Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi,  hele leuke en mooie foto's, ik heb in ieder geval heel erg genoten hier, grtjs. Ann



Anke

Hoi,
Mooie foto's heb je gemaakt.
Hoe heb je de stille tocht beleefd?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

valkchico

en? heb je de blokken al opgehangen ???? ;D ;D ;D ;D ;D

carco

Ik niet, jij toch  ???  :-X  8)
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Citaat van: Anke op 20 maart 2010, 19:14:10
Hoi,
Hoe heb je de stille tocht beleefd?
Groetjes Anke


Dubbel: aan de ene kant heel mooi, maar aan de andere kant..Er stonden zoveel mensen aan de kant te kijken dat we het idee hadden aan een avondvierdaagse mee te doen  :-[ Waarom die mensen niet mee liepen is me een groot vraagteken? Ik vond dit eigenlijk te veel media er om heen.

En ik vond het schandalig dat de burgemeester zijn praatje al gehouden had voordat de helft binnen was. Hij is om 8 uur begonnen ipv half 9 en wij waren er toen nog lang niet. Hij was dus al weg toen we aankwamen en zodoende is het voor heel veel mensen ( waaronder mijzelf) toch niet goed afgesloten.
Later lees je op de hyves dat de ouders het niet langer aan konden, maar toch: er liepen duizenden mensen mee die het nu niet goed konden afsluiten en dat was heel jammer.

Nu de valkjes.

Vrijdag nadat ik Hagrid en Hedwig weer in de kamervolière gezet had heeft zij een ei laten vallen  :-\ Ik had al in de planning om hun vast in een broedkooi buiten te zetten omdat ze toch zo bezig zijn en dan met het kacheltje wat hoger.
Helaas 1 ei dus gesneuveld.
Nu gisteren hebben ze ( denk Hagrid) een ei van de potjes afgepakt en hun toegeëigend : ook deze was kapot natuurlijk want ze hebben het uit het bakje gehaald ::) Gelukkig een ei van de potjes zelf.
Vandaar besloten hun gelijk in de broedkooi te zetten. Het blok wordt al helemaal verbouwd inmiddels  :D

Maar ik had ook Yari en Yasha buiten gezet en die lijken toch nog niet zo goed gekoppeld omdat hij naar iedere pop sjanst, dus ja ook hun maar vast in een kweekkooi gezet met blok. Yasha is nog wel jong, maar ze doen ook nog niets verder.

Alleen gisteren vond ik een ei buiten  ??? Ja of van Hedwig of van Damali? Maar Hedwig had vrijdag ook een ei gelegd en Damali vanmorgen dus weer één. Wie dan? Nu is Punkie buiten ontzettend aan het gillen en treden Pollie en hij dagelijks: het zou me dus niet verbazen als dit haar ei was.

Na een hoop gedenk dus het volgende gedaan ( samen met Esther, nou ja zij het meeste, want ik ben niet zo handig)
Als ik over een paar weken de blokken buiten op hang zoals ik gepland had en alles naar buiten gaat zit ik met Derrick en Damali en Spongebob en Noo Noo eigenlijk ook wel.
Dan zouden zij 1 ronde mogen doen hooguit, maar hoe doe ik dat als de andere er 2 mogen?
Dus vandaag in het nachthok 4 blokken opgehangen ( 1 reserve) , het koppel van Mandy in een kweekkooi zonder blok gezet omdat de pop van augustus is en dus nog te jong en de andere 3 koppels mogen dan alvast de eerste ronde  :D
Spongebob en Noo Noo zitten op eitjes en de jongen van D en D zijn ook nog niet zelfstandig. Zij kunnen dan meedoen als de 2 e ronde begint of als zij eerder naar buiten gaan sluit ik een gedeelte af buiten.

De kakarikies zitten sinds gisteren in de kamervolière bij Spongebob en Noo Noo.
Vandaag heb ik Harry en Chinta uit de broedkooi gegooid.
Er liggen 2 eitjes van ze bij de potjes.
En er lagen 2 eitjes van D en D bij de potjes: alleen zat er vandaag een ei vast onder Noo Noo haar buik en is kapot  :-\
Harry is nu helemaal gek geloof ik  :-\ En er wordt niet meer gevoerd  :(
Dus ws. heb ik er 2 pappers bij wat minder is, maar goed anders blijven ze doorgaan en ze mogen toch echt niet meer.

