17 mei 2025, 11:25:29

paren

Gestart door joke1977, 3 april 2013, 17:26:22

« vorige - volgende »

joke1977

goedemiddag,
ben nieuw hier en ik had een vraagje...ik heb 2 valkjes en ik dacht mannetjes  :)maar sinds vandaag hebben ze het wel erg gezellig met elkaar.mijn vraag is wat moet ik doen als het blijkt dat hij toch een zij is en een ei straks wilt leggen?moet ik bepaalde maatregelen nemen zo dat ze toch gaat leggen/moet ik de eitjes weghalen uit laten komen ik heb werkelijk waar geen idee.hoop dat iemand me kan helpen bvd joke

sepke

Wat wil je? Wel jonge valkparkieten of toch liever niet. Als ze gaan paren wil nog niet per definitie zeggen dat ze ook eieren gaan leggen.

Wil je wel kweken en is de pop en de man minimaal een jaar oud voor de pop is minimaal 18 mnd nog beter. Dan hang je een broedblok aan/in de kooi. Voor verdere info kijk eens op dit forum bij de rubriek "kweken". Indien je toch liever geen jonge valkparkieten wil dan de eitjes vervangen door nepeitjes indien ze eieren leggen.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

joke1977

dank je voor de antwoorden...ik ga me even verdiepen in de topic en kijken wat verstandig is

Johny en Evelien

Welkom op het forum,

De keuze is aan jou. Zou er wel een.broedblok in of aan hangen en als je geen jongen wil de eitjes vervangen door nep eitjes. Als ze toch eitjes gaat leggen en je hebt geen blokje, heb je kans dat ze ze op de bodem van de kooi legt en vervolgens blijft leggen of het eitje niet kwijt kan en dam heb je weer kans op legnood. In beide gevallen niet wenselijk en slecht voor je popje.

Succes!

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

smiley

Hallo Joke

Geen blok ophangen hoor !! alleen als je echt kleintjes wilt ..
Mensen hebben ook niet alleen seks om kinderen te krijgen ..
Valkjes doen het ook omdat ze het lekker vinden .
Het ophangen van een blok stimuleert de pop tot eieren leggen ik heb hier een gevonden lutino pop van nu elf jaar oud en die paart ook met een man ,maar heeft nog nooit een ei gelegd .
En omdat ik niets van haar weet en ze al best op leeftijd is krijgt ze ook geen blok .
Er zitten hier 6 koppels in de voliƩre en nog nooit heeft er iemand een ei op de bodem gelegd ..
Ik zeg niet dat dit niet kan gebeuren ,maar het gebeurt niet zo snel ...
Als het zou gebeuren kan je altijd nog andere maatregelen nemen !!

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

joke1977

hoi hoi even brutaal maar mischien dat iemand kan zien of het een pop is?

sepke

Wat is de leeftijd?
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

joke1977

dat weet ik niet precies ik denk van wat ik heb gehoord iets meer als 1 jaar oud...klinkt dom maar deze heb ik als ware geadopteerd van iemand die er nooit tijd en aandacht aan had besteed en hem in een parkietenkooi had gehuisvestigd zo zielig...hij heeft altijd bij haar in de kooi op zijn stok gezeten,eenmaal bij mij thuis kon hij voor het eerst lekker lopen en vliegen..zo mooi om te zien hoe hij is opgebloeid de laatste paar maanden.maar ga even op je site kijken thanks