14 mei 2025, 22:36:09

man snapt het paren niet

Gestart door Eline, 13 maart 2013, 10:10:34

« vorige - volgende »

Eline

Hallo,

Ik heb een koppel valkparkieten die als sinds vorig jaar samen zijn. Nou hebben ze vorig jaar een aantal nestjes met onbevruchte eieren gehad. Nou zag ik dat mijn parkieten nu weer beginnen met paren. Alleen de man snapt er niks van. Hij stapt keurig op alleen hij paart tegen de zijkant van haar vleugel aan. Zo komen er natuurlijk nooit bevruchte eieren. Dit doet de man al zolang hij bezig is met paren, dus vorig jaar en nu al weer een aantal keren. Gaat deze man het ooit nog leren of is het een hopeloze zaak?
Man is 3,5 jaar oud en vrouw ongeveer 2/2,5jaar oud. Zijn beide vrij tamme parkieten.

Met vriendelijke groet,

Eline

BvZwolle

Hoi Eline,

Ik heb ook zo'n man gehad. Precies hetzelfde verhaal.
Ik heb toen besloten om hem met een andere man te ruilen bij iemand die nieuw bloed in de voliere wilde.
Ik ben bang dat hij dit blijft doen en misschien dat hij een keer een toevalstreffer weet te maken, maar ik ben er bang voor...

Succes

carco

Tja, een vriendin van mij heeft ook zo'n man. Deze is al een jaar of 6 geloof ik. Zit altijd achterstevoren op zijn pop, en zij legt daarop eitjes die natuurlijk onbevrucht zijn. Zij heeft ze als back up koppel en zijn daar perfect voor.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!