16 juni 2024, 01:55:14

Kweek 2013 Funkytownbirds

Gestart door Johny en Evelien, 7 maart 2013, 12:53:41

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Dit is het eerste jaar dat we willen kweken met onze valkjes.
De koppels die zich hebben gevormd zijn

Yves: Witmasker Cinnamon/ x 1 opaline x 2 lutino met Chanel: Cinnamon/ witmasker. Zij hebben al eerder nestjes gehad bij de vorige eigenaar. We hebben ook een popje van hun. Yukiko een Cinnamon opaline witmasker.

Mirrin: Zwaar bont witmasker met Aiko Lutino.

Funky lijkt een koppel te vormen met Yukiko maar dat is nog onzeker. Funky is een Opaline/ witmasker x 2 cinnamon kanssplit bont.

Dan hebben Mayhra een zwaar bont witmasker popje nog en Bandit een Bont Opaline / witmasker ? nog. Indien man dan ook x2 cinnamon.
Bandit verliest nog steeds parels en er zijn twijfels over het geslacht.

Yogi is onze Benjamin en nog te jong. Hij is een Cinnamon opaline bont/ witmaskerbleekmasker x 1 lutino

Smokey is een zwaar bonte man van ongeveer 3 jaar waar we een goed nieuw huis voor zoeken. Hij ligt steeds in de clinch met Funky en we hadden hem gekocht voor Aiko maar die moet niks van hem hebben.
Apart zetten is geen optie!

We gaan kweken volgens natuurbroed in natuur broedblokken in een gezelschapsvoliere van 20 m2.
De valken wonen samen met 3 koppels grasjes, 1 koppel turquoisines en 1 bourkeman met zijn harem van 2 popjes.
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

smiley

Hallo Evelien

Als je gaat kweken dan haal je de grasjes er toch wel uit hoop ik ?
Dit zijn namelijk tijdens de broed echte killers ,maken jongen van de valkjes dood en verjagen de ouders van de nesten ...
Het gaat maar heel zelden goed deze combinatie ..
De andere vogels geven geen problemen zover ik weet ,verder veel succes !!

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Ik ben het met Conny eens: geen grasjes bij de valkjes doen.
Trouwens mooie volière  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Johny en Evelien

We kunnen een deel afzetten.  ;D
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Saar

Niet alle grasjes zijn killers hoor...
Ik Heb Jarenlang in Een gemengde voliere gekweekt.
De Grasjes en zebravinken lagen samen in een Blok Te Broeden.
Veel succes met kweken :)

Johny en Evelien

Hai Saar,

De 3 koppeltjes zijn niet anders gewent dan dat ze gemengd zitten. Met de bouw van de nieuwe voliere hebben we wel rekening gehouden met het eventueel afschermen. We hebben grasjes die erg lief zijn. Ik denk dat het ook heel belangrijk is dat ze de ruimte hebben en de broedblokken niet bij elkaar hangen.
Ik ken iemand die een koppel Rosellas heeft samen met grasjes, bourken en valken. Die worden ook niet apart gezet tijdens de broed en dat gaat ook goed!
Je moet natuurlijk wel genoeg blokken ophangen en alles tegelijk laten broeden.

We gaan ze goed in de gaten houden en als het moet zit de wand er zo tussen.


Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Goed in de gaten houden moet je zeker, maar je kan heel snel te laat zijn.
Pas geleden nog bij een vriendin meegemaakt en daar hingen nog niet eens blokken. Haar 2 kakariki's die de bourkes afgeslacht hebben.
Zelf zou ik het risico niet durven te nemen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Ik heb ook grasjes en valkjes in een voliere gehad. De grasjes bezaten alle blokken ook al deden ze er niks mee.
Ook verminkten ze enkele valkjes jongen.

Ik zou deze combi niet doen.

Johny en Evelien

Vandaag is een hoop duidelijkheid gekomen over de koppels en Smokey.

Yves en Chanel zijn bewezen koppel. Mirrin en Aiko zijn duidelijk nieuw gevormd koppel.

Mirrin en Mayhra gekocht als koppel bonte witmaskers die al jongen hadden gehad maar meteen liet Mirrin zijn oog op Aiko vallen en moest niks van Mayhra weten! Nu weten we waarom........
Mayhra sinds vanmiddag omgedoopt naar Yuki heeft gepaard met Yukiko
Zij bood zich zelf aan. Yukiko is 100% pop!

Dus koppel 3 Yuki : bont witmasker opaline en Yukiko : cinnamon opaline witmasker

Funky heeft gepaard met Bandit. Dit is dus toch een popje!

Koppel 4 Funky: Opaline/ witmasker x 2 cinnamon kanssplit bont en Bandit Opaline cinnamon bont/ witmasker

De reden dat Funky en Smokey in de clinch liggen is dat we 5 mannen en 4 poppen hebben. Hij is dus over maar we hebben toch besloten dat Smokey gaat verhuizen als we een goed huis vinden. We willen zelf 2 of 3 jongen houden straks en niet zoveel koppels 5 of 6 koppels uiteindelijk.  Ruimte en welzijn staan altijd voorop!

We hopen snel een goed huis voor hem te vinden!

Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Vandaag is Smokey verhuisd! Een goede plek met mooie bonte poppen om uit te kiezen in een grote buitenvolie. Ben hier heel blij mee!
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Fijn dat Smokey zo snel een plekje gevonden hebt.
Deze kwam toch bij Gerdy vandaan?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Johny en Evelien

Ja maar Gerdy weet van de hoed en de rand hoor! Het ging echt niet met Funky en heb hem ook niet verkocht maar gegeven. Belangrijker dan geld was een goed huis. Hij zit bij een hobbykweker met alleen bonte en lutino's.
Ben er ook blij mee.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Dit weekend hebben we de afscheiding gemaakt in de voliere tussen de grasparkieten ( 3 koppeltjes) de rest ( valkjes, 1 koppel bourkes en 1 koppel turquoidine parkieten) en de natuurbroedblokken opgehangen.
Nu afwachten en hopen op de lente!
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Johny en Evelien

Na lang wikken en wegen hebben we besloten dat er een bewezen koppel mag verhuizen. De reden is dat wij een dochter en een kleinzoon van hun hebben en die hebben beide een onverwante partner gevonden.

Aangezien wij ze niet apart zetten en ze hun eigen partner mogen kiezen wordt dat lastig als we zelf wat jongen willen houden.
Ook hebben we teveel mannen waardoor we keuzes moeten maken!
We hopen dat ze op een goede plek terecht komen!

Man: Witmasker Cinnamon/ x1 opaline x2 lutino
Popje: Cinnamon / witmasker

dochters o.a Cinnamon Opaline Witmasker en Cinnamon Opaline Lutino ( albino)

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl