10 mei 2025, 10:08:54

raar gedrag vrouwtje

Gestart door simone1982, 13 februari 2013, 11:15:15

« vorige - volgende »

simone1982

ik heb 2 valkparkieten gekregen van een persoon die er niet meer voor kon zorgen nu doet het vrouwtje heel raar ze ligt helemaal op de borst veel met de ogen dicht staart omhoog gaat ze eitjes leggen?heb ze wel een paar x zien paren

carco

Dat zou goed mogelijk kunnen zijn.
Waar zit ze op?
Klik op het plaatje voor onze site!

simone1982

ze zit op het dakje van zo'n broedhokje........
En eigenlijk al dagen ze gaat er wel eens vanaf om op een stok te zitten maar dan gaat ze weer naar het dakje toe.

carco

Zijn ze zo meegegeven met blok en al?
En zit ze al een paar dagen zo? Eet en drinkt ze wel?

Groetjes: Caroline.

simone1982

ja ze eet en drinkt wel gewoon...toen ik de vogels kreeg hadden ze dat broedhok meegegeven,na een beetje gelezen te hebben stond er dat je dat hokje januari/februari erin moest hangen voor evt een nest dus gedaan.
Ze zijn allebei ong 1,5 jaar oud en dit is de 1x dat ze misschien eitjes gaat leggen.
Als ze op de stok zit lijkt ze goed kuif omhoog alert,maar eenmaal op het dak valt ze voorover en slaapt ze en ook die staart gaat de lucht in

carco

Dan heeft ze geen legnood in ieder geval.
Het ei zal dan eerdaags wel komen vermoed ik.
Het is toch wel een dicht blok zeg maar? Ik vind het op een caviahuisje lijken van wat ik kan zien?

simone1982

Dit is het huisje,hij is verder helemaal dicht.

Wat moet ik nou doen als ze het ei op het dak legt kan ik het dan oppakken en op de grond of in het hok plaatsen,want het rolt er vanaf als het blijft liggen,ze zit eigenlijk ook nooit in het huisje het mannetje af en toe wel.
Hoelang duurt zoiets voordat er een ei komt?

gr simone

carco

Het volstaat wel als blok hoor, misschien durft ze er niet in?
Kan de bovenkant eraf gehaald worden of opengezet? Dan moet je dat eens proberen dat ze er dan misschien wel in gaat. Stukje trosgierst erbij dan wordt het nog aantrekkelijker.

Als ze beginnen met treden kan het nog een week of 2 duren ongeveer voor er eitjes komen.