Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Romilda...

Esther heb vast contact met je gezocht en dat ze zou gaan bellen

carco weet het geslacht niet van jouw valkje maar van een ...vat je hem nu wel ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Manon*

Ik snap er niks meer van.... maar goed  ::) ::)
Als jullie het nog maar snappen he  :D :D

*~Romilda~*

Jaa ik snap het!!haha sorry,,dacht huh als jullie het al wisten en ik niet,,,dan was het wel flauw!!
Morgen weet ik het,..eindelijk!!!
Groetjesss

patty_dordtse valkjes

Romil zo flauw zijn we niet  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Cherro

Jullie zijn wel flauw ;D Vertel nou!! ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 21 juni 2011, 22:09:40
Romilda...

Esther heb vast contact met je gezocht en dat ze zou gaan bellen

carco weet het geslacht niet van jouw valkje maar van een ...vat je hem nu wel ;D


papegaai?

carco

Sorry dat het zo lang geleden is dat ik wat geplaatst heb, maar ik had er geen zin in :-[
Alle bleekmasker bij Punkie en Pollie zijn overleden  :'(
Ik had al direct bij dit nest dat ik ze niet lekker vond. Binnen een paar dagen was het dons eraf en voelden de jongen plakkerig aan en ook zagen ze erg bleek. Dit kende ik niet en Punkie en Pollie plukken niet.
Er was natuurlijk al een jong dood gegaan en het andere jong had ik een paar dagen bijgepapt voor het gevoerd werd. En ik hoorde ze kraken.
Toen op een zaterdag weer een jong overleed heb ik deze in de koelkast gelegd voor sectie en ben baytrill gaan geven.
Achteraf is dit helemaal fout geweest, maar dat zo.
Maandag was het volgende jong dood.
Ik ben toen naar Bastiaanse gereden met beide jongen.
Op de jongen waar sectie op gedaan is kwam uit dat er inderdaad iets met de longen niet goed was en dat ze een gistinfectie hadden. Nu mag je bij dat laatste dus nooit antibiotica geven!! Dit verergert de klachten   :(
Eigenlijk kon dr. Bastiaanse het hoe en waarom ook niet verklaren merkte ik. Want waarom hadden Punkie en Pollie net 3 gezonde jongen op stok gekregen en ging dit nest helemaal fout?
Giswerk dus waar je niet achter kan komen. Hij raadde me aan om met probiotica te beginnen ( voor gistinfectie staat nystatine, maar wilde eerst dit proberen) en aangezien er blijkbaar een assistente bij mij in de buurt woont was die zo vriendelijk dit bij me thuis langs te brengen  :)
Helaas was de volgende ochtend weer een jong dood en was de laatste ook niet meer goed, terwijl die de dag ervoor nog gevoerd was.
De jongen die dood gingen hadden allemaal vies in hun bekkie.
Het laatste jong heb ik nog even binnen gehad, maar is dezelfde dag ook ingeslapen :'(
Dag nest met mooie bleekmaskers: flink balen dus. Pukie en Pollie zitten nog in de kweekkooi zonder blok: ook zij mogen van het jaar niet meer.

Dan Spik en Span: ik was er al bang voor, maar die moesten veel te lang blijven zitten omdat de eerste eitjes gesneuveld waren en dat doen ze niet. Die hebben een ingebouwde klok dat wanneer er op dag 17,18 nog niets piept zij van het nest afgaan. Zo nu dus ook.

Alle eitjes goed bekeken samen met die van Hagrid en Hedwig ( waar dus een heleboel butsen inzaten ) en de goede bij hun gelegd.  4 eitjes waarvan ik zeker wist dat die niet goed waren heb ik bij Spik en Span gelegd voor het geval ze toch terug zouden gaan. Dit is natuurlijk niet gebeurd.
In eerste instantie ging het bij Hagrid en Hedwig ook niet goed.
Een witmasker heb ik moeten helpen uit het ei te komen. Deze heeft het niet overleefd. Een bontje van Spik en Span piepte de ene dag nog heel hard om de volgende dag te ontdekken dat het ei helemaal zwart geworden was :-\
Ook deze kleine was niet meer in leven.
Nu op het moment gaat het wel weer goed. Hagrid en Hedwig hebben 2 bleekmaskers inmiddels van Fuller en Seema ( de oudste is al weer een week ongeveer) , een albino van hunzelf en nog een bontje van Spik en Span.

Quido en Pearl hebben 5 bevruchte eitjes die over een paar dagen al uit kunnen komen. Aangezien ik ze toch niet alles durf te laten uitbroeden omdat ik ze nog niet echt vertrouw heb ik de laatste 2 eitjes bij Spik en Span gelegd die zelf al weer 3 nieuwe eigen eitjes hebben  ::) Ze mochten eigenlijk niet meer maar zo zijn ze mijn back up voor Quido en Pearl. Hun eigen eitjes kunnen ze ook niet allemaal houden, want dat wordt teveel. Blijven zitten doen ze dan in ieder geval wel omdat de pleegeitjes eerder zijn gelegd.

Fuller en Seema hebben 4 bevruchte eitjes en broeden in de grote groep dus wel goed. Daar heb ik een ei van Spik en Span bijgelegd.

Ook Thian en Paley zijn aan het treden. Als ze snel gaan leggen mogen ze nog en anders hebben ze pech, want ik ben de extra blokken al aan het weghalen. Het is zo'n beetje genoeg geweest weer van het jaar.

De 2 bij de dames doen het goed. Helaas wordt de witmasker aardig geplukt door Noo Noo. De geelwang loopt wat achter, maar komt wel goed. Dit is weer een bontje :D

De jongen van de eerste ronde zijn bijna allemaal al zelfstandig op de oudste albino van Hagrid en Hedwig na die echt niet zelf wil eten en al ruim 9 weken is  :-\
Fijn, hoe ik die nu het licht moet laten zien ::)

Ook Surya is nagenoeg al zelfstandig.
Zij heeft er een mooie man bij inmiddels, bij Patty vandaan: een cinnamon witmasker, die de naam Akay heeft gekregen.
Zo heb ik een maan en een zon  :D



Voor Jamal ben ik nog op zoek naar een pop en dit valt niet mee.
Op het moment zijn er veren op de post van een evt. partner waarvan ik heel erg hoop dat dit een pop is  ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Cherro

Ik hoop het ook voor je!

En het was leuk jou je gezin en je valkjes gezien te hebben! Nero zit lekker naast Bodhi te kijken en is heerlijk rustig, en bekijkt allesop zn gemak, gaat helemaal goed ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)


Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

Jeetje .... wat een  verhaal en ellende weer......
Meis, wat erg van het hele nestje....
Heel veel sterkte....
weet niet wat ik verder moet zeggen ..........
ben er stil van.

Ik ga mee hopen  dat het een  pop zal zijn..... ;)


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Esther*

Hoi,

Slecht nieuws en goed nieuws. In iedergeval weet je wel waar je donsjes aan overleden zijn.
Ik zal duimen dat de laatste eitjes en donsjes grote valkjes mogen worden!

gr Esther


Caroline

Jeetje meis, wat een verschrikkelijke rottijd heb je weer achter de rug ...  :-\

Het is je ook niet gegund, een keertje zonder problemen te genieten.

Ik hoop dat je laatste nestjes iets beter gaan verlopen.

En de oudste albino van H & H, zal die op zijn papa lijken??  fluit Hagrid was al in de rui toen hij eindelijk zelf ging eten.  lol

Meteen even een update over jouw pleegjongen ... ik heb zelf ook niet zo de puf om te updaten.  :-[

Qartier wordt al een flinke kerel, heel leuk om die grote zwarte voeten te zien.

Violetje ... ik heb even gedacht dat ze het niet ging redden. Vervolgens ben ik gestart met Carcitat, 2 druppeltjes per dag want haar voetjes groeide niet, die bleven naast haar buikje bengelen, ze raakte de grond op een gegeven moment niet eens meer, lopen kon ze niet, ze zat op haar kont en trok zit met haar snaveltje op de vloer naar voren ... dit haar vorig jaar ook mijn Birdy, die te vroeg geboren was, herinner je dat nog??

De Calcitat sloeg aan, de pootjes gingen groeien en ook de pennetjes kwamen door, het leek goed te gaan tot een paar dagen geleden ...  :-\ toen ontdekte ik dat haar linkerpootje niet goed stond, haar teentjes gingen hetzelfde staan als die van mijn eigen JOOP! ... een kalktekort dus.  >:(

Op dit moment krijgt ze door het water van de ouders Calci-lux, dit kan nooit kwaad voor de ouders en de andere jongen en Violet krijgt elke morgen nog een keer extra 2 ml. pap met 4 druppels Calcitat met kropnaald. De pap heeft ze niet nodig want de ouders voeren prima maar dit is puur om de Calictat goed en zonder verslikken naar binnen te krijgen.  ;)

Gisteren liep ze in ieder geval normaal en stonden haar teentjes niet meer naar binnen ... ik blijf door gaan met de extra calcium en hoop dat het helemaal goed komt maar ook met een gehandicapt pootje is dit mooie meisje nog steeds welkom.  ;)

Qwin wordt al een heel valkje met prachtige pareltjes, nog een paar daagjes en dan zijn de gele wangetjes duidelijk.

Ik zal straks weer wat foto's van ze maken.

Vanuit Veghel, een dikke knuffel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hey,

Je schreef het me al via een immetje...

Vind dit zo rot voor je wanneer houd het nou eens op  :-[

Ik hoop en zal hard duimen dat het nestje het nu goed gaat doen en groot en gezond mogen worden...


En ik zal super hard duimen voor je dat het een meisje is...


en ik wacht ook op de dna  ;D

hele dikke knuffel  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

TheaV

Ik zoek, ... en zoek, maar zie die ene niet???
Foto????


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

patty_dordtse valkjes

Citaat van: TheaV op 29 juni 2011, 13:47:14
Ik zoek, ... en zoek, maar zie die ene niet???
Foto????


deze misschien  ;D


Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Nee hoor die bedoelt Thea volgens mij niet.


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!