5 mei 2025, 14:20:24

Hoeveel generaties ertussen?

Gestart door Johny en Evelien, 3 februari 2013, 16:03:39

« vorige - volgende »

Johny en Evelien

Hoi! Wij zijn nieuw op het forum en hebben sinds een klein jaartje een hobbyvoliere met o.a valkjes. Nou heb ik een misschien rare vraag maar sinds vrijdag hebben we "kleinzoon" van een koppejl dat al in de voliere zit en we hebben ook een popje van dit koppel.
Het popje is dus de zus van de moeder van het mannetje Yogi. Beide zijn ongeveer even oud. Nou is mijn vraag of deze 2 valkjes een koppel mogen worden en jongen krijgen.
Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd.
Alvast bedankt!
Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel
www.funkytownbirds.123website.nl
www.werkgroepvalkparkieten.be
www.artandjewelrybyevelien.nl

mariejj

Ik raad het af..   tante en neefje vind ik te dicht bij elkaar.
Het is ook niet nodig want er is volop aanbod van valkparkieten, dus vers bloed.  ;)

Johny en Evelien

Dank je wel voor je antwoord. Wij dachten in de voliere 3 koppels te hebben maar waarschijnlijk hebben we 1 man en 3 poppen. Deze zijn allemaal van vorig jaar en 1 koppel. Yogi hebben we sinds vrijdag van Manouk. We willen ook niet teveel vogels.Als het inderdaad 3 poppen zijn dan hebben we straks 5 koppels en ik wil ook wat jongen houden! Ik heb 2 popjes die niet verwant zijn maar ik kan een pop toch nu niet meer in.een kooi zetten als Yogi naar buiten kan?
Groetjes Evelien
Funky, Lady, Bandit, Ravi, Duke, Yukiko, Layla, Zen, Angel, Charlie, Shadow, Tai, Chi, Happy, Lulu en Jewel

mariejj

Wat bedoel je met je laatste zin, pop in een kooi?

Je hebt dus 6 vogels:
1man+1pop= koppel
1 man Yogi
1 pop tante van Yogi
2 onverwante poppen

Begrijp ik het zo goed?
waarom niet 1 van die onverwante aan Yogi koppelen? Daar krijg je toch niet meer of minder koppels van?

Johny en Evelien

Ik bedoelde, ik kan een pop die nu in de voliere zit, binnen in de kooi bij Yogi zetten want Yogi kan nu niet naar buiten. Om te koppelen moet ik ze toch apart zetten? In de voliere zitten ze gewoon gezellig samen.

We hebben
1 koppel
Yogi =man
1pop = tante yogi
1 onverwante man
1 onverwante lutino pop
1 bont opaline cinnamon split witmasker Hierover is.veel onduidelijkheid.. We dachten dat het een man was maar twijfelen heel erg. Hij heeft wel veel minder parels als eerst, is heel rustig, fluit niet en zit veel bij de andere man. Ze komen samen bij de zelfde persoon vandaan en zijn bijna even oud maar wel onverwant.
Mijn gevoel zegt dat het een man is maar aan het gedrag zou je zeggen dat het een pop is.
We hebben ze als hobby en wil er ook niet teveel. Degene die we nu hebben, gaan ook niet weg, dus wil ik graag advies over wat ik het beste kan doen. Ik heb een foto van Bandit, de.valk waarvan we het dus niet weten bijgedaan. Misschien weet iemand hier wat het is.
Alvast bedankt! Groet, Evelien

Johny en Evelien

Is wel een oude foto van Bandit. Hij heeft nu minder parels. Zal straks proberen en nieuwe te maken.

Johny en Evelien

Nieuwe foto's van Bandit. Hij/zij is nog geen jaar.
Hij is van maart 2012.

Johny en Evelien

Misschien helpt dit ook nog

vader Bandit witmasker opaline split bont
moeder cinnamon opaline ( bruin met gele vlekjes ) split bont

Weet niet of bandit dan cinnamon is of niet maar hij is heel licht.
Hoop dat iemand een idee heeft
Alvast bedankt!