10 mei 2025, 10:04:03

Overgeven

Gestart door brenthe, 9 februari 2013, 18:51:37

« vorige - volgende »

brenthe

9 februari 2013, 18:51:37 Last Edit: 11 oktober 2017, 21:57:40 by brenthe
-
Groetjes Brenthe, Tweetie & Thijsje

carco

Kan het zijn dat hij broeds is?
Klik op het plaatje voor onze site!

brenthe

Ik denk het niet, wij hebben ook nog een andere valkparkiet en hij zit de hele tijd achter hem aan, het zijn beide mannetjes en zijn goede vrienden.

mariannenl

houd het goed in de gaten het is vermoedelijk opgeven van voer wat ze doen voor de partner als onderdeel van het "versieren"

Marianne

smiley

Hallo

Ook 2 mannen hebben partner gedrag naar elkaar toe ,,,heel soms gaat 1 van beide zich zelfs als een pop gedragen ...
Gewoon goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd nog eens laten nakijken .
Zou dit dan wel bij een goede vogelarts laten doen !! die hebben er meer verstand van ..,,

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Birdie

Citaat van: brenthe op  9 februari 2013, 18:51:37
dag allemaal,

mijn valkparkiet gaat ergens rustig zitten. Dan tikt hij met zijn snaveltje op de grond, kussen, zetel,... waardat hij opzit en komen er zaadjes uit zijn mondje. Dan eet hij die weer op en dan doet hij het weer !!!?

we hebben zijn "overgeefsel" al laten controleren bij de dierenarts maar er was niets mis mee. Dan is dat een tijdje gestopt en nu doet hij het weer...

wat kan ik doen ?

Brenthe

Ik had PRECIES hetzelfde bij mijn vogel toen zij een gierst stengel at toen ze jonger was het is nu helemaal over en ik denk dat ze gewoon teveel had gegeten (na 2jaar is het over.) Je kunt niet stoppen met voer voor 2jaar dus ja ;/ wat valt eraan tedoen? misschien pellets nemen ipv grof voer en dat 2 weekjes af wachten en dan over gaan naar normal voer?

Ook geef ik mijn vogels: Xtra Vital Premium Food, 2 schepjes in een bakje per week voor 2 vogels en dat gaat ook hartstikke goed, het is inprincipe gewoon normaal voedsel met daarin het volgende:
Echinacea (soort bloem en daar het zaad van)
eier voer
Vitamine A
en 26 verschillende soorten zaad.

Er zit een schepje bij en een schepje is 10gr.

Misschien zou je dit kunnen proberen? Je hebt grote pakken (1kg dacht ik voor 15euro) en kleinere pakken van z'n 500gr voor misschien 8 euro. (de gewichten heb ik ongeveer gegokt want er staat namelijk geen gewicht op.)

Ik hoop dat het snel beter gaat succes!

Rianne

Ik zeg ook partnergedrag.

brenthe

11 februari 2013, 23:07:31 #7 Last Edit: 11 oktober 2017, 21:57:13 by brenthe
-

Birdie

Citaat van: brenthe op 11 februari 2013, 23:07:31
dankje wel allemaal !

Ps : wat zijn pellets ? (neem het me niet kwalijk, ben 14jaar en heb bijna 1 jaar valkjes )

dat zijn de kleinere zaadjes in het eten, en nee hoor geen probleem ik had valkparkieten om me heen sinds ik 5was ;p ben nu inmiddels 17 met 2 eigen valkjes, eentje is er 3jaar en de ander ongeveer 1-2jaar:) komt wel goed met jouwn Valkparkiet.

Rianne

Een pellet kun je vergelijken met een honden- of kattenbrokje. Het is een samengeperste korrel met daarin alle voedingsstoffen die het dier nodig heeft.

Birdie

Citaat van: Rianne op 13 februari 2013, 11:52:18
Een pellet kun je vergelijken met een honden- of kattenbrokje. Het is een samengeperste korrel met daarin alle voedingsstoffen die het dier nodig heeft.

mooier had ik het niet kunnen verwoorden.