17 mei 2025, 20:18:18

Natuurbroed of kweekkooi?!

Gestart door Johny en Evelien, 9 april 2013, 15:33:04

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Nu het kweekseizoen eraan komt zou ik graag willen weten hoe de leden kweken. Natuur en koloniebroed in voliere of in kweekkooien en waarom.

Wij hebben gekozen voor kolonie en natuurbroed in de voliere omdat wij het leuk vinden de vogels een zo natuurlijk mogelijk leven te geven. Net als in kweekkooien zitten hier ook nadelen aan zoals veel observeren, registreren en noteren. Goed de bloedlijnen en mutaties  in de gaten houden en veel ruimte kwijt zijn voor relatief weinig vogels. Kiezen van mutaties etc. Zo hebben alle mannen hier witmasker in de split of zijn witmasker.

Ik wil met deze topic niet pleiten voor de ene of andere manier maar juist veel meningen en informatie verzamelen. Ook is het niet de bedoeling om elkaar in de spreekwoordelijke haren te vliegen.

Ik hoop dat veel mensen zullen reageren en er een mooi informatief topic ontstaat! Ben benieuwd!

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Sven de Valk

Ik hou ook van natuur, hoe natuurlijker hoe leuker!!
Heb er laatst ook een grote boomstam in gehangen en ik kweek met natuurblokken.

Maar zoals je op me andere topic ziet heb je wel problemen ( hoeft niet) als je in de voliere kweekt...