12 mei 2025, 04:34:03

aantal vragen omtrent kweken

Gestart door domenique, 17 maart 2013, 12:00:57

« vorige - volgende »

domenique

Hallo,

mijn koppel valken heeft sinds afgelopen woensdag een broedblok hangen. en eigenlijk gelijk hadden ze door waarvoor het diende en zitten nu dus vaak in het blok te rommelen.
alleen viel mij iets op wat ik niet terug kan vinden.
namelijk tikken tegen het blok aan. zowel aan de buitenkant als binnenkant. dient dit ergens voor?
en hoe zit het met de jongen die uitvliegen als het broedblok hoog opgehangen is? Het lijkt mij dat ze wel zullen fladderen maar dan maken ze toch nog een flinke smak?

en ik wil alvast hand opfokvoer halen voor het geval dat. als het goed gaat zal ik dit niet nodig hebben. maar het zekere voor het onzekere en niet dat ik bijv. op een zondag voeding nodig heb en het nergens kan halen omdat hier alles dicht zit.
Neem nutribird, wat is het verschil tussen de a21 en a19?
hoeveel zou ik hiervan op voorraad moeten hebben?
Zie de reacties wel tegemoet komen.

sepke

Ik mag aannemen dat het koppel binnen zit want buiten is het nog veel te koud om te kweken. Wat betreft het tikken dat doen ze hier ook wel eens maar het doel hiervan is mij niet duidelijk.
M.v.g. Sepke

Kijk ook even op onze site.
http://houtsevalkparkiet.webklik.nl/page/houtse-valkparkiet

domenique

Uiteraard zit het koppel binnen. anders had ik nog lang geen blok opgehangen.
zijn ook gewoon half tamme huiskamer vogels.

Sven de Valk

Hallo,

Soms tikken de mannen op voorwerpen om aandacht te krijgen van het popje, niks mis mee dus.

Over de jongen hoef je geen zorgen te maken. Dat lossen ze zelf op. Ook nutribird is niet echt nodig maar als je het wel wil kan dat. Ik hen a19 high-energie waar dat laatste voor staat maakt denk ik weinig uit. Hier heb ik al 4 jongen gezond mee opgevoed. Al blijft het lastig. Tip als ze onder de 3 weken zijn en niet gevloerd meer worden kan je het zelf doen. Jonger zou ik niet aan beginnen, te groot risico dat jet niet goed gaat. Of je moet de hele dag thuis zijn. Je moet het wel onder de knie krijgen, het voeden. Ga anders lang iemand met ervaring en vraag hoe het moet. Zodat je meteen een goede start maakt.

Gr Sven, trots 17 jarige baasje van 6 valkjes :)

domenique

Bedankt voor je reactie !
ik wil het voor de zekerheid gewoon in huis hebben.
heb ik het niet nodig is het meer als prima. want dat betekent dan dat ik goede ouders heb zitten.
heb ik het wel nodig, dan is het er en hoef ik bijv. op zondag niet stad en land af te zoeken naar een winkel die het heeft en open is.
2 a 3 weken was ook mij idee. Heb zelf ook geen ervaring maar heb wel heel veel gelezen en gezien/gehoord en gevraagd. dus ben er niet 'bang' van.
anders was ik er namelijk nog niet aan begonnen.
neem aan dat 1 pot van 800gr voor de de eerste 1 a 2 dagen voldoende zal zijn toch?

Sven de Valk

Hahaah ik denk dat een pot van 800 gr genoeg is voor zeker eem paar weken, dat is 0,8 kilo. Misschien wel heel zijn opvoeding.

domenique

Haha oke, dan gewoon 1 pot!
en hopen en duimen dat de papa en mama to be het mooi allemaal zelf doen.
en ik natuurlijk er flink van kan gaan genieten ;D