5 augustus 2025, 04:14:17

Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Karin

Nou, nou, toemaar... twee Javabomen *groen van jaloerzie* Ziet er heel mooi uit hoor ! Jammergenoeg woon ik in een woonwijkje waar buitenvolières niet zo gewaardeerd zullen worden ( en heb ook wel een te klein tuintje  ::) ), maar anders had ik zeker voor mijn niet tamme valken ook een megavolière gewildt  8)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anja

Wowerdiewow wat schitterend. Dat zullen je vlakjes vast waarderen.

Liefs,

Anja

*Manon*

Hoi Caroline,

Echt prachtig is de voliere geworden!!
Daar kunnen je valkjes zich helemaal uitleven...lekker genieten van de ruimte en de buitenlucht.
Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren.

Geniet ervan!

Groetjes Manon

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mark

hoi caroline,

Je voliere is echt prachtig.
Door wie heb je hem laten bouwen?
als reclame niet mag kun je me ook pm-en.

gr
Mark

Saar

Sassie

Woooowwwww  :o :o :o

wat een enorm mooie volliere heb je voor je vogels....
Mooie Javabomen en genoeg speeltjes...

Wat zullen ze blij zijn met de ruimte die ze krijgen. Zeer mooi. ;)

carco

Bedankt voor alle superleuk reacties: ik ben zelf ook wel erg trots op de volière hoor  ;D

En Karin, ik hoop dat ik hier geen lastige buren heb, want ik ben daar wel heel bang voor dat die inderdaad gaan klagen Ik probeer dit dus zoveel mogelijk te voorkomen door de vogels gelijk aan te wennen met de nacht het nachthok in te gaan.
En de reacties tot nu toe van de mensen die het weten zijn positief.

Vanmorgen was ik dus al vroeg bij Esther en hebben we de vogels gevangen die naar mij toe moesten.
We hadden allemaal doosjes klaargezet waar ze apart in konden, alleen Punkie en Pollie hadden de eer om samen in een vervoersbakje te mogen. De rest dus in een doosje gedaan met de naam er op en doosje in een boodschappenkrat. Vervolgens in de auto geladen en naar mij toe.

Daar Punkie , Pollie , Quido en Pearl in het nachthok gezet en de as.koppels van Esther in de kweekkooien gedaan.

De 4 van mij bleven eerst in het gaas hangen en die hebben we de vlucht ingejaagd.
Punkie en Pollie hebben we later in het voorste gedeelte gezet waar ze de rest van de dag bleven. Zij zijn nog wel in het middelste deel geweest, maar hebben het meeste op het trappetje op de boom gezeten. Leuk is dat Punkie gewoon nog netjes bij me opstapt en op mijn schouder kwam zitten. Pollie vindt dit minder, maar deed dat eigenlijk toch al niet.
Bij Esther was er niets aan de hand met de 2, maar ze zitten nog geen halve dag hier of meneer en madam zitten al te wippen op de boom samen  :o Die 2 voelen zich hier dus wel thuis  :D

Quido en Pearl bleven in het stuk bij het nachthok en vooral Quido heeft zich bijna niet bewogen  ::)

In de kweekkooien is het de hele dag een gegil geweest  :-\
Ergens wel logisch ook, want bij Esther waren allemaal nieuwe koppels aan het vormen inmiddels, die dus niet echt de bedoeling waren en die zijn nu uit de volière gehaald en in een '' klein'' kooitje geduwd met een andere partner. Nou ja het is niet anders, en ze zullen vast wel wennen.

Het heen en weer roepen is ( nog) niet echt gebeurd.

Punkie en Pollie op de trap

Quido en Pearl op het randje van het verlaagde stuk. Quido zat daar best en leek wel een wassenbeeld.

Het is wel zoeken hoor 4 van die vogels in dat stuk.

Groetjes: Caroline.

P.S. Foto's van de valken in de kweekkooien heb ik wel gemaakt, maar zijn niet echt mooi geworden omdat ze zo gestrest waren, die komen nog wel van de week.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Caroline ....aaaach, het zal zeker de moeite lonen he...alvast veel plezier met de nieuwe voiliere en valkjes, en hoop dat ze het snel gewoon zijn in hun mooie heerlijke voiliere!
Ja, hopelijk zijn  de valkjes ondertussen bekomen van de stress he!! Grtjs. Ann

ManjaV

Hoi Caroline,

Wat een geweldige foto's zeg! :D Zo lief van Punkie en Pollie en Quido en Pearl! :D En ja, zoals ik je al smste, je voliere is gewoonweg geweldig! Zo een mooie heb ik nog nooit gezien!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Geweldig je foto's.

Hoop dat ze al wat gewend zijn aan hun luxe onderkomen.

Liefs,

Anja

Marian

Hoi Caroline,

Hebben ze een mega grote en gave voliere, gaan ze op een trappetje zitten ::) ;) :D ;D
Ben benieuwd naar nog veel meer mooie foto's :D
Wat zul jij genieten!!!

Groetjes, Marian

patty_dordtse valkjes

hoi,

zijn ze al gewend aan hun nieuwe vlucht.

vind je ze makkelijk of moet je zoeken hihi ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

*Esther*

Zooo heeej,

Wat mooi om te zien! En inderdaad slim om ze gelijk te wennen aan het nachthok. Dan heb je er in iedergeval alles aan gedaan om overlast te voorkomen.
Ik zie op de laatste foto dat je de tussenschotten er uit hebt gehaald.
Ik heb ze deze zomer hier thuis er niet tussen gezet omdat ze dan evengoed naar elkaar gingen roepen. Ik hoop dat de koppels zich nu zo gehecht hebben dat ze de komende zomer gewoon bijelkaar kunnen blijven zonder gerommel over en weer.
En zoveel koppels heb ik ook niet meer ivm de herrie. ;)

Ik moet nodig gaan poetsen in de blokhut ;)

gr Esther