Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Pf, ik snap niet wat dat dit jaar is met het uitkomen van de eitjes hoor? Alle koppels hebben er last van geloof ik.
Nu het eerste ei van Fuller en Seema weer wat niet uitgekomen is. Ik hoorde het kleintje al 2 dagen werken in het ei ( piepen deed het niet, alleen kraken met het tandje zeg maar) en gisteren dacht ik al dat het er niet uit kon komen. Inderdaad, vanmorgen was het eitjes zwart en de kleine dood :(
Het 2e ei is nu druk bezig, lijkt al een eind te zijn: is pas de 16e dag. Hopen dat het deze wel lukt om eruit te kruipen.

Bij Quido en Pearl gaat het nog goed. De oudste is ''al'' 5 dagen. Zo groot hebben ze ze nog nooit gehad, dus er is nog hoop. Vanmorgen lag daar weer een witmasker man bij  :D

De albino die niet wilde eten is trouwens zelfstandig en gaat woensdag verhuizen :D Dan is alles van de eerste ronde weg.
Ineens toch snel gegaan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Gefeli met het donsje van Fuller en Seema!

Caroline

Jeetje, wat balen joh ...  :-\

Is de luchtvochtigheid oké??

Geen extra calcium gegeven ... ik herinner me mijn eigen jongen die niet uit het ei kwamen door de Calcitat.  :-\

Vreemd dat je het bij meerdere koppels hebt.

Ik kom je even je kinderen showen ... zij doen het alle 3 super nu.


Qartier


Qwin


Violet

Succes met eitje 2 ... 16 dagen ... hopelijk blijft die nog even zitten tot morgen als ik kijk hoeveel problemen ik heb gehad met Violetje ...
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Wat een mooierdjes worden het al zeg ....(Caroline Binkie  ;D)

Ben benieuwd hoe het met het eitje is afgelopen...


:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

6 juli 2011, 17:24:45 #6724 Last Edit: 6 juli 2011, 17:41:05 by carco
De luchtvochtigheid  is oké : heb een luchtbevochtiger staan en sproei indien nodig de blokken ook nog geregeld nat.

Ik geef geen extra calcium, wel geef ik 2 maal per week vit. door het water, maar dat deed ik de eerste ronde ook en toen kwam bijna alles uit?

Bij Fuller en Seema ligt 1 bleekmasker inmiddels en die doet het goed :D Het duurt nog wel een paar dagen voor er weer een donsje uit kan komen, want ik zag bij haar van de week een ''plakbuik'' dat ik nog dacht als het donsje er maar niet aan blijft zitten. Dit was dus niet zo, maar er lag wel een ei met een flink gat er in in het blok :(

De kleintjes bij Quido en Pearl blijven het goed doen, alleen maandagavond schrok ik me rot :o Ik dacht dat de oudste witmasker lucht in de krop had en wilde het eruit masseren.Maar het bleek vocht te zijn ???
Bij navraag her en der bleek Yvon dit ook gehad te hebben bij een jong en dit ging vanzelf weg. Zij was zelfs zo lief een foto te sturen van haar kleintje :-* En inderdaad de volgende dag was het weg , en zodoende ben ik weer wat meer gerustgesteld. In de volière in koloniebroed lijken ze dus wel de jongen groot te kunnen krijgen. Dit vind ik echt heel erg fijn natuurlijk  :D

Bij Spik en Span is vanmorgen een pleegdonsje van Quido en Pearl geboren.
Alleen weet ik niet wat het is :-[ Esther kwam vandaag heel gezellig op visite en ook zij kon het niet zo goed zien :-\
Het heeft rode ogen, maar of het nu geel of wit dons heeft  8)
Ook zij had gisteren een plakbuik en helaas zag ik al vrij snel een eitje op de grond liggen, helemaal kapot met een bijna volgroeid donsje erin  :'(

De dames hebben alweer een nieuw ei en daar ben ik dus totaal niet blij mee :-\
De kleintjes werden al behoorlijk geplukt en ik ben bang dat dat alleen maar erger wordt. De witmasker kan ik al wel naar binnen halen , maar de geelwang is nog steeds heel erg klein.
Nu wil ik gaan proberen of ik de laatste bij Hagrid en Hedwig kan leggen ( beide plukken, dus maakt ook niet zo uit bij welk koppel deze ligt ::) )
Pakken ze hem/haar er ook bij dat kan de witmasker vast naar binnen toe.

Bij Hagrid en Hedwig gaan de jongen heel erg hard.
Groeien als kool, maar helaas gaat pa ook nu weer plukken.

Inmiddels is Freya ook gearriveerd: wat een schoonheid zeg en ondanks dat ze uit de volière komt vindt ze het heerlijk om gekroeld te worden. Ze zit nu met Jamal binnen tijdelijk. Jamal kan de volière niet in omdat ik hem een beetje drastisch geknipt heb  :-[ Die was en is zo wild!

Ik zal in mijn volgende bericht foto's van de jongen plaatsen  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Jongen bij de dames :D





bij Hagrid en Hedwig ;)









Quido en Pearl ;)







Fuller en Seema ;)



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

lieve foto'ssss


ik vind die ene met de lichte oogjes echt witte dons hebben of heb ik de verkeerde voor me ::)

hoe gaat het met Surya & Akay  ;D ;D ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Ach, wat een lieffies!!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: patty_dordtse valkjes op  6 juli 2011, 19:24:37
lieve foto'ssss


ik vind die ene met de lichte oogjes echt witte dons hebben of heb ik de verkeerde voor me ::)

hoe gaat het met Surya & Akay  ;D ;D ;D



Je hebt de verkeerde voor je want de pluis die ik bedoel staat er niet op ;D
Ik ga trouwens toch meer naar heel licht geel neigen. Weet het nog niet helemaal zeker.
Vanmorgen is er een bontje uit het ei gekropen van Spik en Span zelf en het laatste ei van Quido en Pearl wat daar ligt is ook al een eind.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

okeyyy... ;D ;D ;D

gefelie met de nieuwe donsjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Lang geleden, maar weer druk en weer niet echt goed nieuws hier  :-\

Bij Spik en Span hadden de jongen ook een gistinfectie net als bij Punkie en Pollie.

Daar lagen inmiddels al 4 jongen waarvan de oudste ongeveer een week was( net als bij P en P toen) en het viel me al op dat Spik en Span vaak van het nest waren. Maar goed zulke goede ouders zijn het niet dus.
In ieder geval zag ik donderdagochtend dat de oudste jongen ( een pleegalbino en een pleeg lutino bleekmasker)heel raar over de andere 2 heen lagen. Gelijk gingen mijn alarmbellen rinkelen.
Ik heb de warmte kooi gepakt en hun daarin gezet.
Daarna naar Bastiaanse gebeld en een spoedafspraak gemaakt: hij wilde persé de jongen zien.
Ook Damali meegenomen, want die zit ook nog niet lekker in haar vel en zat in de kweekkooi steeds op de grond.
Alleen het ritje er heen op donderdagavond is niet gelukt daar het megadruk was op de weg en ik kon dus weer terug.
Gebeld en voor vrijdag een nieuwe afspraak gemaakt.
De kleintjes even terug gelegd bij Spik en Span die alweer het nest af waren.
Alleen zo bleek waren ze ook niet meer van plan terug te gaan en heb ik alles binnen gehaald die avond. De lutino lag steenkoud apart in een hoekje en heb ik heel lang op moeten warmen.

Vrijdag dus weer naar Bastiaanse met 4 kleintjes waarvan de jongste een dag of 3 en met Derrick en Damali.
Bij de laatste vond hij niets en die zit ws. zo in de rui dat ze haarzelf niet lekker voelt. Zij kreeg een vit. B injectie.

Bij de albino, die er het slechtst aan toe was ( had een krop zo hard, dat leek wel een ballon, en zag er niet uit! ) heeft hij een kropswab afgenomen. Er zat inderdaad gist in.
Alles is ter plekke behandeld met nystatine en speciaal vocht.
Ik moest dit ook steeds geven aan ze een evt aanmaken met wat dunne pap.
Ook de ouders moesten behandeld worden.
Aangezien Punkie en Pollie het natuurlijk ook hadden krijgen zij het ook.
Spik en Span zitten nu ook in een kweekkooi want alleen degene die het hebben hoeven nystatine te krijgen.

Thuisgekomen was de albino overleden  :(
Dezelfde nacht ging het eerste bontje ook. En die dag daarna ging het andere bontje.
De lutino bleekmasker daarentegen leek steeds meer op te knappen, maar die durfde ik nog niet ergens anders te leggen omdat de krop niet goed leegde. Veel optie had ik trouwens ook niet, want heb alleen Fuller en Seema op zulke kleine jongen en die zijn nog onervaren, dus geen idee wat die met een pleegdonsje zouden doen.

