Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

*Esther*

Stoer he,
Zo klein met een ring om.

gr Esther

valkchico

Hoi,

Ik spreek je natuurlijk helemaal nooit  ::) maar het word echt een plaatje hoor.
zie je vanmiddag als ik weer wakker ben  ;D

gr Esther

*Esther*


carco

Weer even een update van hier.

Vrijdagochtend hoorde ik gepiep bij Derrick en Damali en ik ging er vanuit dat het pleegei van Manja vandaan aan het piepen was.
Met de middag hoorde ik het al zo hard dat ik keek of het geboren was.
Zag ik een wit donsje, wat uit haar eitje dus niet kon komen. Voor die van D en D was het een beetje vroeg? Dus ik zoeken naar het eierdopje bleek het het eerste ei van Hagrid en Hedwig te zijn wat uitgekomen was  :o ( Het pleegei was niet goed meer, daar zat een gat in.)
Helaas zag ik dus met de avond dat Derrick lekker op stok zat? Iets wat hij binnen nog nooit gedaan heeft? Heel vreemd: ik denk toch de overgang naar buiten toe.
In ieder geval is het natuurlijk veel te koud nog 1 ouder op een kleintje dus ik had er al een zwaar hoofd in toen ik gisterenochtend ging kijken.
Ik zag toen 2 donsjes ( 1 nog nat en net uitgekomen) en een koud donsje op de zij liggen. Die dus niet warm genoeg gehouden was  >:(
Ik het gepakt, maar omdat ik het de vorige keer bij Spongebob en Noo Noo ook al had, merkte ik eigenlijk al snel dat het nog leefde omdat ik het bekje open en dicht voelde gaan in mijn dichte hand.
Dus ik weer naar binnen en op de pittenzak er mee met mijn handen eromheen. Maar echt bij leek hij niet te komen. Ik heb hem warm geblazen en het kleintje leefde wel, maar totaal geen geluid.
Couveuse dus maar weer tevoorschijn gehaald en het kleintje daar in gelegd.
Eindelijk begon het te piepen en heb ik het wat pap gegeven.
Ging niet van harte, maar moest toch wat proberen.
Helaas moest ik gisterenmiddag weg ( Simone moest turnen in Amsterdam en ik zou pas heel laat in de avond terug zijn) en kon het niet in de couveuse blijven liggen.
Later nog wat pap gegeven en het op hoop van zegen om een uur of 2 terug gelegd bij Derrick en Damali waar de andere 2 donsje het goed leken te doen.
Ik vond deze kleine nog wel zwak tonen, maar ik had weinig keus op dat moment.

Vanmorgen kon ik pas weer nestcontrôle doen. Dit deed ik dus met lood in mijn schoenen.
Keken 3 koppies me aan en er lagen nog 2 eitjes : dus hij ging goed  :D
En wat ik nog niet eens had gezien gisteren is dat er ook een albino bijligt !
Beide eitjes van Hagrid en Hedwig zijn dus bij Derrick en Damali uitgekomen en van hunzelf ligt er een geel bontje. Deze is de jongste maar 2 keer zo groot als die van H en H. Die hebben ook al van die hele kleine jongen.
De eitjes waren op 21 en 23 april gelegd: er is dus 24 dagen op gebroed!
En het lijkt alsof de luchtbevochtiger zijn werk goed doet, want geen van de 3 kleintjes heeft moeite gehad uit het ei te komen  :D

Nu dan het minder goede nieuws:
Vanmorgen zaten Spik en Span weer gezellig samen op stok  :censuur
Net als vorige keer , zo'n 3 dagen voor het uitkomen van de eitjes. De eitjes waren koud, dus ze waren er niet maar even af.
Nu broeden op het moment Quido en Pearl heel goed , dus veel keus had ik niet. Zij hebben inderdaad onbevruchte eitjes liggen en ik heb daar nu de goede van S en S neergelegd.
Een risico natuurlijk, daar zij nog nooit een nest gehad hebben, maar anders gaan ze ook verloren.
Bij Spik en Span had ik expres de niet goede eitjes ( 3 stuks) laten liggen voor als ze terug zouden gaan.
Vooralsnog lijkt het er niet op want ze gaan nu het blok ernaast verkennen  ::) Schiet dus echt op met die 2, want die willen nu al voor de 3e keer en de volle tijd uitzitten doen ze dus niet  :-\
Ik weet nu dus eigenlijk niet zo goed wat ik met ze moet doen  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

hoi,


iedergeval wel fijn om te lezen dat het goed is afgelopen met nu inmiddels 3 kleine donsjes...

jammer van spik en span zeg ...

ik ga nu nog harder duimen dat ze het eens gaan leren hoelang ze nog moeten zitten voordat de eitjes uit gaan komen...

hopelijk komt het nog goed met hun eitjes bij het andere koppeltje
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Caroline

Grrrrh  :censuur weer Spik & Span.  :-\

Hun zoon Armani bakt er ook niks van .... die vergeet steeds om te wippen.  :P

Reuze jammer, hij kan zo'n mooie jongen krijgen, net als S & S trouwens. Chance/Chicco van het C-nest is van Armani & Princess dus een kleinzoon van jouw Spik & Span.  ;)

Leuk dat Hagrid & Hedwig weer donsjes hebben, al liggen ze niet bij hen, en .... gaaf, een albinootje.

Gefeliciteerd.

Ik duim dat je kleintje het gaat redden, schrok even bij het lezen van je titel en dacht tijdens het lezen van je update dat het kleintje het niet gered had.  ::)

Fijn dat de luchtbevochtiger zijn werk naar behoren heeft gedaan.

Succes!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Ik doe net weer nestcontrôle: is het kleintje toch overleden  :'(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Ach wat jammer het leek zo goed te gaan.

S&S; ik weet het ook niet.
Kun je ze apart zetten, of zitten ze dat al?
Misschien is het toch niet een echt hecht koppel?

Twinboy hier, familie van Spik of Span, is een echte gigolo. Hij maakte vele dames het hof. Nu heeft hij Nanoek en dat gaat erg goed. Hij valt op mijn mooie dames; lutino geelwangen, zwaar bont of bonte bleekmasker....

Ik hoop dat het goed blijft gaan met de eitjes.

gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Tjeetje,dat is  :censuur  :-\

Gefeliciteerd met de donsjes !!
Hopelijk blijft daarmee alles goed gaan.

S&S als een legkoppel houden en een back-upkoppel voor hun gebruiken ?  ::)  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Was inderdaad wel balen, maar ik kon aan de kleine zien dat ze het wel geprobeerd hebben te voeren, want heel de buitenkant van de krop zat onder het zaad . Ik moest trouwens wel flink zoeken waar het was  ::)

Met het bontje van S en S gaat het goed gelukkig, vandaag was het de allereerste keer dat Spongebob en Noo Noo samen van het blok waren. Vind ik heel netjes, want het jong is inmiddels bijna 3 weken oud. Geen moment is het blok onbezet geweest.

Spik en Span is een heel hecht koppel trouwens hoor, maar volgens mij kunnen ze niet tellen   ???

En een back up voor hun , is niet anders, maar hoe doe ik het nu?
Zij beginnen natuurlijk weer opnieuw en dan?
Als het meezit heeft alles straks jongen en heb ik dus geen back up of de dames moeten weer opnieuw gaan beginnen.
Maar zelfs dan is het nog snel omdat daar de kleine nog niet zelfstandig is volgens mij.
Stelletje dombo's  >:(

Ik hoorde trouwens net van Esther dat Yari voor het eerst flink aan het sjansen is voor Yasha: wie weet valt daar het kwartje ook nog wel.







Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Jeetje, dat is echt flink balen!!  :-\ :censuur

Je kleine S&S-je is prachtig!!!!  :o

Super van Spongebob & Noo Noo.  :-*

Sterkte ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Anke

Hoi Caroline,
Ach wat sneu dat het donsje toch is overleden :'(

Wat Spik en Span betreft: Als ze toch niet op de eitjes zitten, kan je het blok dan niet weghalen?
Of moet dat blijven hangen voor andere koppeltjes?

Als ze toch opnieuw beginnen dan zou ik de eitjes die ze leggen vervangen voor nepeitjes.
Want zo is het ook niks natuurlijk :-\

Fijn dat het met het bontje goed gaat. Het is een lieffie om te zien hoor :-* :-*
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

patty_dordtse valkjes

super koppel die dames dus...

ze doen het saampjes erg goed die kleine groot brengen echt een schatje  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Citaat van: Anke op 16 mei 2010, 18:32:21
Hoi Caroline,
Ach wat sneu dat het donsje toch is overleden :'(

Wat Spik en Span betreft: Als ze toch niet op de eitjes zitten, kan je het blok dan niet weghalen?
Of moet dat blijven hangen voor andere koppeltjes?

Als ze toch opnieuw beginnen dan zou ik de eitjes die ze leggen vervangen voor nepeitjes.
Want zo is het ook niks natuurlijk :-\

Fijn dat het met het bontje goed gaat. Het is een lieffie om te zien hoor :-* :-*
Groetjes Anke


Flink balen van de kleine ja, maar het zal toch niet goed geweest zijn?
Hopen dat de andere wel goed blijven gaan  :-\

Ik kan het blok wel weghalen, maar er zijn er nog 3 bezet en gaan ze dan niet klieren bij de andere die met kleintjes zitten of met eitjes ::)
Dilemma dus.

Ik denk dat ik het over een paar weken doe als die bij Derrick en Damali wat groter en weerbaarder zijn en dan bij de dames ook het blok weghaal.
Liggen er dan al weer eitjes bij Spik en Span geef ik ze nog 1 kans, ligt er nog niets haal ik alle 3 de blokken weg die dan leeg zijn.

Dan is de kweek snel afgelopen, maar Spongebob en Noo Noo hebben binnen ook al 2 rondes gehad en Derrick en Damali ook.
Hagrid en Hedwig zijn in feite ook al met de 3e ronde bezig, dus dan kan alles daarna weg behalve in de kweekkooien.

En dan maar hopen dat ze niet om de blokken gaan vechten  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hoi Caroline

Wat een lekker stuk is je bontje zeg  :-* :-* de dames doen het echt super!!!
En wat sneu dat je nu weer een donsje bent verloren  :'(het leek zo goed te gaan  :-\
En weer gedoe met Spik en Span ,misschien moeten die twee een telraam hebben ,elke keer 3 dagen te vroeg gaan ze van de eieren af  >:(
Dat is flink balen ,van dit gedrag word je een beetje erg moe  :-\ :-\

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht