Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat fijn dat het met de albino nu goed gaat.  :D
Je zou door Pinkeltjes pap ook gemalen pellets en eivoer kunnen doen.
Daar begin ik bij de pappers vanaf +/_ 3 weken mee.  ;)
Ik maak de nutribird iets dunnig en vult het aan tot het appelmoesdik is.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

2 juli 2010, 12:48:31 #6016 Last Edit: 2 juli 2010, 13:13:01 by carco
Ik heb te vroeg gejuigd, ben constant aan het bellen geweest :-\
Gisterenmiddag kreeg ik eindelijk de medicijnen binnen, maar niet de goede en was heel de dag de krop netjes leeg zo bleef hij met de avond vol en was vanmorgen nog niet leeg.
Er zaten trosgierstzaadjes in. Zelf gegeten, maar die moeten ook verteerd worden natuurlijk.
Gisteren al gebeld voor de goede medicijnen, maar dat was al laat dus vanmorgen nog niets gehoord.
Ik had wat gekregen tegen braakneigingen en niet de prepulsid/nystatine.
Vanmorgen weer gebeld voor het goede en gevraagd of het toch niet de bacterie kon zijn die de kop weer opstak( had gezocht en gelezen dat ook dit een oorzaak kan wezen)
In ieder geval na heen en weer gebeld met de dierenarts hier en in Waalwijk hadden ze cisaral voor me wat dezelfde werking heeft en ik hier in dordrecht op kon halen.
Ik heb voor dinsdag een afspraak met dr. Maas gemaakt zodat er een swap genomen kan worden en er gekeken kan worden of er iets van een bacterie of gist zit. De kleine witmasker neem ik dan ook mee.
Mocht het middel zo goed werken is de afspraak niet meer nodig en dat hoop ik maar.
Ze poetst, probeert te klimmen en zit dus aan het trosgierst  :-\

Yvon bedankt voor de tip, ga ik zeker doen, want met meer voeding geven leegt de krop ook minder snel.

Ik heb Spik en Span weer van de verkoop gehaald, wil eerst de loge's weg en zie dan wel verder. Ze geven zulke mooie jongen en ik heb er nu geen omkijken na. Plukken niet en dat vind ik toch eigenlijk ook wel heel wat waard.
Dus voorlopig hou ik ze toch maar aan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon



:o  ;D


En nu zonder spam !!!!   :P ;D ;D

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Citaat van: *Yvon op  2 juli 2010, 12:53:16


:o  ;D


En nu zonder spam !!!!   :P ;D ;D


Ik had al een idee dat je het gelezen had  :-[  :-X
Dat was een klein kleutertje van 18 die even moest klieren ::)
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Citaat van: carco op  2 juli 2010, 14:38:16
Citaat van: *Yvon op  2 juli 2010, 12:53:16
:o  ;D
En nu zonder spam !!!!   :P ;D ;D


Ik had al een idee dat je het gelezen had  :-[  :-X
Dat was een klein kleutertje van 18 die even moest klieren ::)

Ach ja,rijbewijs gehaald en warmte kunnen rare dingen doen.  ;) ;D

Jeroen,gefeliciteerd met het halen van je rijbewijs !!  ;D

Oja Caroline,als je wil mag je me koffiemolen wel even lenen om te malen. ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

patty_dordtse valkjes

Hoi,

ik was benieuwd hoe het was afgelopen met het medicijntje cisaral of het goed gewerkt heb...
Of ben je gisteren toch nog een swapje wezen doen  :-[


groetjes mij
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Gisteren ben ik inderdaad naar Waalwijk geweest met de albino en de kleine kabouter. De laatste ,zag ik , mist trouwens een teennagel  :-\
Ik denk dat dat toch gebeurd is toen ook het bontje bont en blauw was en deze kleine daarna in shock geraakt is of zo? Zijn veren voelen wat stug aan en hij is natuurlijk veel te klein.
Toevallig hoorde ik hem daar kraken en nadat dr. Maas ook geluisterd had heb ik voor hem een kuurtje van 5 dagen meegekregen ( ofloxacine )
Bij de albino heeft hij een swap van de krop genomen en die is op kweek gegaan. De uitslag duurt minimaal 2 dagen en ik word gebeld of er iets zit. Voorlopig dus even doorgaan met de cisaral , wat wel helpt maar onvoldoende. Hij legde het ook zo uit ( met tekening en al) dat de cisaral de krop moet legen: je ziet echt de krop bewegen heel raar gezicht, maar als er een gist of bacterie zit die het voedsel tegenhoudt dit alleen niet helpt en je dan een ab moet gaan geven in combinatie met.
Maar het lijkt goed te gaan met de albino verder: ze vloog vandaag voor het eerst en begint al aardig wat te eten.
Zelfs de kleine kabouter heeft de krop vol met trosgierst steeds, maar blijft een mini.

Ik heb de 2 wildkleurtjes die nog niet gereserveerd zijn DNA getest, omdat iemand een pop wilde( nu hopen dat het geen 2 mannen zijn  ::) )
Ook de oudste witmasker en het bontje zijn getest. Van de oudste twijfel ik nog steeds of het cinnamon is of niet en aangezien ik mensen heb waarvan de ene een pop wil en de andere een man komt dat mooi uit zo.

Gisterenmorgen zat het middelste wildlkleurtje op de grond buiten het blok (oudste zit al binnen) en heb ik ook deze binnen gezet. Vandaag het blok weggehaald zodat Punkie en Pollie niet voor nog een ronde gaan. Het jongste kleintje zit nu op de grond in de kweekkooi.

Yasha heeft inmiddels 3 eitjes gelegd, de laatste zelfs in het blok  :o
2 daarvan liggen bij Quido en Pearl die steeds in het blok bezig waren en waar ik al snel het eerste eitje verwachtte. Ze broeden perfect op de eitjes, maar zelf heeft ze nog niets gelegd  ??? En helaas lijken de eitjes die er vanaf zaterdag al liggen niet bevrucht  :-\



oudste wildkleur van Punkie en Pollie met megakuif  :D


middelste wildkleur, met her en der wat plukplekjes op het koppie, dit is de enige plek waar P en P plukken net op het
eind.


Van de jongste ben ik vergeten om een foto te maken  :-[


cinnamon of niet  ??? vloog vandaag voor het eerst  :D


bontje


Woezel


de kleine kabouter  :-*


man, Bobbie


''getekende'' man


Abbie


''getekende'' pop?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Fijn dat het met de jongen nu wel goed gaat ondanks dat ze geplukt zijn/worden.  :D
Ze zijn mooooiii !!  :-*

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

anika_en_spirit

Hoi Caroline,

Vervelend dat je nog steeds niet helemaal van al het ''gesukkel'' af bent. Ik hoop dat je over 2 dagen beter nieuws krijgt.

Leuke foto's van je jongen, die gaan ook alweer hard.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Serita

Nog 2 dagen duimen voor de uitslag!

Ook hier wordt er geplukt, tis toch wat met die beesies he? Maar wat gaaf die kuif van die oudste wildkleur

De andere kleintjes zijn ook weer om van te genieten!!

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een schatjes  :-* :-* :-* :-*
Echt zo lief :D :D :D
Wat een mooie kuif heeft het oudste wildkleurtje :D
Ben blij te horen dat het met het albinootje wel iets beter gaat. Nu maar hopen dat uit de uitslag echt blijkt wat het precies is. Ik ga voor je meeduimen. Knuffeltje voor al je lieverdjes daar :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Paula

7 juli 2010, 22:15:06 #6026 Last Edit: 7 juli 2010, 22:18:02 by Paula
Ze zien er goed uit hoor!
En inderdaad, wat een volle kuif!
Hopelijk heb je snel duidelijkheid of je nog iets moet doen voor de Albino, of dat hij/zij het zo kan redden.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Caroline

Wij hadden via de foon al even bijgekletst al ging het soms wat lastig met de F16's die overvlogen en de tractoren die langs kwamen en jouw bluetooth die ermee stopte.  :P

Maar je foto's had ik nog niet gezien.  :D

Wat een lieve snoeppies!!!  :-*

Groetjesssssss  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Hopelijk heb je snel de uitslag binnen.
En super lieve foto's van de voggie's .


dikke knuffie  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

hilde

mooie foto's van je valkjes caroline het zijn snoepiessssssss om op te    :censuur   ;D ;D ;D