18 juli 2025, 14:06:17

gaat dit goed?

Gestart door vincent, 9 april 2013, 10:15:12

« vorige - volgende »

vincent

hallo allemaal,

ik heb buiten in mijn voliere een paartje valkjes zitten en heb er nu een ander valkje bij gedaan maar dit zou toch goed moeten gaan ook als ze gaan broeden?

groeten Vincent

Rianne

Daar is nog niks over te zeggen, misschien gaat de nieuwe valk wel stoken tussen het koppel omdat ie ook een koppel wil vormen.
Na de kweek en in de winter gaat het hier ook goed, maar in het voorjaar is er 1 vrijgezelle man die het popje van 1 van mijn koppels wil inpikken. Dit geeft altijd ruzie dus dan gaat de vrijgezelle man altijd uit logeren.

Johny en Evelien

Wanneer je wil broeden in de voliere is de eerste voorwaarde dat het aantal broedrijpe popjes en mannen gelijk is. Je hebt als ik het goed lees 1 koppel en een man? Dan moet of de man eruit of er een pop bij.
2 mannen en 1 pop is zo ie zo een slecht idee! De pop zal geen seconde met rust worden gelaten en de mannen gaan vechten.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

vincent

die anderen valkparkiet is een pop kan het dan ook kwaad?
Jaa denk,

groetjes

Rianne

Als die interesse heeft in het blok bijvoorbeeld, kan dat ook al ruzie veroorzaken. Maar ik heb nu 4 koppels buiten en 3 losse mannen en dat ging vorig jaar ook goed. Je kunt het even aankijken.