Maandag gebeld ivm de krop, maar toen was Bastiaanse al op vakantie ( ik wist dat die ging, maar niet meer of het deze of volgende week was)
Dus naar dr. Maas gebeld. Eigenlijk was hij met iets anders bezig, maar ik heb het verhaal aan de assistentes uitgelegd en zij zouden hem terug laten bellen.

Dit heeft hij ook netjes gedaan en ik ben wat wijzer geworden nu.
Ik ben als eerste heel blij dat ik op mijn eigen gevoel afgegaan ben en de kleintjes niet bij F en S gelegd had want die gist is ontzettend besmettelijk! Bastiaanse zei dat ik het best kon wagen alleen met de albino niet.
Omdat de lutino al 3 dagen behandeld was met nystatine was het besmettingsgevaar geweken en kon ik haar wel overleggen.
Voor de krop kon ik metocloral drops krijgen , en heb ik opgehaald in Prinsenbeek.
Omdat ik de lutino direct naar F en S over wilde leggen gaf hij gelijk te kennen dat mocht ik twijfelen ik ook hun nystatine mocht geven.
Omdat ik dan niet genoeg had zou hij het dan evt. aan de Baronie in Prinsenbeek doorgeven zodat ik het daar kon halen.
Hij is nl gisteren op vakantie gegaan en ik ga zaterdagnacht!

In ieder geval pakten F en S de kleine er gelijk bij.
Die metocloral heb ik maar 1 dag gegeven,deze werkte wel, maar er stond al op dat ze er duf van konden worden en dit werd ze ook.
Als het nodig is kan ik het altijd weer geven.

Gisterenmiddag zag ik dat de oudste kleine van F en S wat vies in het bekkie had. Kan gewoon brood zijn geweest hoor, maar ik neem het zekere voor het onzekere en geef hun ook een paar dagen nystatine mee.

Dusse ja ik ben iedere 2 uur aan het pappen geweest en daarbij nog de 6 pappers binnen vanuit de blokken vandaan  en ik ben aardig van de straat geweest   ::)

Damali vind ik er nog steeds niet erg lekker uitzien, maar ik heb ze uit de kweekkooi gehaald om te zien wat ze doen en in de volière gaat ze niet op de grond zitten. Is wel erg duf.
Zij hebben in ieder geval niet een gist.

Het komt bij verminderde weerstand voor, en kan je dus niets aan doen. Is alleen wel flink balen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Wendy..


Jeetje wat een avonturen bij jou Caroline  :-\
Balen dat de donsjes het niet gered hebben!
Ik ben vanavond bij Dokter Wolters geweest met mijn albino met onstoken oog. Was ook een heel avontuur moet ik nog even in mijn dagboekje plaatsten.

Sterkte

Groetjes
Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

       

Caroline

Het meis, we "kletsten" al even ... wat een ellende weer. :-\

Sterkte ermee!

Ps. Ik heb een paar fotootjes geplaatst van je kinders. ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ik zal nog even wat foto's plaatsen van de jongen die nu (tijdelijk) bij Conny zitten omdat wij morgennacht op vakantie gaan. Deze zitten allemaal aan de pap  ;)


witmasker man: gereserveerd


bonte cinnamon opaline geelwang: indien man gereserveerd en anders zoekt deze nog een plekje.

''getekende''man : gereserveerd


bonte bleekmasker: gereserveerd


bleekmasker, nog niet zo lang uit het blok, dus nog vrij kaal: gereserveerd


albino pop met het lieve karakter van de jongen die Hagrid en Hedwig altijd hebben. Zit geen angst in. Is ook nog niet zo lang uit het blok en dus nog behoorlijk kaal. Is nog te reserveren  ;)

Morgen zal ik proberen nog even foto's te plaatsen van wat nog in de blokken zit en dan ga ik 2 weken genieten in Spanje  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hallo Caroline

Ik heb mij de hele tijd rot lopen zoeken naar die kalmeringspillen en de oordopjes  :-\.
Ben je die vergeten bij de logeer spullen te doen ;) :P
Tegen etens tijd  ::) ::) nu dus kunnen ze lekker gillen  ;) ;)
Fijne vakantie gaat helemaal goed komen hier  ;D ;D

Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht