Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Ik ben net door de Baronie gebeld.
Er was een brief aangekomen, maar er zat geen ontlasting bij?
Toen ik naar het donsje vroeg wisten ze ook van niets ???
Het lijkt erop dat alles uit de envelop is behalve de brief zat er nog in: vaag ??? Ik ben nu wel blij dat ik het ook naar Waalwijk gestuurd heb.

En Conny: het zou geen cinnamon mogen wezen, maar ik vind de kleine ook erg licht van kleur. Is dit zo zou ik weer een cross-over hebben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

he verdorrie zeg hoe kan dat nou weer zeg...
soms snap je niks van die postbodes of waar het gesorteerd is en al helemaal niet met poepjes van de voggies  ::)

gelukkig maar dat de andere wel is aangekomen met de kleine
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

 :censuur :censuur :censuur

Weer een dood donsje ....  :'(

En dan het verhaal de Baronie ....  ??? :-\

Jeetje, wat een * piep* zooi.

Ik duim voor je dat ze wat vinden, dan kun je er ook iets mee.

Sterkte meis.  :-*

En ondanks dit alles, een fijn weekend.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hey Caroline,

Wat een lieve foto's! :D Wat is het donsje van Noo Noo en Spongebob al groot :D :D En zo lief!

En de andere donsjes ook zo klein en schattig.

Wat zielig zeg dat er weer dode donsjes waren, ik hoop dat je snel hoort wat het is. En hoop echt dat het voor de rest goed mag gaan.
Ben erg benieuwd hoor naar de eitjes van P en P en H en H.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*


patty_dordtse valkjes

hoi,

heb je al nieuws van de uitslag gekregen.


hoe gaat het verder daar bij je...


dikke knuffel  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Hey,

Heb je het certificaat al binnen?
Eén vd jongeren op het werk heeft het gepost.
Ik had geen goeie enveloppen meer dus heb ik er één van het werk geleend. Er staat dus een logo op van Vitree.  ;D

gr Esther

carco

Citaat van: *Esther* op  1 juni 2010, 18:28:12
Hey,

Heb je het certificaat al binnen?
Eén vd jongeren op het werk heeft het gepost.
Ik had geen goeie enveloppen meer dus heb ik er één van het werk geleend. Er staat dus een logo op van Vitree.  ;D

gr Esther


Ik heb nog geen certificaat gezien, maar de post is tegenwoordig niet zo snel.
Zodra het binnen is laat ik het je weten oké?

Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Gisteren ben ik door dr.Maas gebeld uit Waalwijk.
Elk orgaan van het donsje bevatte dezelfde bacterie. Hij kon me niet vertellen of dit tijdens het broedproces ontstaan is of tijdens het voeren.
Maar ik kaarte gelijk aan dat het het laatste haast moest wezen omdat de kleine bij Spongebob en Noo Noo wèl goed gaat.
Ik moet Quido en Pearl nu gaan behandelen met bactrimel. Ik moet dat rechtstreeks in de bek gaan geven ( je hebt ook sulfadin wat door het drinkwater kan) omdat dit beter is. Heel fijn bij een vogels als Quido, maar het moet maar.
Ik ben blij dat ze apart zitten in ieder geval.

Helaas was ik er al bijna vanaf het begin van overtuigd dat het bij Quido vandaan moest komen aangezien zijn voorgeschiedenis (vorig jaar ook dode donsjes gehad na een paar dagen.)
Voor degene die weten waar hij vandaan komt: dit is geen verwijt naar degene van wie hij vandaan komt: ik wil dan ook niet dat die naam hier genoemd word. Ik heb diegene al ingelicht!!!!

In ieder geval was het me al opgevallen dat zij zo veel drinken ( wat er inderdaad ook mee te maken kan hebben)
en al is het blok nu schoon er toch een zurige lucht uitkomt.

Ik moet alleen diegene behandelen waarvan ik denk dat ze het hebben.

Nu heb ik bij Derrick en Damali die albino liggen die al een paar dagen raar hoor piepen: ik wilde als zij wat groter zou zijn er al mee naar een va gaan. Nu heb ik haar direct aangekaart en ook zij moet dus een kuur krijgen.
Ik denk zelf echter dat dit er los van staat en dit meer aan het feit te wijten is dat Damali iedere dag een bad neemt en zo het kleintje kou gevat heeft.

Ik word vandaag nog wel teruggebeld, want ik ben helemaal vergeten te vragen in hoeverre het besmettelijk is en of ze dan niet beter allemaal ab door het drinkwater kunnen krijgen.

Bij mij hebben ze nagenoeg geen contact gehad met Quido en Pearl, behalve Spik en Span en  Punkie en Pollie Maar uit dat donsje van P en P was niets gevonden, dus hoop ik maar dat die ook niets mankeren.( Ik denk dat bij hun de eerste ronde ook mislukt is doordat ze nog nooit buiten gebroed hebben en in kolonie, dat dat te onrustig voor ze was, te koud op dat moment en ze daardoor ook het laatste piepende eitje verlaten hebben.)
Alleen ze hebben wel contact gehad met vrijwel alle vogels die bij Esther zitten.

Nu gaven ze gisteren al aan dat dr.Maas liever niet zomaar ab voorschrijft omdat het ook de goede bacteriën doodt en dat is ook wel weer zo natuurlijk.
Maar goed dat ga ik vandaag wel horen.De bactrimel wordt vandaag opgestuurd (hier niet te krijgen bij de dierenartsen die ik gebeld heb) en dan kan ik gaan kuren.

Het blok bij Quido en Pearl ga ik tijdelijk weghalen.
De antibiotica kan geen kwaad voor de jongen als die er eenmaal zijn, maar voor de ei-aanmaak is het dus niet goed.

Bij Punkie en Pollie liggen inmiddels 3 jongen. Hier blijft het ook bij. Het eerste ei dat een beschadigde schil had is dus wel uitgekomen  :D. Het ei daarna ook, maar de 31e is het laatste eitje uitgekomen en de 2 ertussen in niet.
Van de ene wist ik het al wel omdat die ook flink gekneusd was, maar de andere leek gewoon goed?
Ik keek dus heel raar toen ik zag dat dat ei bezig was.
Dit kleintje heb ik trouwens geholpen  :-[ Ik zag het ei  's morgens liggen met een flink gat erin.
Met de avond was het nog zo en totaal niet opgeschoten.
Dus ja wat moest ik doen? Het kleintje zat duidelijk vast, maar met dat helpen van mij schiet het ook steeds niet op.
Maar aangezien P en P niet uit het blok te slaan zijn kon het in ieder geval aan warmte geen gebrek hebben.
Dus toch maar uit het ei gehaald en het doet het nog steeds goed gelukkig.

Bij Hagrid en Hedwig gaat het heel snel: de eitjes komen achter elkaar uit.
Er liggen nu 3 donsjes ( waaronder weer een albino) en het 4e kleintje in het eit was vanmorgen ook al aan het piepen  :D
De vorige keer is het volgens mij dus toch de luchtvochtigheid geweest die te laag was en in combinatie met de kachel die ik aan had staan is dit een harde leerschool geweest voor me.
Bij hun kan haast niets zitten omdat ze de kleine met de spreidpoot zeker 2 weken gevoerd hebben.

De oudste van Derrick en Damali lijkt me inderdaad een bonte cinnamon opaline pop te zijn, wat dus betekent dat ik weer een cross-over zou hebben bij ze.
En ik denk dat de jongste een bonte cinnamon witmasker pop is.
Is dit inderdaad zou, mag zij ( in ieder geval voorlopig) blijven  :D

Helaas is Damali al weer lekker aan het plukken geslagen terwijl ze nauwelijks nog in het blok zitten  >:(



Bontje bij de dames, veertje komen mooi terug, maar helaas ook nieuwe plukplekjes.


bonte cinnamon(?) opaline pop


albino pop


bonte cinnamon witmasker pop ?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

Hoi,

iedergeval weet je nu iets van de overleden kleintje...

hopelijk gata eht nu verder de goede kant op.


super lieve foto's


:-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Larissa

hey hey

Wat een super lieve foto's
Hoop dat de ab kuur gauw aanslaat en dat alles goed gaat

groetjes Larissa

ManjaV

Hey Caroline,

Bedankt nog voor je update ;)

Ik ben blij dat je nu aan de slag kan nu de oorzaak is gevonden en hopelijk als de kuur achter de rug is dat ook de donsjes voortaan allemaal gaan uitkomen.
Hoop dat het met het kleine albinootje ook goed komt.

Trouwens, wat een lieve minivalkjes al op de foto  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Allereerst .... lieve foto's  :-*

Fijn dat je nu eindelijk wat meer weet en beter nog, de juiste medicatie ervoor hebt gekregen.  :)

Hopelijk slaat het bij allemaal aan en kun je in de toekomst weer gaan genieten van mooie gezonde jongen maar nu eerst je eigen valkjes.

Beterschap voor allemaal, sterkte overal mee meis.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

valkchico

hoi,

volgens mij heb ik je de verkeerde witmasker gebracht??? Wilde die eten?? want degene die ik heb zitten wilde nu wel beter eten dus twijfel ik of ik je de lastige heb gebracht.
Dan kom ik ze omruilen,,, hahhahha klinkt leuk zo of we het over een IETS hebben.
Zou mooi zijn als Kuifje snel weg zou kunnen.
En nog 1 nachtje slapen voor jou hahha ga ik je wangen mailen ;D vind het zelf ook wel spannend :-\

gr Es

•=Bonnie=•

Nou fijn dat je nu weet wat er aan de hand is en actie kunt gaan ondernemen. Enne, wat voor bacterie is het weet je dat ook?