9 mei 2025, 09:26:50

De vrouw van Mingus

Gestart door Anja_de_Vries, 9 juli 2003, 14:51:20

« vorige - volgende »

Anja_de_Vries

Hallo, ik ben Anja en ik woon in Italie, Toscane. Ik ben stadsgids in Florence, maar woon buiten Florence met m'n vriend, twee honden, twee katten, een fret en sinds kort twee valkparkieten.
Gisteren hebben we een vrouwtje gekocht als gezelschap voor onze Mingus die we een maand geleden op straat hebben gevonden. We wilden een vrouwtje om niet nog zo'n schreeuwerd erbij te hebben. Na een dag hebben we echter ontdekt dat ze heel hard kan schreeuwen. Kan het zijn dat de winkelier zich vergist heeft?
Ze is nog heel bang van ons, en we zien nu hoe tam Mingus eigenlijk is. Ik hoop dat ze langzaam aan onze aanwezigheid went. Ze is nog heel jong, 6 maanden.
Groetjes Anja.

Karin

Hoi Anja,

Vrouwtjes kunnen ook wel schreeuwen hoor, en als ze 6 maanden is en nog niet door de eerste rui is kun je eigelijk nog niet zien of het een man of vrouw is. Tussen de 6 en 9 maanden ongeveer ga je pas echt verschil zien, ook in gedrag. Bij onze Jazzy zagen we pas met 7 à 8 maanden dat het toch echt een man was  ;D Had je een tamme valk willen kopen ? Dan had ze een week of 6 moeten zijn. Dan kan je ze echt tam maken. Met 6 maanden kan het nog wel een beetje lukken, maar helemaal tam zal ze waarschijnlijk niet worden.
Leuk dat je helemaal uit Italië mailt ! Kijk eens op http://www.photoisland.com/servlet/GuestLogin?USERNAME=[email]minka@wanadoo.nl[/email]    en tik als wachtwoord "valkje" in, dan zie je mijn valkparkieten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves