7 mei 2025, 20:41:49

3e valkje

Gestart door vincent, 23 april 2013, 16:10:57

« vorige - volgende »

vincent

hallo allemaal,

ik heb een vraag over mijn valkje binnen die nu met dit weer goed naar buiten zou kunnen en dit ook al vaker heeft gedaan.
Maar ik heb buiten twee valkjes zitten die al vaker hebben gepaard maar nog geen eitjes hebben gelegd is het dan wel handig om mijn valkje van binnen erbij te doen ze maken onderling geen ruzie enzo maar dit zou toch geen kwaad kunnen voor het paringsgedrag?

alvast bedankt voor de reacties.
groetjes vincent

Johny en Evelien

Is het 3 de valkje een pop of een man en.heb je al blokken erin? Is  het een popje dan geeft het niet veel problemen denk ik. Als het een man is en.je hebt al blokken hangen zou ik wachten. Wat je wel kan.doen is een popje erbij zoeken en dan samen de voliere in. Kan zijn dat ze dannog van paetner gaan ruilen maar als het koppel buiten echt een liefdeskoppel is dan blijft het ook dan bij elkaar.
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

vincent

hallo,

het is een pop die er dan bij zou komen  :) dus dat zou moeten kunnen toch. en ja er hangt al een broedblok in.
maar ik wou eigelijk een babytje van het koppel bewaren en bij mijn anderen valkje houden om zo nog een koppeltje te maken.

maar volgens u zou het zo geen problemen kunnen veroorzaken,
dat dacht ik ook al want als je ze overdag even samen doet gaat dit ook goed.

groeten

Johny en Evelien

In principe moet het geen probleem zijn. Zou er wel nog een blok in hangen omdat valkjes nou eenmaal nieuwsgierig zijn en dan zal het " nieuwe" popje een eigen blok hebben om te ontdekken ook al zal ze waarschijnlijk niet
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel

Johny en Evelien

Ze zal waarschijnlijk niet gaan broeden maar dan heb je wel minder kans dat haar nieuwsgierigheid haar bij dat ene blok in de problemen brengt.

vincent