Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

bobbie

O jeetje, wat zal je geschrokken zijn met Damali. Hopelijk loopt alles met een sisser af en doen de medicijnen hun werk. Daar lijkt het wel op in ieder geval. Succes.

Groetjes, Nel

patty_dordtse valkjes

Hoop dat de dame snel opknapt met de medicijntjes...

gefelie met alle andere nieuwtjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Vanmorgen met lood in mijn schoenen de volière in, maar het lijkt toch beter te gaan met Damali :D
Ze heeft vannacht netjes op de eitjes gezeten en vanmorgen kwam ze eraf ( dit doen ze altijd samen eten in de ochtend, daarna gaan ze snel weer terug) Ik heb gelijk de metacam gegeven, wat volgens mij ontzettend smerig is :-X Het stinkt ook vreselijk.
Ik kan niet zeggen dat ze er prima uitziet, maar ze eet en poetst.
Ik vraag me alleen af of ze vanmorgen terug gegaan is het blok in, want ik ben weggeweest en ik kom terug en zie haar nog steeds buiten? Maar goed Derrick zit in het blok, en laat haar maar lekker bijkomen.
Dit is trouwens geen normaal gedrag voor haar, want ze broeden altijd de hele dag samen.

Yari en Yasha hebben vannacht niet gebroed. Ik denk dus dat ze het alleen overdag doen en dan samen?
Ik heb het 2e eitje vanmorgen bij Quido en Pearl gelegd.
Ook Pearl heeft niet gebroed vannacht, maar dit was haar eerste ei pas. En ik weet dat zij het wel goed doen.

De andere helft van het eitje wat op de grond lag heb ik niet meer gevonden? Ik denk dat dat opgegeten is?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




christel

Snap jou helemaal dat je met lood in je schoenen naar je voliere ging. Vind het toch een redelijk goed teken dat damalia haar poetst en eet. Hopelijk gaat het toch iets beter gaan je hebt niet echt een goede start van dit seizoen  :-\.

Veel liefs christel

carco

Vandaag heb ik Damali geen metacam gegeven. Ze lijkt nu toch echt wel op te knappen :D
Donderdag heeft ze eigenlijk de hele dag niet gebroed en is pas tegen de avond het blok ingegaan. Ik vond ze wat apathisch. Ze heeft die dag ontzettend veel gegeten en gedronken.
Gisteren is ze rond de middag Derrick al weer bij gaan springen met broeden. Maar een nieuw ei had ze nog niet gelegd?
Nu vandaag ligt er wel een ei bij, dus ik ga er vooralsnog van uit dat het ei in de gritbak inderdaad van haar geweest is.
Hun eigen ei heb ik inmiddels ook weer teruggelegd.

De andere helft van het halve ei dat ik gevonden had is ook terecht. Deze lag bij de dames in het blok. Dus zijn zij de boosdoeners  :P

Hedwig ziet er nog steeds niet uit, maar het 2e ei is probleemloos gelegd: ze eet en drinkt goed, dus het zal de kweektijd wel wezen gok ik.

Van Yari en Yasha durf ik niet met zekerheid te zeggen of er in de nacht gebroed wordt. Gisteren niet, maar vannacht zag ik maar 1 vogel op de cam, wat natuurlijk niet wil zeggen dat de andere in het blok zat.
Zij hebben al 3 eitjes en 2 daarvan liggen bij Quido en Pearl die er nu zelf 3 hebben.
De andere ligt bij Punkie en Pollie :die lag eerst bij Derrick en Damali, maar die heb ik woensdag met hun eigen ei elders gelegd.

Wat er met Span is?? Zij schijnt toch wel heel erg aantrekkelijk te zijn voor de mannen. Nu is het Fuller die het op haar voorzien heeft. Gisteren terwijl ze in het blok zat en Spik en Seema gewoon buiten zaten was hij hele melodietjes aan het fluiten voor haar. Hij zat voor het blok en maar zingen  :-\
Hij volgde haar ineens ook op de voet en tegen Seema deed hij ontzettend lelijk.
Afijn zij zitten nu in de laatste kweekkooi die nog beschikbaar was. Ze hoeven van mij nog niets te doen, maar als Fuller nu achter een ander aanzit wordt het steeds erger vermoed ik.

Volgens mij kan ik volgend jaar beter Spik en Span apart zetten, scheelt in de kooien :P Maar dat vind ik ook zowat, want zij zijn helemaal niet lastig in de broedtijd.

Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Hey,

Goed om te lezen dat het wat beter lijkt te gaan.

Spik en/of Span is familie van Twinboy.
Twinboy hier is een echte gigolo. Hij kruipt op iedere pop die hij leuk vindt. Ik geef dus bij de valkjes in de voliere geen garantie op de mutaties.  ;) ;D
Nu alle blokken bezet zijn durf ik ook niet zo goed iets veranderen.

Ik hoop dat het bij jou koppels niet te veel onturst geeft.

gr Esther

TheaV

 ;D idd foutje, sorry


Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Gisteren was het de hele dag een  :censuur herrie in de straat.
Om 7 uur reden er al tractoren af en aan en dit ging de hele dag door.
Ze zijn bij de school bij ons achter bezig en ze waren de hele dag voor onze tuin, carport en mijn auto aan het keren met ladingen zand enzo. Ik had mijn auto al ergens anders geparkeerd bang dat ze hem zouden rammen.
Ik werd al gek van de herrie, maar ook de vogels werden er onrustig van.
Alles heeft wel gewoon doorgebroed op Quido en Pearl na  :-\
Zij hebben de hele dag niet op de eitjes gezeten en het leek of ze deze al zat waren ??? Heel raar: het is me al wel vaker opgevallen dat Quido niet vast broedt en als hij iets hoort uit het blok vliegt, maar ook Pearl deed gewoon niets.
Nu hadden zij dus 2 geelwangeitjes en 4 van zich zelf.
Aangezien Yari en Yasha echt goed lijken te broeden ( zelfs 'snachts doen ze het samen) heb ik hun de 2 eitjes terug gegeven en 2 van Quido en Pearl.
Ze zijn dus mooi warm gehouden en ze mogen daar blijven liggen zolang ze het goed doen.
Gisterenavond is Pearl het blok weer ingegaan en nu broeden ze gewoon weer alsof er niets gebeurd is?
Ik wijt het voorlopig toch aan de herrie, anders kan ik het niet verklaren ???

Damali lijkt weer helemaal opgeknapt. Ze heeft 4 eitjes inmiddels.

Sinds Fuller en Seema in de kweekkooi zitten zit er geen beweging meer in  ::)  ;D

Thian probeert Paley aan alle kanten te versieren, maar zij speelt liever geloof ik 8)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Wat zijn het toch maffe vogels he :D :D ;D
Zo veranderlijk ook! Maar het zou best kunnen hoor dat het het lawaai was wat ervoor zorgde dat Quide en Pearl uit het blok vlogen, dat ze geschrokken zijn! Ik heb dat hier ook wel eens gehad! Dat ze van iets schrokken en de hele nacht niet meer in het blok wilden...

Nou, ik hoop dat het nu weer helemaal goed gaat met het broeden. :D

Wat lief dat Thian op de versiertour is :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Nou het gaat geloof ik nog niet helemaal vlekkeloos ?
Zijn het de valkjes zelf niet gebeurd er wel iets buiten de voliere.
Hopelijk keert snel de rust en liggen er over een paar weken in een aantal blokken hele mooie donzige donsjes.  :D

Groetjsssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Gefeliciteerd met je trouwdag!!  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Hermien

Zo, ik ben weer helemaal bijgelezen. Er is de afgelopen periode weer heel veel gebeurd bij je. Gelukkig lijkt het nu weer beter te gaan met Damali en ik hoop voor je dat dit zo blijft.

Ja, herrie voor de deur ontregelt mens èn dier. Vervelend voor je.

En dan vandaag je trouwdag. Van harte proficiat en ik wens jullie nog heel veel mooie jaren erbij toe!

Knuf van mij en mijn 'Vliegtuig'.

                            :-*   :-*   :-*   :-*

*Esther*

21 jaar getrouwd. Gefeliciteerd.
Zover zijn wij nog niet.

Die kipjes destijds, zullen inmiddels wel in de soep zijn beland.  ;D

gr Esther

ylona

ook namens mij gefeliciteerd  met jullie trouwdag, heb je nog iets leuks gedaan?

hoe gaat het met de valkjes ?

gr ylona