5 mei 2024, 16:27:17

Ziekjes

Gestart door Mandy, 10 februari 2003, 22:09:33

« vorige - volgende »

Mandy

10 februari 2003, 22:09:33 Last Edit: 13 februari 2003, 20:56:25 by Mandy
Hallo allemaal  :)

Een tijdje terug was Truus (cinnamon pop) niet zo lekker. :(
Ze was wat snotterig en had een pruttellende ademhaling.
Ik ben toen met haar naar de dierenarts geweest en die schreef antibiotica druppels voor; vibra vet druppels, 2x daags voor een weekje. Ik heb ze toen ook binnen gehad, zit normaal buiten in voliére. Daar is ze goed van opgeknapt.
Maar nu zat haar manneke, Pino (bonte man) ineens wat met z'n linkeroogje dicht en sinds een paar dagen ook met z'n rechteroogje. Hij zit veel te knipperen en is erg rustig, te rustig...  :-/
Ik ben net met hem naar de dierenarts geweest en hij moest hetzelfde gebruiken, ik had gelukkig nog wat van Truus over.
Ik hou hem ook een weekje binnen en hij krijgt wat extra vitamine in z'n water. Hopelijk knapt ie snel op en kan tie volgende week weer terug in de voliére. Dan ga ik ook de blokken weer neer zetten en moet hij natuurlijk weer een beetje in conditie zijn...
Gelukkig zien de rest van alle parkieten er gewoon en gezond uit.
Rechts op de foto zie je Pino en links Truus.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

11 februari 2003, 20:31:30 #1 Last Edit: 13 februari 2003, 20:53:53 by Mandy
Ik heb nu nachtdienst en heb vandaag erg weinig kunnen slapen omdat Pino vanaf zolder, waar tie in z'n oude kooi zit, de hele dag hard heeft gefloten, ik hoorde het door m'n oordoppen heen...  >:(
Hij hoorde de andere valken natuurlijk in de tuin fluiten en ging terug roepen.
Hij zit overigens op zolder omdat Chico (mijn grijze roodstaart papegaai) erg jaloers is op andere vogels... :-/
Hij mistte natuurlijk ook z'n vrouwke Truus. Buiten zaten ze uiteraard ook steeds bij elkaar en ik dacht ik haal ze ook maar naar binnen (was niet besmettelijk vlgs dierenarts). Zodra ze hier fluitend binnen kwam hoorde ik Pino vanaf zolder al tekeer gaan. Onderweg naar boven gaven ze een heel fluitconcert aan elkaar. En toen ze in hun oude kooi weer herenigd waren gaf Pino z'n welbekende serenade aan haar. (http://members.home.nl/peter.bosboom/dl/mandy1.mp3)
Uit volle borst zong hij z'n mooiste melodietjes en maakte zich zo mooi mogelijk voor haar met slanke lijf en gespreide vleugels... En wie weet, knapt ie wel beter op met een beetje extra liefde... :-*
Ik hou ze nu dus maar een weekje samen hier en als Pino z'n kuurtje klaar is gaan ze samen weer terug en kunnen dan hopelijk net als de rest een mooi blok uit gaan zoeken om nestjes te maken... ;)
Wat een schattig stel hé.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

13 februari 2003, 00:28:28 #2 Last Edit: 13 februari 2003, 20:52:30 by Mandy
Toen ik vanochtend bij de voordeur stond hoorde ik Pino al vanaf zolder een fluitconcert geven. Hij was druk bezig Truus het hof te maken en toen ik naar ze ging kijken waren ze druk samen aan het gymnastieken zal ik maar zeggen... :D
Een teken dat het met mijn Pino dus best goed gaat... ;D
Ik laat Pino z'n kuurtje wel afmaken, want anders komt het straks misschien weer terug als niet alle bacteriën goed gedood zijn en blijven ze nu dus nog even gezellig bij ons op zolder en kunnen ze nog wat oefenen samen... :-*
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mandy

Zo, sinds gisteren zitten Truus & Pino weer terug buiten.
Pino is weer opgeknapt en hopelijk gaat het verder goed. :-/
Ze werden door de andere valken in koor weer welkom geheten door gekrijs/gefluit en gezang. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl