Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

carco

Zover ik kan zien zijn bij Pollie en Punkie alle 5 de eitjes bevrucht  :D
Die van Yaron en Lizzy zijn niet zo rood als die van zichzelf, maar toch zie ik er adertjes door heen lopen. Over een dag of 2 maar weer kijken,dan moet ik het vast beter zien.

Bij Harry en Chinta lag vandaag het 5e ei en zijn er zeker 3 bevrucht: degene die op dezelfde dag gelegd is als die van het pleegei van Y en L ziet er veel roder uit dan bij Punkie en Pollie. Omdat ik wel dacht dat Chinta nog een ei zou leggen wilde ik toch kijken. En..ik heb haar zowaar uit het blok moeten tillen, want ze kwam er echt uit haarzelf niet uit  :D
Hopen dat ze het vol blijven houden nu ::)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

irma

Hoi Caroline,

Die kromme staarten dat hadden sommige bij mij ook dat komt omdat ze al die tijd in het broedblok zitten.
Succes met het kweken.

Groetjes,
Irma

Gloria en Lujo

*Esther*

Anke

Hoi,
Gaaf hoor al die bevruchte eitjes ;D
Fijn dat Chinta nu wel wil broeden!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

carco

Citaat van: irma op 25 oktober 2008, 15:40:47
Hoi Caroline,

Die kromme staarten dat hadden sommige bij mij ook dat komt omdat ze al die tijd in het broedblok zitten.
Succes met het kweken.

Groetjes,
Irma

Bij mij gaat het om 2 potjes: ik gaf al eerder aan dat ze het in de broedblokken bij mij ook vaak hebben:zij zitten dat dus niet  :-\
Vandaar dat ik ook schreef dat het ws. wel met broedsheid te maken zal hebben.

Bij Punkie en Pollie is alles duidelijk bevrucht:gisteren zag ik het 2e eitje constant bewegen: zó mooi om te zien :)
Bij het eerste eitje van Yaron en Lizzy heb ik een beetje mijn twijfels of dat goed ontwikkeld:ik zie aan één kant rood en de bovenkant geel zeg maar. Ik zag dat van de week ook, maar weet eigenlijk niet of het om hetzelfde ei ging.
Die 2 zijn er echt niet af te branden :zitten dag en nacht samen in het blok  :D

Bij Harry en Chinta lag vanmorgen het 6e (!) ei er. Het 4e ei is niet bevrucht en heb ik vandaag vervangen door een ei van Yaron en Lizzy.Wat dat betreft is het mooi dat ze zelf zo veel eitjes gelegd hebben anders wordt het verschil te groot. Bij het 5e en 6e ei heb ik dus ook mijn twijfels of ze dan wel bevrucht zijn, maar ik durf die dan niet meer zo goed om te wisselen ivm het grote leeftijdsverschil wat dan op zou kunnen treden.
Zij lijken het nog steeds goed te doen samen  :)

carco

Ik vraag me af of ik toch het 4e eitje van Harry en Chinta niet tè snel weg gehaald heb: het 5e eitje is nl wel bevrucht :-\
Nou ja niets aan te doen als het zo is:er was echt nog niets aan te zien.
Alleen heel erg balen het eerste eitje heeft een grote deuk overdwars zitten  :( Ergens vind ik het niet eens zo gek, want er ligt geen zaagsel meer om de eitjes heen dat graven ze allemaal weg. Het eitje is nog wel helemaal heel :snel wat nagelverharder(bij gebrek aan nagellak  ::) ) er op gesmeerd en er het beste maar weer van hopen.

Bij Punkie en Pollie lijken toch alle eitjes goed te ontwikkelen :D

Anke

Hoi,
Spannend hoor al die bevruchte eitjes :)
Wanneer schouw jij de eitjes?
Ik vind dat je na een dag of 4 pas echt goed kan zien of er adertjes in lopen.
Maarja H&C waren niet heel trouw aan het broeden, dus misschien duurt het dan wat langer voordat je wat ziet?

Ik duim voor je dat het eitje met nagelverharder zich goed blijft ontwikkelen!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

♥Debby♥

Tjeeeh.. en ware EI-EXPLOSIE hier..  ;)

Gaaf hoor.. spannend!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Hermien

Dat noemen wij dan in vaktermen een

E(I)XPLOSIE....

en ondertussen begin ik me hier op het topic een beetje eiïg te voelen.... 

:(   :o   ::)   :P

carco

Toen ik net thuis kwam kwamen Harry en Chinta even samen uit het blok. Snel dus even naar de eitjes gekeken. Liggen er ineens 7  :o  :o
Het eitje met de deuk is nog steeds heel gelukkig en de andere 3 zie ik nog mooi rood.
In het 6e ei en in het pleegei zie ik nog niets.Het 6e ei is ook een heel erg raar ei met een grote punt er aan.
Ik vind het er nu wel genoeg hoor die ze gelegd heeft: ik verwacht niet dat alles uit komt, maar vind het voor haarzelf wel erg veel worden nu.

*Yvon

Hoi hoi

Nou wie weet komt het 8ste eitje er ook nog wel aan.  ::)
Jij kan het wel genoeg vinden,maar tegenhouden gaat zo moeilijk.  :-\
Hopelijk houd ze het bij die 7.

Vanaf wanneer kan het eerste donsje gaan komen ??

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Ik baal er een beetje van dat ik het ene eitje van Harry en Chinta verwisseld heb:ik denk dat ik het achteraf toch te snel gedaan heb.
Want ook het 6e,rare puntei is bevrucht en die Van Yaron en Lizzy dus niet :-\ Nou ja het is niet anders.
Bij het ei met de deuk heb ik mijn twijfels dat het nog ontwikkeld:dat begint iets te verkleuren lijkt het, maar ik heb het even uit het blok gehaald om goed te kijken en dan is de kleur wel mooi.De rest van de eitjes lijkt het goed te doen.
Nu pa en ma nog  ::)
Nou ja het is al heel wat dat ik Chinta dus van de eitjes af moet tillen, want uit zichzelf komt ze het blok niet uit :D ( Ik kijk in de ochtend met eten geven omdat het dan ook nog donker is en ik het beter kan zien,Harry zit dan nog op stok.)

Ook de eitjes bij Punkie en Pollie lijken het goed te doen.

Vanaf as. zondag kunnen ze al uitkomen.