Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

ManjaV



MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Ik had je nog niet gefeliciteerd.  :-[ :-[
Even snel........

Gefeliciteerd met de 3 donsjes !!!  ;D
Leuk 2 albinootjes.  ;D

Vind die ene de pap al een stukje lekkerder ?

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Net is er iemand langs geweest voor de volière: we hebben eindelijk iemand gevonden die alles tegelijk kan maken  :D
We willen nl.voor aan de volière een tuinhuisje/blokhut, maar ook nog een gewoon tuinhuisje voor in de tuin en voor de quads van de mannen een soort van garagebox. Maar wel zo dat alles bij elkaar past.
We zijn er nu helemaal uit geloof ik en als alles mee zit en goed gaat gaan ze eind augustus beginnen.Zit ik wel precies of de valkjes dan nog voor de winter naar buiten kunnen. Nou ja:voelt ook wel een beetje dubbel.Aan de ene kant wil ik ze best nog een jaartje binnen houden, aan de andere kant wil ik ze zo snel mogelijk buiten hebben.

Het wordt een tuinhuisje van 3 x 2 die in 2en wordt gesplitst als nachthok en berging/sluis. In de sluis komt dan nog een stellage met 3 (broed) kooien op elkaar.
De vlucht wordt 5,75 lang(we wilden eerst 6 meter, maar dan kan het zonnescherm niet helemaal uit) en 1.50 meter breed.In deze vlucht komen 2 deuren zodat ik deze in 3en kan splitsen tijdens het broedseizoen.De deuren kunnen natuurlijk ook helemaal open zodat er 1 lang gedeelte ontstaat.

Nu de kleintjes dan!
Bij Hagrid en Hedwig is het oudste pleegdonsje wat er ligt een bontje (cinnamon denk ik), de oudste van Hagrid en Hedwig is een (cinnamon)opaline witmasker en natuurlijk de albino.
Het bontje van Manja gaat nog steeds niet lekker. Het bedelt niet en krijgt zodoende ook geen eten en zit volledig aan de pap. Groeien doet het nauwelijks :weegt maar 13 gram en is van 6 juni. Ook de oogjes zijn nog niet open. Dus ik betwijfel nog steeds of het het gaat redden.

Bij Derrick en Damali is het oudste pleegdonsje ook een (cinnamon)opaline witmasker, dan de albino en de jongste kan ik nog niet zien(bontje zou wel leuk zijn  :-[  :P )

Het kleintje van Derrick en Damali zelf vindt de pap nog steeds niets, maar hij heeft weinig keus, want veel eten doet hij ook nog niet.

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Anke

Hoi,
Dat klinkt goed de voliere zo :)
Fijn dat het goed gaat met de valkjes.
Hopelijk gaan de papkinderen wat beter groeien.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Je update is van 22 juni.  ;)

Je volière wordt gaaf, zoals je het beschrijft.  :o

Geweldig, allemaal verschillende jongen van H & H .... ben heel erg benieuwd.   ::)

Balen van het kleintje, 16 dagen oud, 13 gram is inderdaad in triest.  :'( Sterkte met hem.

Succes met je kotertjes.

Groetjesssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

22 juni 2009, 22:24:59 #4940 Last Edit: 23 juni 2009, 07:25:54 by carco
Citaat van: Caroline op 22 juni 2009, 22:12:22
Je update is van 22 juni.  ;)



Groetjesssssssssssss


Thx heb het veranderd  ;)

Vergeet ik nog te melden dat Hedwig wèèr op 3 eitjes zit.
De eerste 2 zijn niet bevrucht:toen volgde ze Hagrid door de hele kooi hen met haar kont omhoog  ::)
De volgende zouden dat wel eens kunnen zijn,maar die haal ik weg.
Mocht er iemand zijn die deze eitjes wil,dan hoor ik het wel. Ik bewaar ze even voor de liefhebber anders gaan ze de prullenbak in.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Yvon

Hoi hoi

Hmmmm,dat wordt een kwijlbakkie meenemen als de voliere af is.  ;D ;D
Ik ben ook wel benieuwd naar de kleintjes.
Foto's ??  ;D
Anders kom ik vandeweek ze wel even int eggie bekijken.  :)
Als je tijd en zin hebt.  :)

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

smiley

Hoi Caroline

Wat heerlijk dat de plannen nu rond zijn en dat er in augustus .de voliere komt die je zo graag wilde voor je valkjes . ;D ;D
Heerlijk de ruimte en lekker buiten wat willen ze nog meer.
Misschien kan je ze de winter nog binnen houden en dan in het voorjaar naar buiten doen. ;) :P ???
Maar ik hoop dat we een goede nazomer krijgen dan kunnen ze nog dit zelfde jaar naar buiten.. ;D ;D
Zal voor je duimen dat de bouw voorspoedig zal verlopen .

Groetjes Conny


bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Marian

Hoi Caroline,

Leuk vooruitzicht lees ik hier!
Fijn dat je de voliere gaat krijgen die je graag wilt.
Wel triest te lezen dat een donsje niet wil groeien :-\
Ja, foto's, is een goed idee van jou, Yvone :D

Groetjes, Marian

carco

Gisteren tegen 1 uur had ik de kleine van Manja al 3 keer gepapt! De krop was binnen 1,5 uur al leeg. Het enige dat ik nog kon bedenken was om het weer over te leggen naar Derrick en Damali. Daar zijn de kleintjes nu meer van zijn grootte en soms zag ik hem wel met het koppie omhoog om eten vragen, maar kreeg hij niets.
Ik heb hem dus in de middag daar bij gelegd. Hij is wel gevoerd daar en eind van de dag zag ik zelfs dat er een oogje open ging  :D
Hij had weliswaar niet zo'n grote krop als de rest, maar oké.
Alleen vanmorgen zag ik dus nog zaadjes in de krop zitten:geen idee dus of deze nog niet geleegd was of dat hij al gevoerd was.Dit moet ik vandaag dus even aanzien of er meer voer in komt.

Volgens mij is de jongste van Hagrid en Hedwig ook een (cinnamon) opaline witmasker.

Zelf denk ik dat de oudste een opaline witmasker is(dus een man) en de witmasker daarop een cinnamon is(geslacht onbekend).

Ik heb alleen wat foto's van de jongen bij Hagrid en Hedwig,die bij Derrick en Damali liggen zal ik vandaag maken.


Pleegbontje (cinnamon?)


opaline witmasker man?


albino pop


pleegbontje van Manja

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




hilde

ach hoe schattig


groetjessssssss

carco

Alleen even een fotootje van beide nesten  :D


Bij Hagrid en Hedwig:albino wordt prima gevoerd, maar blijft nog steeds wat klein.


Bij Derrick en Damali is de albino juist het grootst en de oudste het kleinste.Het bontje van Manja is echt niets: de krop verteert de zaadjes niet,alleen de pap. Ik denk dat dit niet lang meer kan duren zo  :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ach, wat een lieffies!!  :-* :-* :-*

De kleine van MAnja .... is echt eng klein, ik geloof niet dat ik ooit een valkje heb gezien met zo'n grote achterstand.

Sterkte ....
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Hoi Caroline ook al voliere plannen :D
Als ik het zo lees van het tuinhuisje lijkt het wel een beetje op dat van mij :)
Je donsjes zijn al groot zeg!! wat gaat dat hard joh!!
Ik ben benieuwd naar je voliere als tie klaar is.
Groetjes Petra

*Yvon

Hoi hoi

Wat kan het toch raar groeien allemaal.
De 1 hoort groter tezijn en de ander weer iets kleiner.
Zolang ze maar groeien.  :)
Nu hopen op een wonder voor het donsje van Manja.  :-\

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >