Valken-avonturen: hier mag een slotje op!

Gestart door carco, 13 februari 2004, 01:05:54

« vorige - volgende »

Caroline

Ik ken er nog één.  :-\ :-[

Hij eet op het moment wel de haver uit het gekiemde kiemzaad.  :D

Maar blijft hierdoor niet op de gewicht.  :-\

En onze bange vermoedens waren juist .... zijn kleine broertje George doet het al zonder papa en mama.  ;D ;D

Ik weet het niet meer .....................
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

carco

Slik..ik ook niet.

Ik heb hier de grote lut maar weer terug gezet, alleen is die nog maar 6 weken.
Ik heb hem wel iets trosgierst zien eten en hij at wel wat zaad uit mijn hand.Eigenlijk wilde ik hem er dus maar uitlaten,mits het niet ware dat Derrick vanmiddag weer helemaal overtuur was en dat vind ik toch wel erg zielig  :-[
Hij werd gelijk helemaal volgepropt  :)
Ik probeer het eind van de week, begin volgende week nog wel eens.

De kleine zit nog steeds niet op stok  :-\
Zal wel goedkomen neem ik aan, want hij kan wel op 1 vinger zitten: de kooi is er nu ook niet zo geschikt voor denk ik om 3 valken op stok te laten zitten(iets te klein)  ::)
Nou ja we zien wel.

Ik neem aan dat er 4 eitjes zijn, maar ik mocht nog geen blik werpen vandaag  8)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Hoi hoi,
Nou, als Hagrid nou een klein beetje  ::)  tempo maakt kunnen we Hagrid en George saampjes op gaan halen  ;D ;D

Wat betreft de grote lut (heb je nog geen namen doorgekregen? ) KOMT GOED!!!

groetjes iRene

ps.. waar ben je toch?? heb je het zo druk?

*Yvon

Hoi hoi

De kleine nog niet op stok ?  ::)
Ach komt vanzelf goed als hij weer een paar daagjes ouder is.  ;) :D
De grotere is toch al aardig opweg om zelfstandig te worden.
Dat gaat helemaal goed komen,zo ook ooit eens met Hagrid.  ;) ;D

4 eitjes alweer !!  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

carco

Citaat van: imv op 13 mei 2008, 20:54:13
Hoi hoi,
Nou, als Hagrid nou een klein beetje  ::)  tempo maakt kunnen we Hagrid en George saampjes op gaan halen  ;D ;D

Ik hoop het en anders kan ik nog wel mee hoor  ;D

Wat betreft de grote lut (heb je nog geen namen doorgekregen? ) KOMT GOED!!!

Nee, die verzint ze pas als ze ze een tijdje heeft zodat ze weet wat voor naam er bij de birdies past. Is voor mij alleen wat lastig  ::)

groetjes iRene

ps.. waar ben je toch?? heb je het zo druk?

Nou gewoon thuis :P
Ik heb je vanmorgen nog gezien, heb je nog een sms terug gestuurd en een mail.
Mis je me zo ?  ;D
En het is moederdag geweest en gisteren zat ik dus in de dierentuin.



Citaat van: *Yvon op 13 mei 2008, 21:23:00
Hoi hoi

De kleine nog niet op stok ?  ::)
Ach komt vanzelf goed als hij weer een paar daagjes ouder is.  ;) :D

Ik kom dus net thuis van sporten en wat denk je? Eindelijk zit meneer op de laagste stok  :D

De grotere is toch al aardig opweg om zelfstandig te worden.

Zeker, ,maar misschien was ik te snel,alhoewel ik hem mu weer als een gek zag bunkeren: ik denk dat hij zijn pappie mistte  :)

Dat gaat helemaal goed komen,zo ook ooit eens met Hagrid.  ;) ;D

Zou het met Hagrid nog goedkomen denk je  ::) :P :-X


4 eitjes alweer !!  :D

Met eten geven vanmiddag kon ik eindelijk eens kijken omdat Damali van het blok was en Derrick als een speer naar me toe vloog: ik heb toen een handschoen voor het gat van het blok gedaan zodat ik rustig naar de eitjes kon kijken.
Het waren er inderdaad 4 en de eerste 2 zijn bevrucht  :D


Groetjes Yvon



Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

Zie je.. komt goed !!  8)

En je sms heb ik gehad.. ben zelf ook wat afwezig geweest  :-[ was ook alleen maar een vraagje  ;D

Nou, voor jou wordt het weer spannend bij D en D

Idd lastig dat je geen namen hebt.. nu is het nog de grote en de kleine.. haha.. kun je ze niet even Mini en Maxie noemen???  ;D

Nou, ik zie je euhh.. strakjes..
groetjes IRene

Caroline



Harrie=Hagrid

Ik zal hier ook even vertellen over jullie lieverd Hagrid.

Zoals je weet verrekt Harrie zelf te gaan eten, ik heb echt alles geprobeerd, alleen heb ik hem nog niet uit laten hongeren.  :-[ :o

- Ik heb eerst (met 6-8 weken) net als normaal de pap afgebouwd.

- Hij heeft samen gezeten bij andere jongen om samen te leren eten.

- Hij heeft bij volwassen valkjes gezeten.

- Hij heeft werkelijk alles wat eetbaar is gekregen: Gras - en valkparkietenzaad, onkruidzaad, gekiemd kiemzaad, warm, koud en droog eivoer, rode en gele trosgierst, brood, macaroni, spaghetti, gekookte aardappel .... je kunt het zo gek niet bedenken.  :-\

- Hij heeft helemaal alleen boven gezeten in een kooi met overal en op de bodem allerlei verschillende soorten voer.

- Hij is terug met een week of 10 weer terug geplaatst naar zijn ouders en 2 jongere broertjes .... helaas voerde zijn ouders hem ook niet meer en negeerde zijn gebedel.

- Hij heeft alleen met zijn ouders gezeten, terwijl zijn broertjes van 4-5 weken jonger al zelfstandig gingen eten .... 

.... kortom ik weet/wist het echt niet meer.  :-\ >:( :'(

Honger laten lijden werkte ook niet .... vandaar dat ik hem nog steeds om de dag 's avonds pap gaf .... voor de pap woog hij 65-67 gram na de pap 90-100 gram .... vervolgens at hij er zelfs nagenoeg niks meer bij. De volgende dag kreeg hij dan niks, met de bedoeling als je honger hebt eet je wel .... helaas hij at niet en viel dan weer af, en weer een dag later tot 65-67 gram en dan kreeg hij weer pap. Pap was Nutribird A21 maar dit was al afgebouwd en inmiddels bijna helemaal eivoer.

Gisteren had ik met mezelf afgesproken .... ik ga pap weigeren te geven .... dinsdagavond had hij nog pap/eivoer gehad, woensdag de hele dag bij zijn ouders (die hem dus niet voeren) gezeten met een kooi vol voer. Hij eet dan zelf alleen de gekiemde haver. Eigenlijk was hij dus gewend gisterenavond pap/eivoer te krijgen en hij krijsde alsof hij vermoord werd maar ik heb volgehouden en heb hem telkens op een voerbak gezet.

Ik had met mezelf afgesproken dat ik het niet onder de 60 gram zou laten gaan, wat eigenlijk veel te weinig is natuurlijk ... vanmorgen woog hij dus 60 gram en is werkelijk vel over been.  :-\ :'(

Ik heb eivoer(van Orlux met honing, insecten en vruchten) in een bakje gedaan met warm water en daardoor heen de zaadjes van rode trosgierst. Ik heb er zijn lepel in gezet en heb hem erbij gezet .... hij liep steeds naar mijn hand en ging tegen mijn hand aan bedelen en zachtjes happen .... maar uiteindelijk .......



Harrie ging zelf eten .... alsof zijn leventje eraf hing (dit doet het misschien ook wel  ;) ) ook toen het allemaal al koud was bleef hij ervan eten. Dit is al nieuw want zodra de pap ene beetje warm werd at hij het al niet meer, het moest echt bijna heet zijn.

Hopelijk hebben we een keerpunt bereikt .... het is duidelijk hij wil op dit moment alleen op tafel eten en ook alleen als ik erbij zit .... toen ik de vogels ging eten geven terwijl hij at vloog hij een rondje door de kamer en kwam naar me toe ....

Na zeker een 15-20 minuten te hebben gegeten stopte hij .... hij woog toen 65 gram  :D , uiteraard nog veel te weinig maar hij heeft er toch zelf 5 gram aangegeten.  :D :D :D

Ik ga het nu ook niet aanvullen met pap .... ik ga hem een paar keer per dag een bakje lauwe eivoer met trosgiest geven op de tafel ....  nu nog met zijn lepel erin, morgen zonder zijn lepel en ik hoop dat hij op een gegeven moment ook uit ditzelfde bakje op de tafel met mij erbij gewone zaadjes gaat eten.

ALs dit plan niet gaat lukken weet ik echt niet meer wat ik moet doen .... 



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

imv

EINDELIJK

Eindelijk! hij eet!!!
Volhouwen hagrid  ;)
Volhouden Caroline ;)  :P

Irene

Caroline

Update --> we hebben net geluncht dus .... Hagrid is weer meegeweest aan tafel met zijn bakje met eivoer en rode trosgierstzaadjes. Hij vloog op zijn bakje af.

Na zeker 15 minuten te hebben gegeten had hij een gevuld kropje, zijn eerste zelfgevulde kropje  :D hij woog 71 gram.

Vanavond als we weer gaan eten mag hij weer met zijn eigen bakje mee aan tafel zitten en rond 22.00 uur nog een keer. Hopelijk beseft hij zo weer dat hij meerdere keren per dag moet eten.

Voor het eerst heb ik weer een beetje hoop.  ::)

PS. voerbakje in de kooi zetten helpt nog niet, is nog te snel, ik moet er echt bij zitten en aan tafel.  :-[

Je krijgt wel een verwend valkje, sorry.  :-[ :-X
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Straks gewoon een extra stoel aan tafel. ::) :P

carco

Volgens mij zijn de 3 eerste eitjes bevrucht bij D en D: ik kon het niet zo goed zien en de laatste is nog te vers.

Ik had het idee om de 2 jongen vandaag apart te zetten omdat alleen Derrick nog maar 2 keer op een dag voert en Damali dan de kleine niet meer kan plukken. Met de avond dacht ik ze dan terug te zetten.
Het gaat dus echt niet werken, want Derrick is helemaal overstuur en  is de jonkies dan kwijt en gaat het blok dan niet meer in. Aangezien ik het risico niet wil lopen dat ze dan  beiden de eitjes verlaten laat ik ze dus toch maar zitten in de broedkooi. Zodra ik de kleintjes terug had gezet werd Derrick onmiddelijk rustig en verdween het blok weer in.
De oudste is al wel helemaal zelfstandig,wordt nog wel gevoerd.
De jongste loopt precies een week achter met alles. Gisteren heeft hij voor het eerst op de hoge stok geslapen en ineens lijkt Damali minder te gaan plukken. Ook hij begint zelf te eten. Vanmiddag toen ik hem bij wilde pappen was hij 90 gram: was niet nodig dus  :D
Hij scheelt nu nog maar 9 gram met zijn ''broer''  :) Alleen lijkt die wel 2 keer zo groot  :o Ik denk ook dat dit zo blijft en de jongste gewoon een klein valkje is.

Ik weet niet wat Noo-Noo voor aantrekkingskracht op de rest heeft hoor maar ook Hedwig ging vandaag al kippetje zitten voor haar: het is dat het een geteste pop is, anders zou ik mijn twijfels krijgen.

Harry en Chinta kroelen steeds vaker samen. alhoewel Harry ook haar plukt en zij daar niet van gediend is en hem dan vervolgens nogal eens smeert :hihi eigen schuld, misschien leert hij het dan nog eens af  ???

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




imv

 ;D Het is bij jou altijd zo'n soapie..   :P

Harry moet idd dat plukken maar eens afleren, hoor  >:(
groetjes en tot snel...

Irene

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




imv

JOEPIEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!  ;D ;D ;D

Groetjes Irene

carco

Hihi, de oudste heeft de weg naar het blok gevonden en broedt samen met pa en ma ;D
Die mafkees is vanmiddag dus ook zelf zijn eten wezen halen in het blok  :P
Poeh net komt Derrick pas voor het eerst het blok weer uit: ik werd al ongerust dat ik hem maar niet zag  ::) Ik had hem vanmiddag even gezien , maar verder heel de dag nog niet.

Hedwig heeft het echt op Noo-Noo voorzien geloof ik en zat vanmorgen weer in ''haar'' hoekje  :-\

Bij mijn moeder is het eerste ei van Punkie en Pollie een feit sinds gisteren en netjes in het blok gelegd  ;D
Alleen hadden de echtelieden nogal ruzie en joegen ze elkaar het blok uit zodat daar niemand meer zat  ::)
Hopen voor haar dat het deze keer wel goed gaat zou wel leuk zijn: Punkie zit in ieder geval regelmatig bij het ei dus dat is al beter dan de laatste keer.


Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!