Vanavond een half uurtje in het nachthok staan te genieten wat de koppels aan het doen waren.
Het lijkt alsof Quido en Pearl zich al een bok toegeëigend hebben en Spik en Span ook. Punkie en Pollie zijn nog aan het zoeken. De eerste 2 hebben ook al weer getreden  :D

Inmiddels word ik belaagd door 2 maffe vogels Donald en Daisy: typen valt niet mee met 2 van die monsters die overal op en in zitten  :P Mijn oren eten ze op, mijn handen, ze zitten op het toetsenbord en kruipen overal: vind het wel lachen  ;D
Minder is dat als ik de kooi maar een klein stukje open doe Donald er al uit is, hoe goed ik hem ook in de gaten houd. Hij is sneller dan ik. Valt dan niet mee om hem meteen weer terug te krijgen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




carco

Hèhè: ik hoor eindelijk Harry voeren  :D
Had vandaag al 2 keer gepapt  ::)
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Ik snap er helemaal niks van hoe het zit met blokken en eitjes en wisselen.
Gelukkig hoeft dat ook niet, als jij het maar begrijpt ;D ;D

Gezellig he van die vogels die je "helpen" met typen ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dierenfreackske




carco

Wat een herrie gisteren buiten zeg  >:(
Ik geloof dat Mork en Mindy het er niet mee eens zijn dat ze ineens opgesloten zitten in de kweekkooi. Helaas is het niet anders want Mindy is echt nog te jong om mee te kweken.

Vandaag gaat het al een stuk beter en is de volière weer leeg buiten, want ze zijn druk bij de blokken bezig  :D
En zoals ik het bekijk hebben Punkie en Pollie er al 1 uitgezocht.

Hagrid en Hedwig hebben een ei, en ik denk toch dat het ei in de volière van haar geweest is. Zonde want nu zijn er 2 kapot van haar.

Yasha zit het bouwvakkersfluitje te fluiten voor het blok  ??? En Yari slaapt alleen maar. Die is volgens mij flink in de rui geschoten: heeft bijna geen parels ook meer ineens.
Maar maakt niet uit, zij hebben de tijd.

Harry en Chinta voeren weer gelukkig  :) En Chinta heeft net haar 3e ei gelegd.

Deze liggen bij Spongebob en Noo Noo. Zij broeden geweldig. Zou heel leuk zijn als daar donsjes geboren worden en ze die op kunnen voeden.
Alleen een beetje lastig als ze los zijn, want de rest wil ook de kamervolière in en ik wil dat niet hebben.
Donald en Daisy zitten erbij en dat gaat goed, maar Damali weet dat haar ei daar ook ligt en wil in het bakje  ::)
Dus ik doe steeds de deur open als Noo Noo of Spongebob wil vliegen en daarna weer dicht. Is even behelpen, maar het werkt wel.

Dus Anke geen blokken en eitjes wissel hoor! ( nog niet, komt vast wel weer  :P )

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




smiley

Hoi

Wat goed dat Hedwig weer gewoon haar eieren heeft gelegd ,want tegen houden kan je het niet . :-\ :-\
Maar ik ben blij te horen dat het weer goed gaat bij haar !!! ;D
Bij jou is het ook begonnen het kweken ,ik hoop dat je weer een hoop mooie donsjes mag krijgen  :o :o


Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Caroline

Leuke update weer en inderdaad fijn nieuws dat Hedwig weer gewoon zonder problemen eitjes legt.

Geef je mijn kereltje een knuffie als je buiten bent??

Ik plan over een paar weken na een drukke periode hier een dagje Zuid-Holland en wil dat ook even bij jou langskomen, even genieten van je prachtige volière en knuffen met Hagrid.  :D

Groetjesssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Hier is het ook al aan de gang. :D
Hopelijk gaat het dit jaar iets makkelijker dan voorgaande jaren en hoef je niet zo veel eitjes en donsjes te wisselen. :P

Succes !!!

patty_dordtse valkjes

hoi,

en alle  weer eitjes erbij gekregen ondertussen.

ben benieuwd hoe de kriebels daar zijn  ;D


Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

carco

Verd.. waarom moeten de poppen altijd zo'n moeite doen om eitjes te leggen  :'(
Nu zit Chinta onder de lamp en ben aan het stomen.
Ook zij kan haar ei niet kwijt.

Ze blijven ook maar treden die 2  :(

Net schrok ik me een ongeluk: viel ze zo van de stok af  :-\
Gelukkig zit ze er nu weer op, maar ik wilde dat dat  :censuur ei er maar uit kwam. En nu net in de avond met een weekend voor de deur.

Update van de rest komt later.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Hè, getver ....

Ik duim voor je meis ....

Ik heb hier allemaal makkelijke eipoepers maar het lijkt me inderdaad heel erg eng om te zien, je poppetje die het zo zwaar heeft en je kan niks voor haar doen.  :-\

Sterkte.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.