13 mei 2025, 13:21:07

Mank

Gestart door Tamara8, 15 april 2013, 18:25:44

« vorige - volgende »

Tamara8

Beste lezers,

Ik zag net opeens dat mijn valkje mank liep. Een klein huppeltje zat er in het loopje. Weet even niet hoe ik het beter kan beschrijven.
Nu zit ze in de kooi en wilt ze er ook niet op staan, ze trekt het pijnlijke pootje lichtjes op maar niet helemaal zoals ze bij het slapen doet. Ik zie er helemaal niks aan, geen bloed, opgezwollen, niks. Gewoon het zelfde als dr andere pootje.
Wat te doen? Kijken of het morgen opgezwollen is en naar de VA gaan?

jfvhl

Hoi Tamara, dat kan je altijd doen als het morgen nog zo is.
Mensen stoten toch ook wel eens een voet of een teen. Misschien is ze ergens achter blijven hangen. Niet te snel naar de DA lopen, de natuur geneest zichzelf ook vaak wel.
Niet gelijk in paniek raken, wel is het goed dat de valk even apart zit, soms is rust voor zo'n diertje wel heel fijn, geen gedoe maar lekker zitten, en als ze slaapt dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken, tenzij ze échte ziekteverschijnselen vertoont, maar dat maak ik niet op uit je verhaal.
groeten, Jantina

Tamara8

Dankje jfvhl voor je reactie! Nee ze eet en drinkt gewoon zoals normaal en ze klimt ook overal heen alleen wanneer ze stil zit trekt ze m lichtjes op. En tijdens het lopen is het loopje gewoon huppelend. Ik kijk het gewoon nog een week aan, als het verergert zal ik actie ondernemen. & apart zetten is denk ik niet hele erg nodig, ze is alleen nog met één andere valk? Heb er maar 2:P

Gootje1986

hallo,
ik heb een lutino valkparkiet. Ze heet pixel.
ik heb haar vorig jaar oktober meegekregen van de dierenwinkel omdat ik haar daar zag zielig, kaal op het hoofd (echt kaal en rood). Ik had er toen zelf al 1 ook een lutino en samen ging dit goed. Mijn andere leerde haar tam te zijn en weer vertrouwd met mensen. Mijn lieve pixel is helemaal genezen en ik ben super trots op haar.
Maar ik heb sinds 6 weken 2 andere valkparkieten erbij dus nu 4. Ze zitten binnen in huis, amper in de kooi. Ik kom vanmorgen thuis van me nachtdienst en ik zie aan haar li poot is het rood van de huid en kaal. t lijkt alsof ze zich verbrand heeft ik kan t niet anders omschrijven. ze tilt haar poot steeds op...kan er amper gewicht op dragen je ziet aan haar dat ze dat voelt...wat kan dit in godsnaam zijn. ze eet en drinkt prima. ik kan hier over niets vinden.....iemand een idee????
(sorry voor mijn lange verhaal ben gewoon trots op der)en nu een beetje verdrietig. bvd :)

carco

Ik begrijp dat ze tijdens jouw afwezigheid uit de kooi zijn?
Dan zou ik maar eerst kijken waar ze zich aan ''gebrand'' of iets dergelijke kan hebben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!