14 mei 2025, 16:18:37

Spoed ziek?

Gestart door pakje, 29 april 2013, 10:37:37

« vorige - volgende »

pakje

Hallo allemaal,

Ik heb 2 hele tamme valkparkieten.. Ik had ze toen ze nog 3 weken waren dus heb ze zelf groot gebracht.. Sonne is nu 14 weken en Ada is nu bijna 8 weken, ze zijn sinds 3 weken bijelkaar en dat gaat heel goed.. Sonne is best een actief valkje, heel sociaal en ook slim ze probeert van alles en als ik praat komt ze dicht op me mond en dan luistert ze alleen.. Ada is wat rustiger dan Sonne maar ook heel lief en ze komt naar je en gaat weer...

Maar sinds 2 dagen is Sonne een beetje aan het bibberen, ze eet goed af en toe drinkt ze (drinkwater met vitamine druppels) ze is wel wat rustiger maar dat merk je niet altijd en alle 2 de valkjes wassen zich gewoon... Laatste weken hebben ze wel veel van dat zweverige veertjes overal en ik denk dat ze aan het ruien zijn... Maar is dat bibberen erg? Ik heb geen lampje of iets anders waar ik ze anders onder moet zetten zijn er nog ideeën wat ik nog kan doen of moet ik het zo laten? Temperatuur in huis is niet zo groot altijd 19 a 19.5 graden en dat is altijd bij ons geweest sinds ze hier thuis zijn.. Ze hebben best wel een groot kooi eigenlijk een papegaaienkooi met speeltjes, eten drinken en fruit. Ik moet wel zeggen dat ze Vrijdag voor het eerst hebben gedoucht (met zo'n spuitje)...

Ik hoop naar een snelle reactie en super bedankt.