26 april 2024, 03:17:59

Leeftijd

Gestart door Suus91, 9 februari 2013, 14:32:38

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Hai Sepke,

Discussie is inderdaad heel leerzaam! Dat is ook de bedoeling van dit forum toch?

Blijf het veren trekken zielig vinden en probeer het te vermijden maar soms kan het niet anders voor sommige.
Ben misschien maar een muts daarin maar dat is dan maar zo hahaha
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

Op het andere forum wordt er beetje om mijn vraag heen gedraaid, en wordt ik gelijk verwezen naar een DNA test terwijl ik duidelijk gevraagd heb hoe dat met die spotmethode zit. Maar als ik het goed begrijp uit de reacties buitenom de discussies die er lopen mag ik er dus vanuit gaan dat mijn Spike een dame is? En Spike heeft geen puntkuif zoals op de voorbeeldfoto van Johnny en evelien. Die heeft juist een breed kuif wat uitloopt wat volgens haar een popje is op de foto.

Ik denk dat ik de naam Spike ga wijzigen in sita. Of iets wat op Spike lijkt in vrouwelijke versie. Suggesties voor de naam, ik zeg las maar horen. Maar vindt naam sita ook mooi
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Even snel een off topic bericht. Maar valt me nu pas op dat de titel eigenlijk verkeerd is.
Had eigenlijk geslachtsbepaling lutino moeten staan. Excuus daar nog voor
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Johny en Evelien

Hai Spike,

Je kan ook een onzijdige naam kiezen, krijgt hij/zij ook geen indentiteitscrisis! Hahaha ( geintje!)
Het is ook lastig te zien op het filmje een foto van de voorkant van de kop en zijkant is makkelijker. Je zou ook met röntgen de dierenarts om uitsluitsel vragen. Weet alleen niet wat dat kost.

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

smiley

Hallo Spike

de spot methode is ook alleen maar te zien bij een volwassen vogel ...
En dan zou jouw vogel inderdaad een pop zijn ,maar omdat je zo twijfelt is de enige manier om er achter te komen wat jouw valkje nu is ,is toch echt veren trekken ..
In in een paar seconde gebeurt en ze voelen er bijna niks van.
Je moet 5/6 veertjes op de borstkas eruit trekken en gelijk in een plastic zakje doen .
stuur het op en je weet na een week wat het is ....klaar ..
En Beste Evelien hoe wil jij een vogel stil laten liggen voor een foto ??
Dan moet hij toch echt onder narcose dat is veel erger dan die 5 veertjes trekken hoor !! ;)
die veertjes uit trekken voelt een beetje als een haar uit je hoofd trekken ( voel je ook maar 1 sec )

Groetjes Conny






bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

carco

Je kan best DNA laten doen, maar in dit geval is het wel zonde van je geld omdat het hier 100% om een pop gaat.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Johny en Evelien

@ Hai Conny,

Dat is waar! Doe het liever allebei niet, zal daarin wel een muts zijn! Ik huilde ook altijd harder als mijn dochter werd ingeënt.
Wat ik wel weet is dat dierenartsen ook met een echo de inwendige geslachtorganen kunnen zien. Dan hoeven ze niet onder narcose. Stressvol is het wel denk ik. Bedoelde ook echo maar was nog niet gelemaal wakker!  ;D
groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

@ Evelien naar een dierenarts gaan is altijd stressvoller dan er even een paar veertjes uittrekken hoor ;)
Klik op het plaatje voor onze site!




Johny en Evelien

Ben wel erg nieuwsgierig wat er uit het DNA onderzoek komt hihi. Leer ik ook weer van, maar ben blij dat ik die veertjes niet hoef te trekken. Ga dat hier wel aan mijn (v)echtgenoot overlaten als het hier dan toch een keer moet. Ga ik wel boodschappen doen! ;D
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Suus91

Ik wil er ook geen geld uitgeven zonde van het geld gewoon. Oké Spike heeft dus spots onder zijn vleugels. Iemand anders zei ook als hij een visgraat tekening op de onderkant van zijn staart heeft is het ook een popje en dat heeft Spike.

Wat ik verder nog wou weten kunnen popjes wel wat geluid maken? Als ik namelijk zijn/haar naam roep roept hij wel terug. Het schijnt dat Spike bijna zijn naam kon zeggen maar met het trainen is het enige geluid wat er uit komt af en toe een piepje. Op fluitmuziek reageert Spike ook niet echt alleen als ik bijvoorbeeld in fluittoon 1,2,3 fluit reageert Spike af en toe met een piepje. Maar echt fluiten doet Spike niet, tis meer af en toe een piepje en roepen als ik hem/haar roep. Meer geluid komt er niet.
Is dat normaal dat popjes deze geluidjes kunnen maken? Want als dat zo is ben ik er inderdaad van overtuigd net als Carco dat het wel degelijk om een popje gaat. De twijfels dat het een mannetje is zijn ook bijna weg.

En ik ben niet van plan om een paar veren eruit te trekken voor zo een test. Als ik zijn buik al aanraak stapt hij toch alweer op mijn vinger. Als ik aan de hand van de spots en de visgraat tekening ken zien dat het een vrouwtje is is dat al meer dan voldoende bewijs voor mij en dan wordt Spike benoemd tot Sita
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

carco

Sita is een leuke naam ;)
En natuurlijk kunnen poppen ook geluid maken, maar over het algemeen genomen fluiten ze geen melodietjes en praten ze niet.
Het is meer roepen wat ze doen zoals jij beschrijft.
Ik zou lekker de kosten van een DNA in mijn zak houden en Spike definitief omdopen tot Sita :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Suus91

Ik ga haar ook omdopen tot Sita. Enige geluid is af en toe een piepje en ook roepen. Ik heb ook momenteel niet het geld voor een DNA test, ik moet nog een grotere kooi kopen wat ook al gauw 150 euro is, en dan moet de hele tuin ook nog eens gedaan worden.

Over 2 maand krijgt Sita dus een koppeltje erbij vandaar de grotere kooi. De valkjes die erbij komen staan bij herplaatsing. Moet daarvoor alleen nog vervoer gaan regelen. Zowel hij als ik hebben geen rijbewijs dus daar moet nog wat geregeld voor worden....

In elk geval dank je wel voor de hulp. Ben er nu van overtuigd dat het daadwerkelijk een dame is!
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Johny en Evelien

Ook leuk Sita! Hoop dat je heel veel plezier hebt van haar en je nieuwe koppel.

Sita is een plaatje en denk ik heel lief, wat wil je nog meer!zelf ga ik ook geen DNA test voor Bandit doen. We komen er vanzelf wel achter wanneer zij / hij een partner kiest en of ineens eitjes gaat leggen

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

Het is zeker een lieverd, alleen ritsen en mobiels in d'r buurt zijn niet veilig haha. Vooral mobiels met knopjes zijn heel erg interessant. Ja ik kijk nu al uit naar de 2 nieuwelingen. Heb ook al een mooie kooi gezien wil alleen even weten wat jullie ervan vinden hij is wel 60x60, ken ook bijna niet anders afgezien hij in stuk bij 60breed erin moet passen en ik anders de kooi niet open ken gaan krijgen. Of jullie moeten suggesties hebben boor een kooi met max breedte tot 60 waar op die breedte de deurtjes zitten...
( er komen 2 grasjes en 3 valkjes in en wil niet meer vogels erbij)
Budget liever niet meer dan 150.

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grote_parkiet/montana/218433
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky