Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

imv



Hoi hoi,
Ik kom je even een  knuffel brengen  :-*



Irene


Dierenfreackske

Hoi Caroline , ik ook , hopelijk kan je een beetje slapen ook deze nacht !



Jacoba

Hoi Caroline,

Ik heb steeds je boekje gevolgd maar de laatste tijd niet want ik kon hetzelf door omstandigheden allemaal niet meer bijhouden. En dus lees ik nu pas dat je moeder is overleden; gecondoleerd.

De herinneringen blijven en daar is gelukkig voor jullie nog een leuke aan toegevoegd namelijk Blijdorp.
Ik wens je heel veel sterkte bij moeilijke dingen die nog komen gaan.
Groetjes Jacoba

carco

Het gaat redelijk hier.

Het huis bij mijn moeder is bijna leeg en kaal  :-\

Het lijkt erop dat ik nu echt met het verwerken kan gaan beginnen Ik ben moe , heel moe. Maar goed we komen er wel.

De valkjes gaan goed: maar soms ben ik in staat om Punkie zijn kleine nekje om te draaien  :-[ Vreselijk! Ik hoop niet dat hij zo blijft gillen: ik kan me goed indenken dat mijn moeder haar gehoorapparaatje soms uit zette.

Eigenlijk niet veel te vertellen verder, behalve dat ik 4 jonkies van Irene heb staan hier die tot vrijdag op vakantie is.
Stuk voor stuk hele lieve valkjes  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Manon*

Hoi Caroline,

Dat je moeder ziek was dat had ik ergens gelezen.... maar dat het zo snel ging had ik niet kunnen bedenken  :-[
Lees ik nu pas dat je moeder is overleden... Sorry voor mijn late reactie  :-[

Ik wil je condoleren met het verlies van je moeder en ik wens je heel veel sterkte om dat een plekje te geven.



Liefs Manon

Caroline

Lijkt me verschrikkelijk moeilijk, het huis leeghalen van je ouders.  :-\ :'(

Ik hoop dat je nu een beetje alles kunt gaan verwerken. Je moet echt tijd voor je zelf gaan nemen hoor meis.

Misschien een stomme vraag maar mogen de valkjes van je moeder bij je blijven??

Wel balen dat ie zo gilt.  :o >:( Nemen de rest het niet over??

Ik duim voor je dat het snel minder gaat worden.

Succes met je logébabies!!!!

Dikke knuffel!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Citaat van: Caroline op 24 september 2008, 20:08:06



Misschien een stomme vraag maar mogen de valkjes van je moeder bij je blijven??

Wel balen dat ie zo gilt.  :o >:( Nemen de rest het niet over??

Ik duim voor je dat het snel minder gaat worden.



Dikke knuffel!!  :-*


Weet je , je had die vraag al eerder gesteld en ik kan het je antwoord daar nog (niet) op geven.
Ik heb eigenlijk heel weinig met ze op , maar omdat ik via hen wel weer een emotionele band heb via mijn ouders vind ik het ook weer moeilijk ze weg te doen.
Het gillen hebben ze eigenlijk altijd al gedaan: ik heb ze hier ook eens een vakantie te logeren gehad en toen was het ook al zo erg. Ik ben dus bang dat ik het ze ook niet afgeleerd krijg(zal ook niet weten hoe  ::) )
Hans heeft al heel weinig met de valkjes op en het wordt gewoon veel te veel hier in huis  :-\

Ook ben ik bang, wat jij ook al aangeeft dat de rest het over gaat nemen.

Ik zit al te peinzen en te piekeren om dan maar buiten een volière te bouwen volgend jaar, maar vind aan de andere kant het toch ook wel gezellig de valkjes binnen.Alhoewel ik ook wel eens knetter wordt van de herrie:dus ik snap ook best dat Hans dat helemaal wordt.
Moeilijk,moeilijk.
Hans had een volière al eens eerder voorgesteld en er dan desnoods 2 of zo binnen te houden.Maar wie dan?

Ik kan er op het moment nog even niet uitkomen:mijn zus is heel nuchter wat dat betreft,en heeft zo iets van doe die 2 lekker weg. Maar op het moment kan ik het nog niet.

Ik kan je dus geen antwoord op de vraag geven: zit momenteel ook daar wel een beetje mee in mijn maag  ::)

Blijven ze allemaal binnen wil ik in ieder geval wel een grotere volière hebben, waar ik me al een beetje aan op het oriënteren ben.

Gisteren zijn ze van Georgië geweest (eindelijk) om te kijken wat ze kunnen gebruiken. Ze hebben al wat dingen mee genomen en volgende week halen ze alles op.

Zelf heb ik nog een schilderij meegenomen en wat plantjes die hier een mooi plekje gaan krijgen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Caroline

Ja hè, ik herinner me nu ook dat ik het je al eens vroeg, sorry.  :-[

Ik kan me je dilemma goed voorstellen.  :-\ Zeker als je niks met ze hebt. Ik heb dat hier met Oilily, ook van mijn ouders .... ik heb daar ook niks mee maar och, ze is ook niet lastig .... weg doen zal ik dus ook niet maar kan me voorstellen als het een vervelend krijsend beestje was geweest ik zoiets had van toedeledokie, ga jij maar ergens in een volière de longetjes uit je lijf krijsen.  >:(

Sterkte met het nemen van voor jou de juiste keuze.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

Hoi hoi,
Ook ik zou toch kiezen voor de rust in huis. Hoe moeilijk het nu ook is.
Er zijn vast meer dingen die ook herinneren aan je ouders...

:-* Irene

Hermien

Het is inderdaad een enorm dilemma waar jij voor staat. Ik kan zó goed begrijpen dat je het krijsende beestje (of zijn het er meer?) niet binnen kunt houden. Ook begrijp ik dat je in geval van een buitenvolière niet zou kunnen kiezen wie van de valkjes de deur uitgezet gaan worden. Moeilijk, moeilijk. Het zou mooi zijn wanneer er een kweker in de buurt woont, waar je de krijser naar toe kunt brengen en zo toch nog af en toe kunt bezoeken. Misschien ben je er zelfs al over een maandje of wat aan toe om afstand te doen van mama's valkje. Als je gaat merken dat de herinneringen aan je moeder alleen maar mooier en draaglijker worden en je weer met een glimlach kunt terug denken aan de goede tijden die je met je ouders hebt gehad. Maar zover is het nu dus nog niet. Je moeheid is ook zo herkenbaar en voel je al een leegte in je hart en hoofd? Bel me gerust als je eens ff weer van je af wilt praten, hè? Vanavond ben ik thuis, morgenavond niet, zondagavond weer wel.

Sterkte en een knuffel van vliegmaatschappij:

G.G.S. & B.


Mara

Hoi Carco

Ik kan me het dilemma goed voorstellen hoor en wat vervelend dat Punkie zo doet krijsen.

Heel veel sterkte met de laatste loodjes wat betreft het huis leeg halen en zo.

Mara

carco

We zijn er uit wat de valkjes betreft.

Hans is al een tijdje de herrie binnen meer dan zat en met deze 2 van mijn moeder erbij is het niet meer te doen. Trouwens ik zelf vind het ook te veel worden.
Dus gaan we een buitenvolière bouwen die Hans zelf helemaal gaat ontwerpen  :D
De plannen liggen er al en hij weet ook al zo'n beetje hoe hij het wilt doen. We hebben voor ons trouwens eens kippen gehad die ook een bungalow hadden en zo gaat dit weer worden.
Er komt oa. een tuinhuisje met daaraan vast een nachthok en sluis en dan de volière die ik in delen wil kunnen splitsen zodat ik koppelsgewijs kan broeden in de zomer.(Hooguit 2 koppels bij elkaar.)
Van de valken die we nu binnen hebben ga ik geen onderscheid maken en wil ze allemaal naar buiten doen. Ik wil dan een eigen kweekvalkje aan gaan houden om die binnen te houden en die lekker tam maken. Eerst proberen met 1 gaat dat niet een koppeltje.

Voor mijn potjes Spongebob en Noo-Noo wil ik proberen een man aan ze te koppelen en voor de laatste weet ik al wat ik wil
Voor Spongebob nog even verzinnnen ,maar dat wordt ws. iets met cinnamon er in zodat ik dan toch de geslachten weet.
En of het dan bont is of gewoon cinnamon ga ik nog even berekenen ;)

Ik heb er eigenlijk erg veel zin in nu toch wel alhoewel ik er altijd tegenop zag omdat ik graag de vogels binnen heb.
Maar met onze tuin zou je wel gek zijn om geen volière te bouwen en het is een goede oplossing dat Punkie en Pollie niet weg hoeven.

Gisteren heb ik Harry en Chinta en Punkie en Pollie een blok gegeven. Chinta is er nog niet ingeweest:vraag me af of ze het van Harry mag :-\ Alhoewel ze er af en toe half inhangt en hij dan wel mooie melodietjes fluit voor haar.

Punkie en Pollie kropen er al snel samen in ,maar helaas gilt Punkie nu nòg meer ::) Ik hoop eigenlijk dat dat het door het blok minder gaat worden  :-X

Vrijdag is de oplevering van het flat van miijn ouders:het begint steeds meer een gewoon huis te worden.
Gisteren was echt alles weg en kaal op 2 kasten na. Helemaal niet meer het huis waar ik mezelf 42 jaar zo heb thuis gevoeld :'( Zo vreemd ineens.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Geweldige plannen zeg!
Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken.

En het huis van je ouders...  :'( moeilijk hoor.

:-* Irene

irma

Hoi Caroline,

Leuk voor je dat er een buitenvoliere komt en ok het is even wennen in het begin maar als ze eenmaal buiten zijn zal je blij zijn dat je al die troep en de herrie die ze maken niet meer binnen hebt. ;D

groetjes Irma :)


Gloria en Lujo

Caroline

Wat een geweldige leuke plannen, klinkt erg goed allemaal.

EN het huis van je ouders .... kan me je verdriet zo goed indenken, verschrikkelijk lijkt me dat.  :'( :'(

Sterkte vrijdag.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.