29 april 2024, 15:54:50

Lucky en Buddy

Gestart door Sacha, 9 februari 2013, 20:50:09

« vorige - volgende »

Sacha

9 februari 2013, 20:50:09 Last Edit: 17 februari 2013, 01:40:22 by Sacha
Ik begin maar een dagboek...mijn omgeving gaat zo raar met de ogen rollen als ik weeeeer over mijn valkje begin  ::). Hier mag het tenslotte en verveel ik je....lekker doorscrollen  ;)

Sinds 12 januari dus en iedere dag weer iets erbij geleerd zowel hij als ik. Ik zeg nu hij want voor 99,9% ben ik er wel uit...maar dat baseer ik op gedrag en nergens anders op.

Lucky zoekt me nu echt op en komt met grote regelmaat lekker bij ons zitten. Ik was bang dat hij zijn angst voor handen/vingers niet kwijt zou raken maar volgens mij komt dat toch wel goed. Ik mocht wel al kroelen met mijn gezicht tegen hem aan maar vanavond liet hij zich, al suffend op schoot, toe dat ik hem met mijn vinger aaide over zijn koppie. Ben zoooo verliefd op dat beest...bijna 46 en helemaal in love hahaha.

Vandaag na het kuisen van de kooi maar eens een soepbord met lauwwater op de tafel gezet. Lucky erbij gehaald en WOW hij vond het heeerlijk, het leek wel of hij wilde gaan rollen ??? Dat bordje maar vervangen voor een ovenschaal met iets meer water, geweldig!! Mijn zoon van 7 zat te schateren op de bank om de capriolen die Lucky uithaalde om zich te wassen. Gaan we dus vaker doen!

Verder las ik dat groenten en fruit toch ook een belangrijk onderdeel zijn van hun dieet. Ik had al het een en ander in de kooi gelegd zoals andijvie, stukje kiwi, stukje appel maar hij keek het niet eens aan. Maar zodra wij zitten te eten zou het het liefst in je bord kruipen...dus vandaag blaatje sla gewassen en dat op de bank zogenaamd op gaan eten. Wel dat duurde niet lang...hééé wat heb jij daar??? En ja hoor meneertje eet dus sla. Het zijn net kinderen!

Mijn jongste (Dennis) vindt Lucky nog wel een beetje eng en neemt de benen als hij de neiging heeft op hem te klimmen. De nageltjes doen zeer zegt hij maar het is gewoon niet zo'n held en dat geeft niets! Komt allemaal goed.

Hè heerlijk even lekker kunnen 'kletsen' over mijn vogie.

Wordt vervolgd....


smiley

Hallo Lucky

Welkom op het forum ...en klets maar lekker raak over je valkje.
Daar is je dagboek voor ..op dit moment is het even niet zo druk op het forum .
Dat komt omdat het winter is en pas in het voorjaar gaan de meeste weer met de kweek beginnen .
Dan valt er over de kleintjes en andere dingen weer veel te lezen .
Je kan op dit forum veel leren en vragen ,maar als er iets heel dringends is met je valkje ,dan zou ik je nu alvast willen zeggen zoek een goede vogelarts op .
met minder dringende vragen is er vaak wel iemand met raad.
Je vind op het forum ook een lijst met dingen die je aan je valkje mag voeren en wat niet !!
Ga lekker op je gemak het hele forum uitpluizen ,is best veel maar erg leerzaam  :o ;)
En verder zou ik je veel plezier willen toe wensen met je valkje .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Mandy_Zazu

Leuk verhaaltje!
Ik kom zeker nog eens kijken in jou dagboekje!
En die van mij eet ook geen fruit/groente!
Hij fluit er alleen tegen.

Sacha

@ Conny, bedankt! Ik heb al veel gelezen en geleerd...net even gegluurd op je site. Mooie vogels en geweldig...gewoon een wand kooi  :D
In maart gaat het feest weer beginnen hè? Lijkt me leuk om de verhalen van de nestjes te lezen en te volgen maar och wat zijn ze lilluk die jonge valkjes, schattig dat wel  ;)

@Mandy_Zazu misschien dezelfde truuk eens proberen?....net doen of je het zelf geweldig lekker vind  ;D

Sacha

Oh al bijna een week niets geschreven over ons piepkuiken, kan toch niet ???

We krijgen een beetje een ritme zo met zijn allen...de eerste die van ons gezin thuis komt zet de kooi open. Dan gaan we natuurlijk eerst even een paar achtjes draaien en vervolgens heerlijk naar buiten kijken in het zijraam. In dat zijraam wat voor ons op ooghoogte zit staat een beeldje. Ik had al gelezen dat valkjes bang kunnen zijn voor meeuwen en wat ik onlangs ontdekte vind ik hilarisch.
Bij alles wat langsvliegt wordt er door Lucky druk geroepen....héééé hallo hier zit ik...joehoee maar hoe hij ook zijn best doet, ze vliegen gewoon door  ::)
Komen er meeuwen aan verstopt hij zich achter het beeldje hahaha echt geen gezicht. Maar dom piepkuiken je kuif...die steekt boven dat beeldje uit... ;D Hij begint dan ook anders te schreeuwen en als het heel gortig is vlucht hij naar een andere plek.

Rond etenstijd is ons vogie behoorlijk druk en aanwezig. Errug nieuwsgierig naar wat de pot schaft en pikt soms wat mee. Na het eten en met koffietijd zit hij altijd gezellig bij ons en vaak gaat hij mee de jongste naar bed brengen. Dan komt er rust in de tent en vaak zit hij op zijn favo plek op de bank of bij mij lekker te knikkebollen.
Maandagavond had ik echter een vriendinnetje over de vloer die een bakkie kwam doen en had ik ineens een hele andere vogel...hij was niet bij me weg te slaan en ging ook pal naast me richting vriendin op zijn kop hangen met de vleugels wijd zo van....dees is van mijn  ;D errug grappig.

Schreef ik de vorige keer dat hij zo lekker had gebadderd. Manlief had deze show nog niet gezien dus ik van de week weer alles klaargezet, manlief zat er klaar voor nou je voelt het al...ga er zelf maar inzitten  ::) en ook vandaag géén interesse. Hij zat na het badderen vorige week wel beetje te bibberen (het is toch echt lekker warm in woonkamer) dus misschien heeft hij het wel koud gehad?

Verder is hij iedere dag groen van het mineralenblokje dus noem ik hem ook wel Hulk.

Tot de volgende keer maar weer...

Mandy_Zazu

Je schrijft echt geweldig leuk! Ik lig dubbel.
Die valkjes zijn toch ook echt aparte gevallen hoor!
Ben benieuwd naar je volgende avonturen!

En even op dat fruit terug komen.
Ik eet altijd fruit als hij uit de kooi is.
Dan snij ik een stukje voor hem af,....dat hoeft hij helemaal niet!
Dan neem ik een hap van mijn stuk, geef ik het aan hem, gaat hij the Adams family fluiten! En kiekeboe zeggen, en alles wat hij geleerd heeft.
Maar een hapje nemen,.....Nee dat zeker niet
Nou dan maar geen fruit hoor! Hihi

Groetjes


Sacha

Maar oweee als je patatjes op je bord hebt liggen...het zijn echt net kinderen!!
Haha heb je wel een mooie show tijdens jouw fruithapje  ;)

Mandy_Zazu

Met patatjes heb ik het nog niet geprobeerd  ;D
Ja, een geweldige show! Ik moet wel snel dooreten,
anders zou ik nu nog steeds een optreden hebben  8)

Sacha

stuiter stuiter stuiter

Het is nu zo goed als zeker, Lucky krijgt er een vriendje bij  ;D Het is echt zéér besmettelijk het valkjesvirus  ;D Deze houdt van kroelen en laat ik daar nou ook gek op zijn....dus zeer binnenkort een up-date!!

Mandy_Zazu

Whoops whoops!!!!
Gezellig!
Ik zoek ook nog een maatje voor mijn Chico!
Maar dat heeft geen haast.

Ben benieuwd!

Sacha

Het kan raar lopen....Volgens mij begon het toen ik via een pb-tje aan Caroline (Carco) vroeg of zij dacht dat Lucky ooit zo tam zou worden dat hij zich liet kroelen en aaien. Inmiddels heb ik al zo veel foto's langs zien komen van die kroelkippen....ik wil oooook.
Tevens aangegeven dat ik bij een eventueel volgend nest wel een kroelertje wilde reserveren....Tja en toen kwam de reactie dat er een herplaatster terug zou komen. Dit valkje is bij haar geboren op 22 april 2012.
We hebben afgesproken dat wanneer dit valkje inderdaad een kroelertje was ik hem zou nemen....de rest is geschiedenis.

Sinds vanavond zijn we een valkje rijker en aangezien de vorige keer mijn zoon de naam mocht kiezen wilde mijn dochter deze graag omdopen van Bassie naar....BUDDY.

En nu heb ik een valkje die hapt wanneer je stopt met kroelen en een valkje die hapt als je hem probeert te kroelen...compleet dus!!

Het samenvoegen gaat best goed, het valt mij niet tegen. Ze rotzooien nu samen wat op en rond de kooi en Buddy fluit....en weet ik pas wat er bedoelt met valkjes die fluiten....als leek dacht ik dat het roepen jullie bedoelden met fluiten hahahaha dit heb ik Lucky nog nooit horen doen  ;D Dus misschien heb ik dan toch een man en een pop!?!? We zullen het t.z.t. weten.

Voorlopig heb ik geen tv nodig  :) ze zijn zo vermakelijk!

Ben helemaal blij  ;D


Mandy_Zazu

Wat leuk!
Een gezellige boel daar!  8)

Toen je alleen Lucky had, was hij toen luidruchtiger?
Of nu dat je er twee hebt? Ik ga namelijk verhuizen en Chico is veel mensen om zich heen gewend. Maar nu ga ik samenwonen met Chico  :P

Dus zit hij overdags bijna zo'n 9 uur alleen!
En hij schreeuwt nu al als een gek als hij mij ziet!
Ik wil geen mot met de buren  ???


Sacha

Tja het is pas dag 2  :) maar Lucky is wel rustiger, haar aandacht is voornamelijk op Buddy en ons gericht en niet meer naar eventueel langsvliegende vogels. Ik heb Lucky vandaag dan ook niet horen gillen...

Sacha

Oh mensen het is niet bij te schrijven....

Die Buddy heeft het enorm naar zijn zin dat kun je aan alles merken...tja vriend weekend dan staat de kooi van 's-ochtends vroeg tot 's-avonds laat open en dan hebben de kinderen volgende week vrij en is manlief thuis...feest! Wacht maar als het 'gewone' leven weer begint. Maar dan hebben ze elkaar en zoals het er nu uitziet komt dat met elkaar wel in orde want......Lucky is een pop  ;D ;D ;D ;D

Hoe ik dat weet? Wel ze vertoont broedgedrag, met haar staart tegen de wand duwen en maar graven en rotzooien in de bodem van haar kooi. En iemand die er verstand van heeft zegt: "dat doen mannen echt niet hoor Sas"! Haha een meiske <3
Vandaar ook dat Buddy de hele dag heeft lopen fluiten dat het een lieve lust was  ::) hahaha.

Dus vandaag of morgen sexuele voorlichting voor mijn zoon van 7 met beeld en geluid....

Wordt vervolgd.... ;)


Mandy_Zazu

Haha dan is je zoon er lekker vroeg bij!
En straks zit je met een nestje  ::)
Nog meer valkenpret  ;D