4 mei 2025, 20:44:07

pastelmasker lutino of gewoon?

Gestart door Johny en Evelien, 10 maart 2013, 20:07:27

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Ik vraag mij af of dit een een " gewone" lutino of er aan het uiterlijk eventueel witmasker of bleekmasker split is te zien. Ik heb een zuiver lutino pop en die is veel feller van kleur. De valk op de foto is tussen de 8 en 10 maanden. Ouders zijn niet terug te zoeken.
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Hoi

Sorry, maar het is op deze foto van zo veraf en heel klein echt niet te zien :-[

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Johny en Evelien

Zal kijken wat ik eraan kan doen! Alvast bedankt Carolinr
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel

Johny en Evelien

Heb nieuwe foto van Lotus, onze nieuwe aanwinst! Ze is bijna wit. Aiko onze andere lutino is knalgeel met een veel donkerdere wangvlek. Zit er bij Lotus meer witmasker of iets anders in? Ouders nagaan is nagenoeg onmogelijk. Zowel Aiko als Lotus zijn 100% zeker poppen. Lotus is tussen de 8 en 12 maanden.

Alle ideeën zijn welkom!

Alvast bedankt!

Evelien

Johny en Evelien

Foto vergeten  ??? Bij deze   ;D

Rianne

Een lutino hoort wit te zijn met een gele kuif. Dus ik denk eerder dat je andere lutino bont of opaline (of een combinatie daarvan) is.

carco

Ik zie hier een gewone lutino en geen bleekmasker of geelwang.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Johny en Evelien

Dank je wel! Dat ze veel witter is dan Aiko zegt dus niks? Weer wat geleerd! Tnx!

Bert_85

Tussen valkparkieten zit er veel natuurlijke variatie op het psittacine (= gele tot rode kleuren), de ene heeft er gewoon wat meer van dan de ander.

Combinaties met andere mutaties zoals bont of opaline kunnen ook een invloed hebben. Splits wellicht ook, maar ik denk dat de natuurlijke variatie te groot is om het verschil daarmee te maken.
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Johny en Evelien

Johny en Evelien

Citaat van: Rianne op 11 maart 2013, 11:41:21
Een lutino hoort wit te zijn met een gele kuif. Dus ik denk eerder dat je andere lutino bont of opaline (of een combinatie daarvan) is.

De moeder van Aiko is opaline de vader wildkleur / x 1 opaline x 2 lutino

Heb foto van Aiko even erbij gedaan.