Welke mutatie invoeren witte valk met zwarte ogen?

Gestart door Johny en Evelien, 16 april 2013, 11:49:25

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Wij hebben een witte valkparkiet met zwarte ogen. Onder op de buik zit beige, het is heel licht maar zit er wel. Weet iemand hoe ik dat in de calculator moet invoeren? Ze heeft echt zwarte oogjes.

De ouders zijn niet te achterhalen. Het is een lang verhaal maar ik kan de ouders echt onmogelijk nog achterhalen. Testen zou kunnen maar hoop eigenlijk dat het zo ook kan!

Alvast bedankt!

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Johny en Evelien

Ze zat er net zo mooi voor dus hier is de foto Caroline   ;D
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel

Rianne

Heb je ook een foto waarop de ogen iets duidelijker te zien zijn? Bij mij op het scherm lijken ze toch rood. Bij ino's wordt de rode kleur namelijk ook iets minder heftig naarmate ze ouder worden.

Johny en Evelien

Een betere foto lukt niet. Bij mij zie ik geen rode gloed. Ze is ongeveer 2 jaar oud en waar ze vandaan komt heeft als mutatie witmasker lutino gegeven. Dat kan goed hoor maar de andere "gele" lutino's hebben wel rodere ogen.

Maakt mij verder ook niet zoveel uit maar hoe weet je dat je een witte zwartoog hebt of een albino? Welke mutatie hoort bij een.witte zwartoog? Als je dat zo kunt noemen en als die er zijn bij valkjes  tenminste. Of zijn die er niet?

Ik wil heel graag veel leren over de mutaties. Vind het erg intressant, vooral de ingewikkeldere varianten.

Heb nog eens goed gekeken maar kan geen rode gloed vinden. 

Groetjes Evelien

smiley

Hallo Eveline

Ik zie ook een rode gloed in de ogen , de foto is niet zo groot maar ik denk dat er ook nog iets van Cinnamon in zit ze lijkt een beetje cremé kleurig op de vleugels ....

Rode ogen worden soms donkerder als de valk ouder word ,het hier een lutino van 11 jaar en haar ogen zijn donker geworden .

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Rianne

Heb de foto even opgeslagen, en als ik inzoom zie ik de gloed niet. Nu vertekent het ook meteen vanwege de kwaliteit, maar rood is rood en dat zie ik dan niet.
Je kunt op mutatie niet testen, om nog even terug te komen op je 1e bericht. Als de ouders niet te achterhalen zijn, is kweken de enige uitkomst.
Een witte zwartoog is een witmasker bont, maar dan zonder zwart. Dus nog net iets extremer bont als een getekende.
Is dit een witmasker bont, dan zou je haar kunnen koppelen aan een witmasker bonte (opaline voor de geslacht berekening) man. Komen er alleen witmasker bonte jongen uit, is dit ook een witmasker bont. Komen er witmaskers uit, is dit geen bonte en dus een witmasker lutino. MAAR, ze kan ook witmasker lutino split bont zijn, dus misschien zijn er meerdere nesten nodig om er echt achter te komen.

Johny en Evelien

Hoi Conny en Rianne,

Ik heb ook het idee dat er Cinnamon in zit want die cremekleurige gloed had ik ook gezien en ze heeft een beige cremekleurige vlek op haar buik.

Wat kweken betreft, ik heb alleen mannen met witmasker als split en 2 witmaskers split bronze fallow en opaline maar ook x2 lutino. Ik heb een zwaar bonte witmasker man maar die is gevallen voor beide gele lutino popjes. Zitten alle 3 op de eitjes in 1 blok! Ook 2 bleekmasker witmasker mannen maar 1 is met Bandit en de andere zit nog binnen want die kan nog niet naar buiten
Heb nog eens goed gekeken maar kan geen rode gloed vinden. 

Wilde graag natuurbroed in de voliere maar weet niet of ik dat volgend jaar weer doe. Kan nu niks apart zetten en er is nog een koppel met eitjes dus blokken eruit is nu ook geen optie.
Wanneer je geslacht laat testen met veren halen ze daar dan ook niet de mutatie uit?

Alle valkjes zijn hebben nu voor het eerst de mogelijkheid om te broeden want eerder waren ze te jong behalve Mirrin de zwaar bonte witmasker want die is ongeveer 3 hooguit 4 jaar.

Dank jullie voor de reactie, leer er veel van en waardeer jullie reacties heel erg. Zal de belevenissen uiteraard delen op het forum. Afwachten is het motto dan nu maar. Ook zijn nog niet alle koppels gevormd, ze zoeken nog een beetje.

Groetjes Evelien

Rianne

De mutatie die op het dna certificaat staat, kun je zelf doorgeven. Daar kan niet op worden getest. Cinnamon op een bonte valk  zit naar mijn weten altijd op de donkere veren, niet op de witte. Albino's hebben vaker een bruine waas. Misschien is dit een bonte albino, maar die moet rode ogen hebben.

Bert_85

Albino's (=lutino witmasker) kan je 'testen' op de oogkleur met een truukje: neem enkele foto's met flits, bij voorkeur samen met een andere vogel die zeker geen rode ogen heeft. De ogen van de albino zullen dan altijd rood oplichten. Ik noem het de flitstest  :)

Waarom samen met een andere vogel? Soms kunnen ogen rood oplichten door een verkeerde lichtinval. Zoals je soms ook mensen hebt met rode ogen op de foto.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Lin

Of je hebt een split lutino man.  Dan krijg je lutino mannen als dit een albino is. Ik ken eigenlijk geen bonte witmaskers die zo bont zijn dat ze nergens nog ergens en kleur hebben. je weet wel zeker dat het een pop is?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Bonnie had er toen een met maar 1 zwarte veer.

carco

Er zijn er wel, maar dit komt nog maar zo weinig voor , dat het ws. wel een albino zal zijn.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Johny en Evelien

@ Lin, volgens de mensen waar ze vandaan komt, is het een pop is niet getest. We hebben daar ook een witmasker opaline pop en een split witmasker man meegenomen. De witte krielt wel met de opaline witmasker pop, zit al een paar dagen in en op een blok en jaagt alles daarvan weg. De mannen lijken geen interesse te hebben dus ben ik sinds een paar dagen een beetje aan het twijfelen. Zat van de week ook met de vleugels stoer te doen, van het lichaam af enzo. Kortom opnieuw een gevalletje twijfel. "Ze" moet nu bijna 2 jaar zijn en die mensen hebben " haar" opgehaald en vader en moeder waren niet aanwezig. Ze was wel klein en ze hebben haar geloof ik ook moeten voeren maar dat weet ik niet zeker meer. Waar ze vandaan komt heeft meer valkjes en ze mocht weg omdat ze geen man zou hebben maar als het wel een man blijkt te zijn is dat logisch hihi.

Als het zo is heb ik dus weer mannen teveel!

@ Bert, dit ga ik proberen tnx!

@Caroline en Rianne, dank voor het meedenken! Ik wil het graag weten omdat ik weet dat je niet 2 roodogen bij elkaar mag zetten!

Groetjes Evelien

Lin

Vleugels wijd? Dat klinkt wel als een man hoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)