13 mei 2025, 01:59:57

Bloedpen

Gestart door jash, 26 maart 2013, 09:54:48

« vorige - volgende »

jash

Hallo allemaal,

Voordat ik mijn valkparkiet kreeg heb ik veel informatie gehaald van deze site, bedankt daarvoor! Ik heb Punky nu ongeveer een half jaar en tot op heden gaat alles goed met hem.

Gister zag ik alleen een erg grote veer uitsteken met wat bloed in de schacht. Ik neem aan dat dit een bloedpen is? Hij heeft er, zover ik weet, geen last ver. Wel zit hij er af en toe aan bij het verzorgen van zijn veren.

De veer steekt nu minder ver ut dan op de foto. Moet ik deze gewoon laten zitten?

Alvast bedankt,

Jasper

sepke

Er is op Facebook een groep van valkparkiet liefhebbers. Ik zal daar jouw foto eens plaatsen met de vraag of dit een bloedpen is en wat te doen. Zelf heb ik nog nooit valkparkieten met een bloedpen gehad.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Suus91

Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Rianne

Als je valkje er veel last van heeft, kun je n er met een korte, krachtige ruk uittrekken. Wel in de groeirichting trekken! Durf je dit miet, ga er dan mee naar een dierenarts.

sepke

De reacties die ik heb gekregen na het plaatsen van jouw foto komen overeen met wat er in het artikel staat van Suus. Niets aan doen als de valk er geen last van heeft. Wanneer de bloedpen/veer wel problemen geeft dan zijn de meningen verdeelt sommige zeggen zelf verwijderen anderen zeggen niet verwijderen i.v.m. kans op ernstige bloeding.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

Suus91

Bij twijfel gewoon langs de va gaan lijkt mij toch? Denk dat die je ken vertellen wat je het beste eraan ken doen maar ik was even gaan googlen erover toen kwam ik dit artikel tegen vandaar ;)
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

jash

Bedankt allemaal voor de snelle reactie en excuses voor mijn late wede reactie. Mijn valkparkiet had er geen last van gelukkig en sinds een aantal dagen steekt de veer ook niet meer uit en ziet alles er gewoon weer normaal uit. Als ik had gezien dat hij er last van had had ik zeker actie ondernomen! Nogmaals bedankt.