29 april 2024, 12:56:45

Kweek 2013 bij Patrick Konz

Gestart door Patrick, 1 maart 2013, 20:52:40

« vorige - volgende »

Patrick

Zal dit jaar ook weer een kort verslag bij houden van enkele koppels. Veel kleuren zullen er niet te zien zijn dit jaar  ;D
Voornamelijk wordt er gekweekt met wildkleur x witmasker of andersom en eventueel in combinatie met gezoomd.
Ook zal me zuivere koppel wildkleuren weer ingezet worden.

Foto's komen nog wel maar eerst afwachten tot eind april dat de koppels samen zitten met een broedblok.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Met hoeveel koppels ga je kweken?
Heb je ze allemaal in één voliere?

Succes weer dit seizoen.

gr Esther

Patrick

5 maart 2013, 18:48:00 #2 Last Edit: 5 maart 2013, 18:53:48 by Patrick
Op dit moment heb ik nog teveel vogels zitten (15 valkparkieten).
1 koppel plaats ik bij een goede kennis omdat ik vermoed dat beide gezoomd zijn. Is een wildkleur man split witmasker X witmasker pop.
1 koppel zuivere wildkleuren
1 koppel : witmasker gezoomd X wildkleur pop split witmasker
1 koppel : zuivere wildkleur man X gezoomde witmasker pop
1 koppel : wildkleur gezoomd X witmasker pop
Dan heb ik nog wat wildkleur mannen en poppen zitten die me hoofdpijn bezorgen. Zitten wat mooie jongen van vorig jaar tussen die eigenlijk te mooi zijn om weg te doen. En 1 jonge pop die speciaal is omdat deze een enorme achterstand heeft opgelopen in het nestblok en denk toch minimaal 2 jaar nog nodig heeft om op volume te komen.
Had gehoopt om op 4 koppels uit te komen maar is me weer niet gelukt ondanks er al 2 vogels geplaatst zijn bij kennisen.

Alle belangrijke koppels komen in kweekvluchten van 80cm breed x 200cm diep in de buitenvoliere. De rest mag erbuiten wat aanstoeien als ze willen.

Alle vogels zitten de gehele jaar buiten onbeschut als ze willen en als ze beschut willen zitten zullen ze ergens een plekje moeten zoeken afhankelijk van de windrichting.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

*Esther*

Citaat van: Patrick op  5 maart 2013, 18:48:00
Dan heb ik nog wat wildkleur mannen en poppen zitten die me hoofdpijn bezorgen. Zitten wat mooie jongen van vorig jaar tussen die eigenlijk te mooi zijn om weg te doen. En 1 jonge pop die speciaal is omdat deze een enorme achterstand heeft opgelopen in het nestblok en denk toch minimaal 2 jaar nog nodig heeft om op volume te komen.
Had gehoopt om op 4 koppels uit te komen maar is me weer niet gelukt ondanks er al 2 vogels geplaatst zijn bij kennisen.

Gr,

Patrick


;D heel herkenbaar!

Wendy..



Succes weer met kweken dit jaar Patrick!!
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Patrick

Geen nieuws is goed nieuws dus geen nieuwe dingen op dit moment.
1 koppel zal ergens geplaatst worden bij een kennis van me. Weet namelijk niet zeker of beide gezoomd zijn maar komen we dan wel achter tijdens de kweek.
Voorlopig nog geen broedblokken opgehangen (pas na 18 april).

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Patrick

Afgelopen 2 dagen in de weer geweest om de juiste koppels samen te stellen en soms is dat moeilijker als dat het lijkt.
Ondanks de weinige mutatie kleuren die ik nog heb is het redelijk gelukt en de volgende koppels zijn het geworden.

1 zuivere wildkleur man (ek) x gezoomde witmasker pop (ek).
Man heeft weinig uitleg nodig want is me mooiste kweekman en de pop is zeer mooi gezoomd op de vleugels en geeft hele mooie gezoomde jongen door. Kwaliteit X mutatie is deze koppeling dus.

2 Lichte witmasker gezoomde man X wildkleur pop split witmasker.
Meeste kennen deze man denk ik wel van foto's die ik regelmatig online gezet heb. Pop is mooi van formaat. Verder weinig bijzonders.

3 Wildkleur gezoomde man X witmasker pop.
De man is aangekocht van een collega kweker uit Belgie en de pop is afkomstig uit Noord Holland die zeer mooi diep grijs is en vorig jaar geen splitten heeft laten zien met proefkweek op een toverbal man. Van dit koppel heb ik hoge verwachtingen.

4 Wildkleur man gezoomd split witmasker x witmasker pop (kan gezoomd zijn). Beide eigen kweek en de man heeft is zeer donker gezoomd.

5 Wildkleur man split witmasker X witmasker pop. Ook beide eigen kweek en alle 2 kunnen gezoomd zijn. Dit koppel gaat bij een kennis in een kweek vlucht. De man heeft een zeer mooie kuif.

6 Zuiver wildkleur koppel. Zeer mooi koppel en de jongen ervan zijn weer geschikt om de mutatie's beter te krijgen. Als er 3 jongen of meer in de eerste ronde uitkomen dan blijft het bij 1 kweek ronde. Dit koppel zal ook niet uit elkaar gehaald worden en de jongen zijn niet te bespreken/reserveren.

De koppels krijgen over 2 weken een broedblok en zitten allen apart van elkaar. 1 koppel krijgt deze week een broedblok omdat die in het nachthok zitten en geen last van vorst hebben en langer licht hebben op dit moment.

Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Patrick

Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Suuús

Leuk filmpje!!
Die roze parkietjes daarachter zijn toch bourkes? Of zie ik dat verkeerd. :)
Ga je daar ook nog wat mee kweken?

Succes met het kweken dit jaar.
Ik ga je volgen :)

Patrick

Ja die roze zijn bourk's parkieten. Heb er 2 koppels van en is wel de bedoeling om er mee te kweken.
Zijn leuke vogels die perfect samen met de valkparkieten gehouden kunnen worden.
1 koppel ervan heeft al een broedblok.
Probeer daar gezoomde opaline pale fallow's uit te kweken (wat lukt).

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Patrick

Koppel 1 heeft hun eerste ei vandaag. Begin is er  ;D
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

Lin

Hey Patrick,

Succes met de kweek!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Patrick

Koppel 1 heeft 6 eieren waarvan er al 4 bevrucht zijn.
Koppel 2 heb ik nog niet gekeken maar de laatste keer lagen er 2 eieren.
Koppel 3 heeft 4 eieren.
Koppel 4 nog niet gecontroleerd.
Koppel 5 nog geen nieuws over gehoord.
Koppel 6 laatste keer dat ik keek 2 eieren.
1 koppel bourken heeft 2 eieren en het andere koppel is bezig in het broedblok.
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

☺ Pita ☺


Patrick

1 zuivere wildkleur man (ek) x gezoomde witmasker pop (ek).
Man heeft weinig uitleg nodig want is me mooiste kweekman en de pop is zeer mooi gezoomd op de vleugels en geeft hele mooie gezoomde jongen door. Kwaliteit X mutatie is deze koppeling dus. 6 eieren waarvan de eerste is uitgekomen

2 Lichte witmasker gezoomde man X wildkleur pop split witmasker.
Meeste kennen deze man denk ik wel van foto's die ik regelmatig online gezet heb. Pop is mooi van formaat. Verder weinig bijzonders. 5 eieren

3 Wildkleur gezoomde man X witmasker pop.
De man is aangekocht van een collega kweker uit Belgie en de pop is afkomstig uit Noord Holland die zeer mooi diep grijs is en vorig jaar geen splitten heeft laten zien met proefkweek op een toverbal man. Van dit koppel heb ik hoge verwachtingen. 4 eieren waarvan de eerste is uitgekomen, 1 piep ei dus zal er morgen wel liggen

4 Wildkleur man gezoomd split witmasker x witmasker pop (kan gezoomd zijn). Beide eigen kweek en de man  is zeer donker gezoomd. 5 eieren

5 Wildkleur man split witmasker X witmasker pop. Ook beide eigen kweek en alle 2 kunnen gezoomd zijn. Dit koppel gaat bij een kennis in een kweek vlucht. De man heeft een zeer mooie kuif.

6 Zuiver wildkleur koppel. Zeer mooi koppel en de jongen ervan zijn weer geschikt om de mutatie's beter te krijgen. Als er 3 jongen of meer in de eerste ronde uitkomen dan blijft het bij 1 kweek ronde. Dit koppel zal ook niet uit elkaar gehaald worden en de jongen zijn niet te bespreken/reserveren. 4 eieren waarvan 2 beschadigd en 1 onbevrucht,kan dus 1 ei uitkomen maar zie dit nest al als verloren.Mocht het ei uitkomen zal ik het bij een ander koppel onder leggen. Vorig jaar ook al zeer slechte resultaten bij dit koppel en zal een ander broedblok voor ze maken met een diepere bodem zodat die meer opgevult kan worden met nestmateriaal zodat de eitjes niet zo snel beschadigen.

Totaal dus 2 jongen.
Bij de bourken is het nest mislukt (onbevruchte eieren)
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl