20 september 2025, 00:31:40

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

bobbie

Ach wat triest :'( je hebt je best gedaan Caroline, het mocht niet zo zijn :-\

veel sterkte, Nel

☺ Pita ☺

Mja idd balen zeg , maar je kan niet meer dan je best doen he ;)
En dat heb je toch wel gedaan hoor.

*Yvon

Hoi hoi

Natuurlijk is het balen !!  :-\
Maar een kacheltje had niet geholpen,het moest door pa en ma gevoerd en warm gehouden worden.
Misschien was er gewoon iets met de kleine en heeft de natuur beslist.
Jij hebt je best gedaan,helaas kunnen wij als mens/kwekers niet alles redden.
We zitten nog in het begin van het kweekseizoen,hopelijk zal nu alles beter gaan en krijgen we toch nog mooie jongen op stok.  :)

Optimistisch blijven anders kunnen we wel stoppen met onze hobby.  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Het gaat echt lekker hier zeg  >:(
Derrick was binnen al geen lieverdje naar mij toe, maar nu buiten naar de rest is hij nog erger en vandaag is het wel uit de hand gelopen (voor mij dan).
Ik merkte al dat hij flink aan het knokken was naar degene die eitjes hebben, maar alleen naar Punkie en Pollie toe. Vanmorgen schrokken ze van mij en gingen beide het blok uit.
Maar Derrick liet ze dus echt niet terug gaan. En dit terwijl Derrick en Damali al een blok uitgekozen hebben en hier de hele dag al inzaten.
Ik heb Derrick gepakt en direct gingen P en P weer terug het blok in. Verder niets aan de hand, dacht ik.
Ik vond het vanavond al wel erg druk in het nachthok, maar goed verder niet op gereageerd eigenlijk, tot ik net het invlieggat dicht ging doen.
Punkie, Pollie en Spik en Span waren alle 4 van de eitjes af  :o
En Derrick was flink aan het donderjagen: die  :censuur
Gelukkig ging Span al snel terug en toen ik Derrick weer pakte Pollie ook ( maar de eitjes waren al een stuk afgekoeld)
Toen ik Derrick weer losliet ging hij weer achter Punkie aan en was ik het zat.
Derrick en Damali uit de volière gehaald en binnen gezet.
Helaas zitten alle kweekkooien vol en kon ik ze daar niet in gooien en om Quido en Pearl bij de rest te zetten wil ik niet, omdat het juist iets beter gaat.
De volière afscheiden vind ik ook onzin omdat Derrick en Damali al 2 rondes gehad hebben.
Dus blijven ze maar even binnen tot Hagrid en Hedwig in de broedkooi klaar zijn en dan gaan zij daarin.
Balen hoor , dat Derrick niet samen met de rest kan  :-\

Buiten is het nu weer rustig, binnen maar even afwachten omdat Harry en Chinta net aan de kakariki's aan het wennen zijn in de kamervolière en er nu weer 2 bijzitten. Maar goed anders zet ik er maar weer eens een kooi bij.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Jeetje, gaat zeker lekker bij je .... balen!!  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Larissa

hey hey

dat is toch enorm balen zeg  :-X
Je hebt zo je best gedaan voor het kleine donsje maar helaas....wij wense je veel sterkte
en hopen dat je nog wel mooie jongen op stok krijgt

S6 met alles

groetjes en knuff
Bende van 6 en Larissa

Hermien

Tjonge, wat een  :censuur is die Derrick zeg. Vind dit echt heel sneu voor je. En ook triest dat het door jou geredde donsje het toch niet heeft kunnen redden. Balen, hoor. Sterkte met de hele toestand.

:-*   :-*   :-*   :-*

carco

Derrick en Damali zitten weer buiten  ::)

Ik werd vandaag gek van ze binnen en zo te zien zit Damali al met een ei  :-\
Dus ja, eigenlijk vind ik dat dus ook weer zonde om zomaar een ronde verloren te laten gaan. De tussenschotten ertussen doen wilde ik niet omdat ze inderdaad niet zo nodig hoeven ( ze hebben tenslotte binnen ook al 2 rondes gehad)
Maar ja, nu ze toch al met een ei lijkt te zitten?

In eerste instantie het blok opgehangen helemaal vooraan in de volière, dus zover mogelijk van de rest met het invlieggat dicht.

Derrick en Damali buiten gezet die gelijk het blok inkropen  :D
Dus ik durfde het wel te wagen het invlieggat weer open te doen. De rest komt toch niet naar buiten toe nu.
Ik hoop alleen dat morgenochtend mijn oren , en die van de buren, het niet gaan begeven, want ze kunnen dan vannacht niet het nachthok in. Maar goed dat zien we dan wel weer en gaan we daar wel wat op verzinnen.

Verder ben ik bang dat de eerste ronde helemaal verloren is. De luchtvochtigheid is huilen met de pet op  :(
Ik heb gisteren dan ook een luchtbevochtiger besteld en net met de plantenspuit flink in de rondte gespoten.
Hagrid en Hedwig zaten samen in bad en ook Span had een bad genomen zag ik.

Het begint ook aardig warm te worden in het hok, dus vandaar dat ik het invlieggat ook liever open heb zodat er toch nog frisse lucht binnenkomt.

We zien het allemaal wel weer.

Anke

Hoi,
Ach het arme donsje :'(
Je hebt gedaan wat je kon, helaas heeft het niet mogen baten.

De valkjes houden jou lekker bezig zo te lezen....
Hopelijk blijft het nu rustig in de voliere.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Jammer dat die kleine het toch niet heeft gehaald. Leuk he, knokkende valkjes? daarom zitten ze hier allemaal appart tijdens de kweek. En sommigen knokken nog door de tralies heen  ::)

carco

Stelletje maffe beesten  toch hier :P
Hadden Derrick en Damali netjes het blok buiten in bezit genomen, was ik ze tegen de avond weer kwijt en waren ze weer naar binnen in het ''oude'' blok bij de rest gaan zitten  :o
Maar het lijkt weer gewoon goed te gaan, dus wat Derrick die ene dag bezield heeft? Het blok hangt buiten nog, dus als ze weer gaan vervelen gaan ze ,hup, direct naar buiten toe en gaat het tussenstuk er in. Anders haal ik over een paar dagen dat blok weer weg ( al die lege blokken is ook een beetje onzinnig)

Vanmorgen bij het eten geven hoorde ik wat piepen bij Punkie en Pollie  :D Het is het kleintje in het eerste ei!
Nu duimen dat deze er iets gemakkelijker uit kunnen komen.

Het kleintje bij Hagrid en Hedwig doet het goed.

patty_dordtse valkjes

Hoi,

gekke voggies toch af en toe...

zal hard me duimen draaien voor dit piepeitje  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lorage

TJonge dat is balen allemaal. Sterkte met het verlies van je kleine donsje! En ik hoop voor jou en je koppeltjes dat Derrick weer een beetje normal gaat doen tegen zijn buurtjes!
Succes!

Groetjes Laura

Anke

Hoi,
Spannend weer een piepei :)
Mijn duimen draaien ook hoor!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Yvon

Hoihoi

Valkjes zijn soms net als het weer,zo wisselvallig als het maar kan.  ::)  :D
Hopen dat alles nu vredig zal blijven gaan in de voliere.
Ook hier weer een piepend donsje in ei.  :D
Laat het er maar snel uitkomen dan.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >