28 april 2024, 18:19:16

Welke kleur/mutatie is dit??

Gestart door 19Valk74, 4 februari 2013, 15:12:35

« vorige - volgende »

19Valk74

4 februari 2013, 15:12:35 Last Edit: 4 februari 2013, 19:05:25 by 19Valk74
 :) Hallo..ik ben hier nieuw en meteen mijn eerste vraag.
Wie kan mij vertellen welke kleur/mutatie dit is?
Ik heb er namelijk zooooo geen kaas van gegeten ???.

hilde

in ieder geval al een witmasker bont opaline
is het grijzig op de rug of bruinig?

als hij ook een bruinige waas heeft dan nog cinnamon erbij anders
gewoon witmasker bont opaline

als ik het niet juist heb zullen ze me wel corrigeren

19Valk74


19Valk74

Ik zou ook graag willen weten wat mijn popje voor een kleur/mutatie heeft?

hilde

ik denk ben niet zeker ik twijfel tussen wildkleur opaline of bont opaline

kan je nog een betere foto trekken en weet je zeker dat het een popje is?hoe jong is deze ,

:)

19Valk74

ik weet zeker dat het een popje is,want ze heeft eitjes gelegd. ;)
Er is helaas maar 1 eitje uitgekomen van de 4.
Het donsje is uit het eitje gekropen op 29 januari.
We zijn er zo blij mee :D.
Ik heb alleen geen idee hoe oud ze is....wij hebben haar nu ietsje langer dan een jaar.
Ik vond het wel leuk om te weten omdat ik dan misschien ook weet wat voor kleur ons donsje krijgt ::).
Ik ga nog even kijken voor andere fotootjes en anders moet ze vanavond maar even op de foto als ze het broedhok uitkomt. :D

mariejj

opaline cinnamon bont witmasker
en de pop is opaline

Wat voor kleur heeft het dons van het donsje, geel of wit.  Wat voor kleur hebben de oogjes, zwart of rood.

Zitten er 2 koppels in die kooi? (omdat je 2 broedblokken hebt hangen) 

19Valk74

Hallo Mariejj,bedankt voor je reactie.
Het Donsje is geel...de oogjes zijn nog dicht maar ik denk zwart.
In deze kooi heb ik 2 broedblokken hangen zodat ze kon kiezen en dan zou ik er 1 weghalen,maar in deze kooi heb ik ook 2 parkietjes die dus nu het andere blok hebben ingenomen en nu 6 eitjes hebben gelegd.
Mijn valkparkiet popje is wel alleen want het mannetje plukte haar nek kaal.
Het mannetje heb ik weggedaan met pijn in mijn hart want hij kon ook niet bij mijn andere vogels....hij ging ze allemaal achterna als een bezetene.

carco

Je laat het popje dus in haar eentje 6 eitjes uitbroeden???
En dit omdat het mannetje haar nek plukte wat heel vaak voorkomt?
Misschien had je beter eerst even kunnen informeren voor je dit deed,want dit is niet bepaald een slimme actie geweest.


Groetjes : Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Sorry ik zie dat je grasjes 6 eitjes hebben.
Maar hoeveel eitjes moeten en nog bij je valkje uitkomen dan?
Ik blijf het trouwens niet handig vinden je man nu weg gedaan te hebben.
Klik op het plaatje voor onze site!




19Valk74

Mijn valkje had 4 eitjes waarvan 1 niet bevrucht en 2 eitjes zijn niet uitgekomen.
Ze heeft dus maar 1 donsje om op te voeden.
Ze doet het heel goed in haar eentje.
Ik snap alleen niet waarom het niet handig is om de man weg te doen....tuurlijk had ik het ook liever anders gezien,maar als de man haar tot bloedens aan toe plukt...en ze constant zat te piepen en schreeuwen,wat had ik dan moeten doen.
Ik zat ook in over de jongen die geboren zouden worden....zou hij die ook te grazen nemen????!!!!
Ik heb info gevraagd aan een kweker en die zei dat het beter voor de pop was en ook voor de donsjes.

mariejj

Het donsje wat je op je plaatje hebt, heeft zwarte ogen, dit is al te zien als de ogen nog dicht zitten.

Verschillende parkieten soorten is niet handig in 1 kooi, in een voliere gaat het meestal wel omdat ze daar de ruimte hebben en elkaar uit de weg gaan. Dit is dus ook de reden dat jouw man achter de rest aan ging: hij was broeds en verdedigde gewoon zijn nest.  
Je kooi is te klein om 2 koppels in te laten broeden, ook als het 2de koppel wel valken waren geweest.  Als alle 4 de eieren uit gekomen waren + de 6 grasparkieten eieren  dan heb je dus 8 grasparkieten en 8 valkparkieten in die kooi zitten.  ;)  (en maar 1 blok ophangen bij meerdere vogels geeft ook gevechten dus het is alles of niets)

19Valk74

Ik begrijp helemaal dat dit zeker niet ideaal is,maar het was ook niet de bedoeling.
Ik had 2 blokken opgehangen voor mijn valkjes,zodat ze konden kiezen en als de keus was gemaakt zou ik het andere blok weghalen....dan was er weer meer ruimte.
Mijn 2 grasjes waren zeker NIET verliefd,moesten eigenlijk ook niets van elkaar hebben.
Ik had dus ook nooit verwacht toen ik het andere blok weg wilde halen dat ik daar een eitje in zou vinden van mijn grasjes.


mariannenl

broedrijpe grasjes en valkjes gaat niet goed samen ik heb een voliere van 9 meter en toch moesten zij het nest wat reeds bezet was met splendid parkieten hebben,

Popje zwaar verwond en kuikens gedood , ik kwam hierachter door een middag,ja je leest het goed, bij de kooi tegaan zitten en te observeren, maar het was dus te laat


mariejj

Bijna elke broedrijpe pop zal een broedblok betrekken en eieren gaan leggen, ook als ze geen partner heeft.
Daarom zeg ik : alles of niets.  ;)
Maakt nu verder niks meer uit, maar weet je het voor een volgende keer.

Klopt Marianne, maar ze doen het ook bij elkaar,  ook ik heb grasparkieten  daarvan heeft ook eens een pop, die zelf jongen in de veren in het blok had liggen,  5 jongen van een ander koppel grasparkieten die bijna helemaal in de veren zaten vermoord. Het bloed zat nog om der snavel.
Het maakt niet uit hoe groot je voliere is maar vooral hoe vol die zit.  en genoeg broedblokken  niet 1 of 2 extra maar nog meer extra broedblokken als je veel koppels hebt.