Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Larissa

Gefeliciteerd met het eerste donsje...op naar nummertje 2

X Laris

patty_dordtse valkjes

gefeliciteerd met je donsje hoor!!!
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

ManjaV

Nogmaals gefeliciteerd :D :D :D


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik heb weer iets gedaan wat eigenlijk tegen mijn principes is, maar ik kon het niet laten  :-[
Het 2e ei van Hagrid en Hedwig was ook al een tijdje aan het piepen en 15 april zag ik rond half 5 in de middag al een flink gat zitten.
Dit kleintje moest er dus snel wezen. Om half 8 weer gekeken en toen was hij dus niets opgeschoten.
Ja: ik ben het dus toch maar weer gaan helpen, wat ik eigenlijk niet meer wilde doen. Maar ik hoorde het nog steeds en het kon er niet uit.
Het vlies zat helemaal opgedroogd en het had al gepoept ook. Het kleintje een beetje warm geblazen in mijn hand en terug gelegd bij de ouders.
Ik gaf het heel weinig hoop  :(
Daarna gaan sporten en toen ik terug kwam om half 10 weer gekeken. Inderdaad lag het kleintje op de zij en leek dood. Ik pakte het dus om uit het blok te halen en het was ook heel koud(terwijl het onder de ouders lag)
Maar.. het leefde dus nog.
Mee naar binnen genomen en mijn kersenpit opgewarmd. Hier leek hij wel van bij te komen. Zodra ik hem er er af haalde werd hij gelijk weer koud. Ja wat nu? Ik kon moeilijk heel de nacht hem op de pit houden en terug leggen ging niet. Want ook het beetje pap wat ik er in probeerde te krijgen nam hij niet.
Nu heb ik sinds kort een couveuse in huis, dus toch maar geprobeerd  ::)
De eerste nacht wezen kijken en wat pap gegeven wat toen wel redelijk ging en gisteren is hij ook heel de dag binnen gebleven. Ik zag hem steeds meer opknappen en gisterenavond zat hij al rechtop te bedelen en begon hij met de voedergeluidjes toen ik pap gaf  :D Ik heb hem dus iedere 2 uur gepapt in de hoop dat ik hem vandaag of morgen weer terug kon leggen bij Hagrid en Hedwig.
Vanmorgen achtte ik het zo ver dat het wel kon. Rond kwart over 9 nadat ik hem eerst wat pap gegeven had heb ik hem terug gelegd. En tot nu toe gaat het goed  :D
Het wordt gevoerd en is nog steeds heel levendig.

De andere 2 eitjes hoor of zie ik niets in: ik denk dat die niet meer uitkomen helaas  :(

Bij Punkie en Pollie kan er vanaf vandaag wat gebeuren, ik hoop dat dit probleemloos gaat  ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




patty_dordtse valkjes

super dat de kleine nog leefd zeg ...

toppie
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Anke

Hoi,
Je hebt toch weer een leventje gered :D
Ik ben benieuwd hoe het gaat met de eitjes van P&P
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Hey Caroline,

Ben blij dat Kleintje het zo goed doet :D
Wat heb je dat goed gedaan zeg en wat kwam die couveuse goed van pas! Ik wist niet eens dat je een couveuse had!
Ben heel benieuwd hoe hij de nacht zal doorstaan...
En ben ook erg benieuwd wanneer de kleintjes bij Punkie en Pollie uit de eitjes kruipen :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Jeetje, wat spannend zal dat zijn geweest.

SUper dat het nog leeft, ik duim voor het kleintje dat het 't mag halen.

Ligt het gewoon bij H & H terug??

Knuffie voor het kleintje en succes met de eitjes van P & P

Nog een fijn en zonnig weekend.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Super dat die kleine nog leeft, hopelijk blijft het gewoon goed gaan allemaal.

Wat voor couveuse heb je?

carco

Helaas: ik kan me ergens wel voor mijn kop slaan.

Het kleintje is niet meer  :'(

Gisterenmiddag was het nog springlevend, maar omdat we gisterenavond weggeweest zijn en pas terugkwamen toen het al donker was heb ik niet meer gekeken. Ik wilde ze toen niet meer storen.
Had ik het nu maar wel gedaan  :-\

Vanmorgen toen ik in het nachthok kwam zag ik bij Hagrid en Hedwig eerst een ei in de kooi liggen, dit was het laatste ei  ???
Er zat een gaatje in en blijkbaar meegenomen door de ouders. Begon al leuk, want het had nog uit kunnen komen ( was achteraf pas dag 18) Het was nog niet helemaal volgroeid, dus al dikke pech.

Toen ik in het blok keek was ik gelijk een kleintje kwijt, deze lag dus voor ze en was dus helaas dood. Leek gewoon bevroren.
Had ik nu maar wel de kachel aan gelaten, gekeken gisterenavond laat of toch de kleine maar binnen gehouden nog een paar dagen: ik weet het niet, maar ik vind het wel heel erg balen dit.
Ik denk dat het de warmte niet opgezocht heeft omdat hij dat die 2 dagen binnen niet heeft hoeven te doen of zo?
Nou ja het is niet anders, en ik ben nog steeds van mening dat een kleine beter af is bij de ouders dan dat ik het helemaal moest gaan doen, want ook dan is de kans maar klein dat ik hem groot gekregen had.
Helaas: kleintje rust zacht: we hebben samen gevochten, je leek zo sterk maar het mocht niet baten  :'(




Kleintje in het bakje in de couveuse: het was ook te mooi om waar te zijn  :(

Ook bij Punkie en Pollie nog niets: tot nu toe lijkt het een flut kweekjaar te worden. Toch de blokken te snel opgehangen met de kou? Dat de eitjes later uitkomen of helemaal niet met de lage luchtvochtigheid die er nu heerst?

Bij Esther lukt het nl. ook niet van harte. Die heeft veel dode jongen op het moment.
Echt flink  :censuur

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




hilde

bij mij komen de eitjes ook later uit dan gepland vind dit ook raar maar heb een troost ze leven nog allemaal tot nu toe


groetjes en sterkte met het verlies

smiley

hallo Caroline

wat een tegenvaller zeg !! het zag er toch goed uit . :'(
maar je hebt het geprobeerd en voor het zelfde geval was het wel gelukt .
Op het moment hoor je alleen maar dat veel poppen legnood hebben,
jongen die niet uit het ei kunnen komen en veel sterfte onder de jongen .
Misschien is nog niet de goede tijd voor de kweek vanwege de strenge winter .(ik denk nu alleen maar mee).
Het zal vast de tweede ronde allemaal beter gaan en dan krijgen we misschien wel een baby boom !!!!
Veel sterkte met dit verlies maar je hebt je best gedaan ,anders had het helemaal geen kans gehad  :-\ :-\
Dikke knuffel uit Rotterdam

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

*Esther*

Ach,
jammer joh.
En bij Esther ook al niet goed? Dat geeft wel een domper op je hobby he.
Ik had het vorig jaar.
Andere kant het is nog begin seizoen, wie weet heb je nog een hele goed tweede of evt derde ronde.

gr Esther

Caroline

Aaah, wat balen nu ....   :'( :'( :'(

Sterkte meis en geef jezelf niet teveel de schuld.  :-*

Rust zacht, lief kleintje.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

patty_dordtse valkjes

Rust zacht lief kleintje  :'(


heel erg jammer caroliene..

hopelijk gaat het nu allemaal wel goed met eitjes en donsjes en stekeltjes  :-*

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website