5 mei 2025, 11:46:00

pino ziek

Gestart door shadow, 16 april 2013, 10:01:37

« vorige - volgende »

shadow

Hallo

Nou is me arme vogeltje ziek en wordt eigenlijk iedere dag erger. Vanmorgen had echt moeite met ademen dus vrees dat arme beestje verkouden is want kwam voor eerst snot uit zijn snaveltje. Ontlasting is ook dunner. Nou had ik hem al druivensuiker met extra vitaminen gegeven maar gister heeft ie niet gegeten. Vanmorgen dronk ie gelukkig wel meteen. Naar dierenarts gaan is erg lastig dus kan ik niet ergens. Antibiotica halen of zo. Want weet ook niet wat moet doen ben al een warmte lamp aan het zoeken

Rianne

Neem je vogel in een kooitje mee de badkamer in en laat haar daar de stoom inademen. Dus niet onder de douche zetten!
Je kunt ook een vogelarts bellen en vragen of ze medicijnen opsturen.

shadow

Nou die had ik al gebelt maar die wilt dat je langskomt. En zonder consult geen medicijn. Daarom vraag ik me af of een dierenspeciaal zaak het niet heeft ofzo. En ik kan het beestje niet vervoeren. Heb echt een mega kooi. En een heel klein autootje

carco

Tja, je zou een vervoersbakje kunnen kopen ::)
En ik zou toch maar langs gaan, je kan niet zomaar zelf aan gaan dokteren: er zijn heel veel soorten anti-biotica en je moet maar net de goede hebben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

shadow

Nou afspraak gemaakt kan het in een schoenen doos met gaatjes er in om hem te vervoeren

carco

Ja hoor, dit kan ook goed.
Succes!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

16 april 2013, 16:37:30 #6 Last Edit: 16 april 2013, 16:59:12 by Rianne
Dit kan maar let er op dat de valk niet aan de gaatjes gaat knagen.

shadow

Nou is gelukt hoor. Kwam gister thuis was ie al een stuk actiever. Dus ik met het beestje naar de dokter. Heb antibiotica en moet hem voedsel toe dienen. Heeft Pino daar dus een vitamine shot gehad wat voedsel en antibiotica. Kom ik thuis en ik heb rustig gereden hoor maar beestje was kapot toen ie thuis kwam. Nou heeft ie toen ook nog wat gegeten die avond. Nou heb ik vanmorgen heb antibiotica gegeven lukte niet helemaal  hij heeft er wel wat van binnen gehad en vloeibaar eten ging al helemaal niet. Beesten bijt hard zeg. Maar goed hoe kan je hem het beste pakken want dat echt lastig. Vanmiddag ging het wel wat beter maar eten is lastig. En hij was echt kapot toen we klaar waren hij viel bijna naar beneden. Nou staat ie sinds vandaag ook onder warmte lamp. maar tijdens het schrijven van dit is ie dus van ze stok gevallen. Nou zit ie in een hoekje. Wanneer moet er verbetering komen of is het gedaan met arme ding.

shadow

En moet ik die lamp meteen weer op hem zetten

Patrick

Vrees het ergste maar hoop dat het enkel uitputting is.

Normaal wordt er eerst onderzocht wat een vogel mankeerd voor ze antibiotica krijgen maar de meeste dierenartsen geven het als voorzorg (vraag me wel iedere keer af voor welke voorzorg omdat antibiotica heel apart werkt).

Probeer het zo rustig mogelijk te houden voor de valk nu en warmte is het enige wat je kan doen.
In principe als een valkparkiet in top conditie is kan die makkelijk 5 dagen zonder eten en 3 dagen zonder water. Langer is niet gewenst maar om je een idee te geven wanneer je echt in paniek moet raken.

Sterkte
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Patrick

Warmte lamp ruim boven de kooi zetten zodat die bovenin de warmte meer voelt als onderin. Ze moeten zelf kijken wat ze het lekkerste vinden en goede ventilatie maar geen tocht.

Patrick

welk medicijn heeft die gekregen wat je zelf moet toedienen?

shadow

Nou hij heeft wel zelf iets gegeten vandaag volgens mijn vader. Maar ik zal de lamp wat dichter bij zetten. Hoop dat dan maar dat ie erg moe is maar hij ziet er zielig uit

Patrick

en welk medicijn heb je mee gekregen?

shadow

Antibiotica moest toedienen kon niet in water