Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Hey, je bent er weer, fijne vakantie gehad??

Met de valkjes alles goed gegaan??

Groetjesssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Ben ook heel benieuwd hoe het was :D

En hoe gaat het met alle valkjes? :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Hoi,hoi

We zijn zaterdagochtend al vroeg thuisgekomen.
De vakantie was heerlijk op een wespenplaag na die daar heerste  :-\
We zijn in de Ardeche geweest en hebben mooi weer gehad, en het was een prachtig gebied daar.
Brutus mocht dit jaar voor het eerst mee wat heel goed ging. Heeft zelfs mee gekanood met ons  ;D
Heeft alleen een klein ongelukje gehad. Beest is ook zo dom af en toe. We hadden een vlonder voor de caravan met een trapje bestaand uit 2 treetjes. Op een avond kwamen Hans en Jeroen voor vandaan waar iets te doen was en sprong Brutus in zijn enthousiasme naar Hans toe en miste toen de laatste trede van het trapje. Zijn pootjes zijn dubbel geklapt en hij had allemaal bloed in zijn bek zitten  ::) Gelukkig kon hij al snel weer lopen en leken zijn tanden ook nog allemaal heel te zijn. Ze zeggen wel eens dat de huisdieren op hun baasje lijken of andersom  :-X

Met de valkjes gaat alles goed. De 3 jongen die bij Kirsten zaten zijn alle drie verhuisd en die hier nog zitten staan nu apart boven. Alleen wil Binky nog steeds niet echt eten en blijft hij heel klein. Ik hoorde hem nog wel gevoerd worden, maar hij is inmiddels 8 weken en ik zou toch denken dat hij het zelf wel kan? Vanmorgen heb ik hem wat pap gegeven in ieder geval. De andere 2 lijken wel zelfstandig te zijn.

Een van de poppen heeft weer een ei gelegd en ik ben bang dat dat toch Pollie weer geweest is want ik zie dat die nog steeds aan het treden (en gillen  >:( ) zijn.

De cathi's boven hebben ook alweer eitjes:die had ik voor de vakantie net weggehaald omdat ze het broeden weer zat waren. Zaterdag lagen er 4,nu hebben ze er inmiddels weer 1 opgevreten. Geen idee wat ik daar nu mee aanmoet! Ik denk dat dit de 4e keer al is van het jaar of zo  :-\

Hagrid heeft zichzelf aan 1 kant gekortwiekt:is alle vleugelpennen links kwijt en kan dus niet meer vliegen.
Net zoals Noo Noo trouwens die zoals altijd na de vakantie een beetje topzwaar geworden is. 143 Gram  :o :o
De rest is ook een beetje het vliegen verleerd geloof ik.

Yari heb ik voor het eerst de kooi uitgehaald in de kamer en dit ging heel erg goed. Hij blijft gewoon op mijn schouder zitten:vloog alleen weg omdat hij Brutus heel erg eng vindt en die kwam kijken. Yari woog voordat we weggingen 81 gram en is er nu ook 101  :o

Met de kleine chin is ook alles goed.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

Wauw je hebt zwaargewichten!!
Onze Lola is ook meegeweest op vakantie, is ons ook goed bevallen.
Is voor jou de kweek nu klaar of heb je nog ergens eitjes liggen?

gr Esther

ManjaV

Hey Caroline,

Geweldig dat je het zo leuk hebt gehad!
En gelukkig gaat het weer goed met Brutus.

De valkjes zijn inderdaad zwaar zeg ;D maar na een weekje vliegen zullen ze ook wel weer op hun normale gewicht zijn.

Wel apart dat Binky zo klein blijft. Was hij ook al gereserveerd?

Leuk dat Yari al best tam is. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Citaat van: *Esther* op 10 augustus 2009, 10:45:32
Wauw je hebt zwaargewichten!!
Onze Lola is ook meegeweest op vakantie, is ons ook goed bevallen.
Is voor jou de kweek nu klaar of heb je nog ergens eitjes liggen?

gr Esther


Leuk dat Lola ook mee mocht met jullie op vakantie  :D

En hier is de kweek klaar:als ik zo terug kijk mag ik eigenlijk niet klagen en is het over het algemeen best goed gegaan.

Citaat van: ManjaV op 10 augustus 2009, 11:01:23
Hey Caroline,

Geweldig dat je het zo leuk hebt gehad!
En gelukkig gaat het weer goed met Brutus.

De valkjes zijn inderdaad zwaar zeg ;D maar na een weekje vliegen zullen ze ook wel weer op hun normale gewicht zijn.

Wel apart dat Binky zo klein blijft. Was hij ook al gereserveerd?

Leuk dat Yari al best tam is. :D

Groetjes,
Manja


Alle kleintjes ,dus ook Binky, waren al een tijdje gereserveerd en de nieuwe eigenaren wachten met smart totdat ze mogen verhuizen  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Fijn dat alles goed is gegaan in de vakantie, en het ongelukje met Brutus is mee gevallen.  :o

Arme Noo-Noo en Hagrid, hopelijk zijn alle slagpennetjes snel weer terug.

FIjn dat thuis en bij Kirsten met de valkjes ook alles goed is gegaan.  :)

Wanneer starten jullie met de volière??

Alvast succes.

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Welcome back !!  :D

Leuk dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.  :)
Jullie zullen wel flink geschrokken zijn met het ongelukje van Brutus,gelukkig dat het meeviel achteraf.
Wespen !!! Verschrikkelijke beesten !!  >:(
Met de valkjes is op het eigenkortwieken na ook goed.
Te zwaar worden tijdens een vakantie is een teken dat ze toch ook goed te eten hebben gehad.  :D
De xtra grammetjes vliegen ze er ook wel weer af.  :)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Hermien

Ha, weer thuis! Ga ik je vanavond ff bellen om álles over de vakantie te horen. Ach, arme Brutus. Had-ie niks gebroken? Blijft toch heftig, hè, wanneer er iets met je huisdier gebeurt? 'k Weet er inmiddels weer alles van.

Tot fnafut!

                              :-*   :-*   :-*

*Manon*

Hoi hoi,

Fijn dat jullie zo'n fijne vakantie hebben gehad en dat het met Brutus zijn ongelukje mee viel...

Groetjes Manon

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Woensdag is eindelijk Binkie verhuisd!
Samen met Kirsten zijn we naar Rotterdam gegaan met 3 jonge valkjes  :D
Shuma ging naar Conny , Binkie en Balou (vriendinnetje voor Binkie) naar een nicht van de vriendin van Conny. De laatste 2 lijken bij het nieuwe baasje al helemaal verliefd te zijn!

Donderdag zijn Kirsten en ik samen naar Bonnie geweest om Yasha te gaan halen. Wat is ze in het echt mooi!! Echt geweldig!
Ze is wel echt een volièrevogel en vindt het helemaal niet leuk in het kleine kooitje bij Yari  :-\
Ze vindt het al wel heerlijk om gekroeld te worden als je haar eenmaal vast hebt, maar ze moet eerst nog even een cursus tam worden krijgen voor ze de kooi uit mag.

Yari wordt steeds brutaler: als ik met Yasha in de kooi bezig bent springt hij al op mijn arm.Hij kanbbelt dan even aan mijn armband om vervolgens langs mijn arm omhoog te klimmen en de kooi uit te piepen  :P
Hij vliegt al lekker mee met de rest,laat zich ook buiten de kooi kroelen en komt zelfs al bij me zitten.
Hij bekijkt alle poppen eens goed en fluit vervolgens hele melodietjes voor ze. En vooral Spongebob lijkt hij leuk te vinden. Andersom dus niet bepaald geloof ik  ::)

Gisteren heb ik Punkie en Pollie bij Esther in de volière gezet: straks zit het daar helemaal vol met vogels van mij  ::)  :-[ Dit leek ons(nou ja vooral mij dan) beter zodat zij dan van het jaar in ieder geval naar buiten kunnen. Ze bleven maar aan de wip en ik hoop dat nu de rust wat terug komt hier,want nog een winter met ze binnen zitten wordt hem niet geloof ik. Ze lijken het daar wel naar de zin te hebben. Pollie was alleen steeds abuis en ging naar het verkeerde mannetje toe  ;D Mag ze niet want dit is haar broer. Je zag de verbazing op het koppie:is dit nu mijn ventje of toch niet  ???

Er is wel contact met een stratenmaker, maar die moet nog langskomen om alles op te meten en dan moeten ze daar nog mee beginnen. De planning voor de tuinhuisjes zou week 37,38 zijn, maar ik denk niet dat we dat gaan redden.







Groetjes: Caroline.


Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Caroline,

Nou, Yasha is heel mooi valkje zeg :D
Ik denk wel dat het je gaat lukken om haar tam te maken. Het is je bij Yari ook gelukt!
Wat een leuk koppeltje om zo te zien bijelkaar. Ik hoop dat ze voor elkaar gaan vallen!

En Punkie en Pollie zijn nu echt naar Esther! Kunnen ze lekker vliegen in Esthers voliere en dadelijk dus ook in de jouwe. :D
Grappig dat Pollie zich vergist in wie haar mannetje is.  ;D
Zo zie je maar dat ze goed kleuren kunnen zien. :D

Ik ben heeeeeeeeeel benieuwd wanneer je voliere er eindelijk zal staan.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki