29 april 2024, 10:45:13

FLEVOVALKENHOF -2013- Foto's

Gestart door *Esther*, 23 april 2013, 15:31:41

« vorige - volgende »

*Esther*

20 mei 2013, 10:43:19 #45 Last Edit: 3 juli 2013, 13:45:26 by *Esther*


Tussenstand:
- Tycoon en Taïs
bleekmasker gezoomd x opaline cinnamon witmasker
= 4 eitjes
Zij zijn begonnen met leggen dus hier verwacht ik de eerste jongen. En ik hoop zoooooo op gezoomde jongen! Vorig jaar er één gehad, die is dood gegaan door bloedluis.  :-\

- Expo en Loenatik
Bont witmasker x Lutino bont opaline split witmasker
= 5 eitjes bevrucht + 1 onbevrucht en opgedroogd en 1 vers gelegd ei.
Verwacht ik een deze dagen jongen

- Basic en Pearl
Wildkleur x opaline witmasker
= 3 eitjes bevrucht + 3 onbevrucht
Verwacht ik een deze dagen jongen

- Sunny en Sterre
= 3 eitjes

Zebra valkjes hebben beide 2 jongen in het nestje. Licht en donker gekleurde jongen.  ;D














Wendy..


Goh dat ziet er heel anders uit zeg die Zebravinkjes.
Mijn vader heeft ze vroeger gekweekt, totdat ik geboren werd en er een babykamer moest komen.

Hoeveel heb je er qua koppeltjes dan? Werkt het een beetje samen met de valkjes?
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Ja wil  prima met valkjes.
Ze nestelen in voerbakjes die ik niet gebruik voor de valkjes.
Ik heb er in totaal 4 (koppels) waarvan er 2 een nestje hebben.

carco

Citaat van: *Esther* op 20 mei 2013, 09:12:42
Klopt. Ik heb drie jaar gestudeerd en had daardoor weinig tijd voor hobby's en andere dingen.

Ik wil het weer oppakken en was ah zoeken naar teddy's uit mijn eigen lijn. Op één fokker na, zijn ze niet te vinden. Ook heb ik onderzocht hoe het in zijn algemeen met de teddy's gesteld is, en dat is oha niet al te best. Veel teddys in de opvang, slechte verzorging.
Ik ben dus al aan het bedenken of ik met een ander soort konijn verder wil, of helemaal niet.



Ik las zoiets ja dat er veel heel verwaarloosd in de opvang terecht komen.
Ik was eigenlijk gewoon even aan het neuzen omdat Amor zijn vriendinnetje is overleden zondag :'( ( in de mooie leeftijd van 8 jaar trouwens )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Citaat van: carco op 21 mei 2013, 09:02:38
Citaat van: *Esther* op 20 mei 2013, 09:12:42
Klopt. Ik heb drie jaar gestudeerd en had daardoor weinig tijd voor hobby's en andere dingen.

Ik wil het weer oppakken en was ah zoeken naar teddy's uit mijn eigen lijn. Op één fokker na, zijn ze niet te vinden. Ook heb ik onderzocht hoe het in zijn algemeen met de teddy's gesteld is, en dat is oha niet al te best. Veel teddys in de opvang, slechte verzorging.
Ik ben dus al aan het bedenken of ik met een ander soort konijn verder wil, of helemaal niet.



Ik las zoiets ja dat er veel heel verwaarloosd in de opvang terecht komen.
Ik was eigenlijk gewoon even aan het neuzen omdat Amor zijn vriendinnetje is overleden zondag :'( ( in de mooie leeftijd van 8 jaar trouwens )

Groetjes: Caroline.


Jammer van je konijntje, maar wel een mooie leeftijd.

Lin

Ziet er hier goed uit Esther.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Esther*

Nog steeds geen jongen......

*Esther*

De zebra's:








Totaal 5 zebravinkjes, de witte wil Noa houden en mag op haar slaapkamer.

Tadatadataaaaaaaaaaaa! :D
Gluur maar mee:






Het eerste donsje dit seizoen! Een jong van Expo & Loenatik.
Expo = bont witmasker Loenatik = bont lutino split witmasker
Donsje 1 van E&L = dus bonte witmasker  :D

carco

Gefeliciteerd!! ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Larissa

Gefeliciteerd  ;D

En geweldig die zebra vinkjes

knuffels

*Esther*

Hèhè, zo is het bedoeld;
Er is vandaag een geel donsje geboren bij Expo&Loenatik
Dus een bontje.

Wendy..


Leuk! Gefeliciteerd.
Krijgt het jonge zebra,tje ook een vriendje?
Of gaat het alleen in een kooitje? Zijn altijd van die sociale vogeltjes
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

*Esther*

Zebra komt eerst alleen, kijken of het tam wil worden.
Daarna één er bij.


*Esther*

31 mei 2013, 17:29:21 #58 Last Edit: 31 mei 2013, 17:32:05 by *Esther*
Kijk ik was het vergeten (In zijn 1e nestje zat een albino dood in het ei) maar mijn gezoomde mannetje van die Franse topkweker  ;)
is ook nog split voor lutino, en dan krijg je dit:


Moeder:witmasker cinnamon opaline
Vader:dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X1:  lutino}

man afkomst:
6% dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor bont {X2: cinnamon opaline}
6% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X2: cinnamon opaline}
6% witmasker split voor bont {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% witmasker split voor bont {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor {X2: cinnamon opaline}
6% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*) {X2: cinnamon opaline}
6% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon opaline}
6% witmasker split voor {X2: cinnamon opaline}

pop afkomst:
6% dominant pastel (enkele factor) lutino split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% dominant pastel (enkele factor) split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker lutino split voor bont
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker split voor bont
6% lutino split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% wildkleur split voor bont witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% witmasker lutino split voor bont
6% witmasker split voor bont
6% dominant pastel (enkele factor) lutino split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% dominant pastel (enkele factor) split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% dominant pastel (enkele factor) witmasker lutino6% dominant pastel (enkele factor) witmasker
6% lutino split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% wildkleur split voor witmasker bleekmasker (*this bird will appear to be a visual bleekmasker*)
6% witmasker lutino
6% witmasker


ER LIGT EEN ALBINO IN HET NEST.......

Eigenlijk is het dan ook wel weer grappig ::)

Patrick

Vanwege al die verborgen splitten ben ik ze er juist aan het uitkweken wat mogelijk is en gebruik daar de zuivere wildkleuren voor om dit doel sneller te bereiken en tevens het formaat beter te krijgen. Meeste koppels zijn dan ook witmasker en wildkleur en later komen er koppels wildkleur split witmasker in combinatie met gezoomd....... voordeel is dat de witmasker ook beter wordt qua formaat,kleur en kuif want de echte donkere witmaskers.............is ook al zoeken  :(

Maar een witmasker lutino is altijd een leuke mutatie ;-)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl