28 maart 2024, 21:48:36

Leeftijd

Gestart door Suus91, 9 februari 2013, 14:32:38

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Heb paar linkjes voor nieuwe kooien en kamervolieres die bezorgen en veel goedkoper zijn dan zooplus http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin/database.pl?tbl=winkel&id=200&categorie=50&subcategorie=243&search=2

www.budgetkooien.nl

of met google zoeken kamervoliere kopen. Had er 1 gezien voir 69,95 die ook thuisbezorgd kon worden. Was gewoon een handelsonderneming masr kan zo snel de link niet meer vinden sorry.

Ga nu snel boodschappen doen want moet ook nog werken vandaag hihi

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

De Montana is wel regelmatig bij hun in de aanbieding. Maar is deze kooi ook groot genoeg voor 3 valkjes en 2 grasjes? ;)
En wat voor stokjes moeten erbij. Heb zelf al stokjes uit andere kooien maar denk dat die te kort zijn en heb zo een touwstok.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Johny en Evelien

Weet niet of je dit bedoeld maar is kamervoliere ibiza en kost €69,95 daar komt dan nog € 5,95 verzendkosten bij  :)
Is gewoon een bedrijf!

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-toebehoren/vogels-hokken-en-kooien/m642260863-voliere-ibiza-60-goedkoopste-voliere-v-d-benelux-nu-69-95.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

Blijkt dus dat die ruimte maar 57cm breed is. En ik weet niet zeker of ik hem eventueel in een andere hoek ken zetten. Heb nog wel een breder plekje gezien maar dan staat hij wel voor een kast waar mijn vriend dagelijks bij moet...
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Suus91

Helaas denkt het vorige baasje dat het geslacht te zien is aan de kleurintensiteit van de wangen.
Ze heeft nog nooit van de spotmethode of de visgraat tekening gehoord...
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Johny en Evelien

  ??? Euhm .......... gisteren voor ik ging werken ben ik de voliere nog even in geweest om het water te verversen, heb wel zo'n verwarmingselementje maar de ene keer is het bevroren en de andere keer niet, maar daar gaat het nu niet om.

Ben dus in de voliere en kijk naar Bandit omdat het net een toverbal is hihi. Elke dag ziet hij er anders uit want hij is in de rui. Kon nu goed de binnenkant van zijn vleugels zien, geen spots  ::)

Aan de binnenkant van de staart lijkt het geel te verdwijnen en wordt donkerder maar ineens begint ie te fluiten!!!!!!!!!
Kijk naar zijn keel en ja ook die beweegt!!!!

Funky het andere mannetje was stil en Yves fluit helemaal niet.

Nou zeggen jullie het maar! Ik zei het tegen mijn man en die keek verbaasd. Manouk gesmst want die heeft hem iets meer als een week geleden in het echie gezien en twijfelde ook. Manouk zei dan is het toch een mannetje denk ik.

Ben net weer in de voliere geweest maar Bandit zweeg weer in alle toonaarde!

Kan het zijn dat hij Yogi binnen hoort fluiten en denkt he nog een mannetje, nou moet ik toch zorgen dat ik 1 van de 2 popjes krijg?

Het enige duidelijke koppel dat buiten zit is Yves en Chanel de andere 4  zijn nog  niet echt koppels. Hiermee is ook nog niet gebroed.
Funky is echt man, Aiko en Yukiko echt pop daar is geen enkele twijfel ovr mogelijk. Yogi binnen is ook echte man maar Bandit ???

Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

Is de montana casa 75 of 90 groot genoeg voor 2 grasjes en 2 valkjes?
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky

Johny en Evelien

Je zou hier wel 2 valken en 2 grasjes in kwijt kunnen. De vraag is of je dat ook wil.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Grasjes kunnen erg dominant zijn.  Als je ook nestjes zou  willen, zou ik het zeker niet doen.
Gras en valken kunnen wel samen maar dan moeten ze wel voldoende ruimte hebben. Kun je niet een tafelkooi voor de grasjes en de montana voor de valken kwijt?
Zeker als er nog een valk bij komt zou ik er nog even goed over nadenken

groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

Suus91

Mijn grasjes zijn juist gek op mijn valkje, alleen het vrouwtje heeft heel af en toe haar momenten. Heb zelfs een keertje 2 mannetjes grasjes gehad en dan 1 vrouwtjes grasje en dat ging ook uitstekend. Maar ik ken mijn grasjes maar al te goed, mannetje is zoiezo heel erg makkelijk, alleen het vrouwtje is af en toe een bijdehandje, en mijn huidige valkje durft ook rustig tegen ze in te gaan.


Nee ik hoef zelf geen nestje, maar mocht dat wel gebeuren ik heb straks 3 reserekooien. Ik heb er nu al 2 en 1 kooi waar ze in leven.
Knufjes Sita, Eppo, Merel, Olaf, Frouwkje, Cheeky, Dobby & Pucky