrag afleiden.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Sven de Valk

Net weer wat foto's gemaakt

Als mensen nog bevruchte eitjes willen die in de buurt van ede-wageningen wonen heb ik er genoeg, te veel eigenlijk.



weer het nieuwe valkje, ik vind hem echt mooi :) Ik noem hem/haar angel (engel)



en Koki die zijn nestkast weer ingaat



Reacties op de racties :)
carco : dankjee, jaa splendids zijn zeker zwakker maar geweldige vogels, bij kwekers vinden ze het niet gek dat er 2 of 3 per jaar dood gaan, wat bij valkparkieten heel veel is.

Toen de Angel de voliere in kwam er een ander mannetje (Jonas een wildkleur) meteen op haar klimmen, om te paren, dominant gedrag, geen idee. kun je hier wat uithalen ?

als je vragen hebt of opmerkingen graag plaatsen!! dat vind ik super leuk!

groetjes Sven

Suuús

Mooie vogels heb je zeg!
En gefeliciteerd met je eitjes, hoeveel heb je er nu liggen?

Johny en Evelien

Gefeliciteerd met je prachtige valkjes en je eitjes!

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Sven de Valk

Hier nog wat foto´s van me favoriete valkje, wausje







En ook nog van Jonas





Reacties op Reacties

suuús : dankjee, ik heb nu 9 eitjes maar er zijn er nog meer in aantocht, dus eigenlijk te veel voor 2 koppels en 1 moeder. Ook zijn deze allemaal bevrucht. de eerste die gelegt is is 2 weken gelden, dus zou bijna moeten uitkomen denk ik.

Johny en Evelien: dankjee, en jaa ben er heel blij mee :)

als je vragen hebt of opmerkingen graag plaatsen!! dat vind ik super leuk!

groetjes Sven

Sven de Valk

nog een klein vraagje voor de echte mutatie kenners, is dit een cinnamon of een wildkleur, een jaar geleden waren er veel verschillende meningen, misschien nu niet meer.


Johny en Evelien

Als je het mij vraagt, Cinnamon. Wildkleur is antrecier en zwart. Op de foto zie ik duidelijk een bruine gloed. Of het moet aan de belichting liggen.

Mooie meneer hoor! Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Sven de Valk

johny en Evelien: dankje, het is me eerste valkje. Hij is nog een beetje tam, toen ik hem kocht was hij net zelfstandig en helemaal kaal geplukt, heel zielig maar een super mooi valkje!

De foto is in daglicht genomen, gewoon in mijn voliere. Dus dan zal het cinnamon zijn denk ik. 

Sven de Valk

heey,

ik heb weer wat foto's gemaakt. veel kijk plezier! :)

Een lutino popje, het popje van Jonas. haar naam is Yellow. Super origineel haha :P






Ook heb ik Wausje nog nat gespoten met wat water wat ze heerlijk vond. hij lijkt er slecht uit te zien maar dat komt door het water.






Sven de Valk

heey,

dit bericht ga ik schrijven helemaal over de kweekperiode 2013.

mijn koppels zijn de volgende:

Yellow en Jonas


Moeder:lutino
Vader:wildkleur split voor {X1:  opaline}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  opaline} {X2: lutino}
50% wildkleur split voor {X2: lutino}

pop afkomst:
50% opaline
50% wildkleur

Guy (onlangs verkocht) en Wausje.

bij deze hoop ik heel erg dat wausje een split heeft voor witmasker!

Moeder:bont opaline
Vader:witmasker split voor bont

man afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker {X2: opaline}
50% bont split voor witmasker {X2: opaline}

pop afkomst:
50% wildkleur split voor bont witmasker
50% bont split voor witmasker

en Kiki en Koki


Moeder:witmasker cinnamon opaline
Vader:cinnamon

man afkomst:
100% cinnamon split voor witmasker {X2: opaline}

pop afkomst:
100% cinnamon split voor witmasker

Ik hoop dat er nog veel onbekende splitten naar voren komen.

Zoals jullie misschien weten liggen er al eitjes, nu van allemaal! en de eerste zou morgen moeten-kunnen uitkomen, ik heb ik net al wat breuken in gezien maar ook een rood waasje bij de breuken dus hoop dat het goed gaat.. heb alleen nog geen gepiep gehoort.

jullie zullen dagelijks van mij horen denk ik, sommige dagen of langer misschien niet omdat ik over een paar weken examens heb en hier goed voor moet gaan studeren.

Sven

Sven de Valk

Nieuwe update,

het eerste jong is uitgekomen van wausje en guy en het is een wit donsje dus een witmasker.

dit betekend dat wausje wel een witmasker split MOET hebben dus verandert de berekening :)


Moeder:bont opaline split voor witmasker
Vader:witmasker split voor bont

man afkomst:
25% witmasker split voor bont {X2: opaline}
25% wildkleur split voor bont witmasker {X2: opaline}
25% bont witmasker split voor {X2: opaline}
25% bont split voor witmasker {X2: opaline}

pop afkomst:
25% witmasker split voor bont
25% wildkleur split voor bont witmasker
25% bont witmasker
25% bont split voor witmasker

nu nog afwachten als er nog andere splitten in zitten!

Johny en Evelien

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Sven de Valk

heey,

er zijn nu 3 jongen uitgekomen waarvan 2 met zwarte oogjes en 1 met rode oogjes, allemaal witmasker!

dus dan zou de man ook split voor lutino moeten zijn als ik dit goed heb gezien!

ook zijn er 2 kwartels bij gekomen!

nog een beetje kaal op de rug omdat die in het vorrige verblijf kaal was gepikt :(





en nog een foto van wausje, ik vond het wel een mooie foto!


Johny en Evelien

Gefeliciteerd met je jongen en je kwartels!
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl