Quincy schud met kopje, als ik fluit of iets zeg.

Gestart door Quincy, 14 maart 2013, 22:29:05

« vorige - volgende »

Quincy

Hoi lezers,

Dit is al zo lang als ik quincy heb eigenlijk,
Zodra ik doelgericht, een bepaald fluit-toontje richt naar Quincy, gaat hij in snel tempo zo'n schud bewegingkje maken met z'n kopje.  ???

Ik dacht, ach.. zal wel zo horen.
Maar misschien weten jullie de reden hiervan of kunnen jullie me vertellen of hij hiermee iets wil aangeven?

Of dat het zo hoort. Ik ben benieuwd, of meerdere valkparkieten dit doen.

groetjes van Quincy's baasje.

Quincy

Ook wil ik nog even meedelen, aan de mensen die op de hoogte zijn van Quincy, vanaf begin af aan (vanaf zijn komst  met 7 weekjes):

Quincy is enorm gegroeid, en lekker aangekomen. Inmiddels weegt dit kleintje al 90 gram!
Mede dankzij de lekkernijtjes die in zijn kooi te vinden zijn natuurlijk. En de bijvoeding die ik hem zo nu en dan nog eventjes geef. Meneer, geeft zelf precies aan wanneer hij genoeg heeft. Dan richt hij zijn kopje gauw genoeg op andere leuke decoratie spulletjes waar hij wel speelgoed in ziet.

Heel blij ben ik dat de groei weer in zijn kuifje is gekomen!

Ja, nieuwsgierig is hij ook zeker. Ontdekken is zijn grootste hobby.

En wat heeft het baasje daar nu weer?

karinp81

Dit doet mijn valkje dus ook! Ik krijg het gevoel dat mijn gefluit hem pijn doet aan de oren haha. Geen idee of dat ook zo is of dat er een andere reden achter zit.

Tamara8

Dit doen mijn oudste valkje ook. Vooral als ze op mn schouder zit en dan iets zeg of gewoon een hoge toon gebruik:P Ook als de telivisie aanstaat en een hoog geluidje komt schud ze ook met dr kopje!
Was bij de dierenarts en het viel hem ook op, keek naar de oortjes of daar iets mis mee was, maar nee:P Dus geen idee hoezo ze zo doen, ben blij om te horen dat meerdere valkjes er last van hebben haha

jfvhl

Jawel, het klopt en het is echt waar: Toen wij in het begin onze valkjes (6 stuks, waaronder onze ouwe Arie, die inmiddels 22 jaar is) hadden en toen nog binnen stonden, hadden wij wel eens muziek van Kajem opstaan, met name het nummer Tocata, daar zitten dermate hoge tonen in nog blijkbaar wat hen zeer doet aan de oortjes. Dat wisten wij toen niet, maar dat leer je op den duur, door kijken, observeren en vooral bespeuren het gevoel van onbehagen van de vogels. Het uitte zich in kopjes schudden en vooral gaan roepen/krijsen, en wij eerst maar denken dat ze het een mooi nummer vonden. Helaas, het nummer niet meer gespeeld, of zachter..... en het was over. De vogels zitten nu dan wel met hun ploegje van 51 lekker buiten maar en hebben dus alleen last van elkaar, haha. Onze kakariki's zitten binnen, twee kereltjes maar die hebben nergens last van en onze grasparkiet interesseert het ook helemaal niet. Maar bepaalde tonen kunnen soms als heel storend worden ervaren door valkparkieten.
Groeten,
jfv

adam

dit doet die van mij ook als ik fluit of als ik een geluid maak maar als me vriendin fluit of een geluid maakt doet hij niks dus ik ben ook benieuwt wat het kan zijn

Larissa

Ik moet heel eerlijk zeggen dat al mijn 33 valkparkieten dat nog nooit gedaan hebben,

Hier knalt de radio er ook wel eens uit met bepaalde nummers, de mannen zijn dan eerder geneigt mee te gaan gillen/fluiten om er over heen te komen.

Het kan zijn dat bepaalde valkjes inderdaad wel wat gevoeliger zijn en dat zo laten merken, net zoals dat bepaalde vaker gevoeliger zijn voor nachtblindheid.

Zou inderdaad je valk even goed observeren en daar rekening mee houden

groetjes

Quincy

maar wat ik dan vreemd vind is, dat ze zelf ook nog wel eens lekker kunnen krijsen! Dan kunnen ze dat toch ook niet hebben, mochten hun oortjes gevoelig zijn?

Dus ik denk er maar niet te zwaar over want dan krijsten ze zelf ook niet zo hard.

i_love_valkjes

een van mijn vlkjes doet dat ook, ik weet ook niet echt wat de oorzaak daarvan is...
I ♥ valkjes
PS: Groetjes van mij, Tango en Phoebe

Rianne

Hard geluid, hun gehoor is gevoeliger als dat van ons dus is het even vervelend.